Spring naar bijdragen

Special Tools En Difficulty


Flaker91

Aanbevolen berichten

Uit ervaring is me bekend dat het ene UV-lampje dat bij het belangrijkste waypoint een van mijn mystery caches gelegen heeft, ook na ruim een jaar niet proletarisch geleend werd en nog steeds functioneerde.

Het gebruik van UV licht had bij die cache trouwens wel toegevoegde waarde.
Zonder UV had de mystery in deze vorm niet kunnen bestaan en ook lang niet zoveel plezier gegeven aan de zoekers die hem op eigen kracht vonden.

De drie UV-lampjes, de zaklamp en overige spulletjes die ik in een andere nabije cache als ruilmiddelen had neergelegd werden overigens wel schaamteloos meegenomen zonder tegenprestatie/ruil.
Ik heb dan maar de (misschien) ijdele hoop dat men beseft dat door het verwijderen van een noodzakelijk lampje (waar men overigens ook nog een beetje moeite voor moest doen om te vinden) het plezier van anderen weggenomen kan worden en men het daarom wel uit het hoofd laat.

Om terug te keren naar de oorspronkelijke vraag, persoonlijk zou ik de D of T waardering niet aanpassen als er UV nodig is.
Maar het is wel zo handig als uit de beschrijving en de attributes duidelijk blijkt dat men zo'n licht nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

.....zou ik de D of T waardering niet aanpassen als er UV nodig is.

Inderdaad, maar dit vind ik niet zo heel belangrijk.

 

.....wel zo handig als uit de beschrijving en de attributes duidelijk blijkt dat men zo'n licht nodig heeft.

Inderdaad :thumbsup:

 

Ondanks dat er een 'Attribute' voor is, kan een extra vermelding in de beschrijving geen kwaad. Iedereen, die wel eens bij een cache heeft gestaan en er dáár achter kwam dat hij/zij niet het juiste 'tooltje' bij zich had, kan dat beamen :crybaby: . Voor een tradi misschien nog niet zo erg, maar mij is het een keer gebeurd na een lange multi. En dan heb je geen kers op de 'taart', maar kan je de CE wel #@#$@#.

 

Tegenwoordig moet je soms bijna een 'gereedschapskist' :1eye: meeslepen, om bij de cache niet verrast te worden door .... :bag:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog even op het onderwerp UV door te gaan:

 

Ik lees dat mensen hier wel ervaring mee hebben (ook als legger), maar....

Hoe watervast is dat spul?

Ik heb van die leuke UV-pennetjes gezien, maar ook volwaardige verf.

 

Tips?

 

Edit:

Het is inderdaad wel lichtelijk de bedoeling om de SPC'ers eruit te houden.

Hoogstaand kunstwerk... Nee.

Veel uren knutselwerk... ja :-)

Het gaat een "ouderwetse" mystery worden, weinig info, ga maar zoeken.

Enige info zou zijn: Let op attributen en ga ervan uit dat je 45 minuten nodig hebt.

bewerkt door Flaker91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flaker, ik zou het thuis uitproberen onder verschillende condities. Vochtig, nat, gelamineerd (als dat ook werkt).

Ik heb laatst ook iets (anders) geknutseld en dat ligt nu een maand in mijn tuin om te kijken hoe het zich onder verschillende weersomstandigheden houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met UV pen op papier schrijven, dit voldoende laten drogen en dan pas lamineren.

Met de middelen die ik zelf ter beschikking had is de teststrook thuis na ruim 2 jaar nog probleemloos leesbaar.
De strook in het veld (in een cache) die af en toe vochtig werd moest na 10 maanden vervangen worden.

De UV verf is duidelijk langer houdbaar dan de pen, maar op veel ondergronden ook bij daglicht herkenbaar als je geen aanvullende maatregelen neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een ander alternatief dat ik veel minder vaak ben tegengekomen dan het gebruik van een UV lamp is waarbij je doormiddel van een aansteker de tekst zichtbaar krijgt.

Dit kun je doen door de tekst onzichtbaar met citroensap op een papier te schrijven. Als je vervolgens het papierboven de vlam van een aansteker houdt kleurt de onzichtbare inkt bruin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en vervolgens kleurt ook het papier bruin, dan zwart en daarna is de aanwijzing weg. een beetje onderhoudsgevoelig wordt je cache dan wel. UV inkt gaat langer mee als je hem buiten het zonlicht bewaart. dus een mooie lost place 30m onder de grond is ideaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...