Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Terloopse opmerking, ik kom niet echt net kijken, ik ben tot dusver meer een actieve lezer dan actieve poster geweest. Ik verdiep me liever eerst even in de forumcultuur voordat ik mee ga doen. (Tukker, kat uit boom kijken principe...). Bedankt voor de tips, geeft wat te doen wanneer we weer eens het land in trekken.

Geplaatst

In onze optiek wordt de waardering voor een leuke puzzel door de meeste cachers niet weergegeven in de logs. Vaak is het al een tijd geleden dat de puzzel werd opgelost en dan is de cache ophalen nog een formaliteit.

Kennelijk zijn velen de leuke puzzel dan al weer vergeten. De cache krijgt dan de waardering als cache. Niet meer en niet minder.

Wij hebben onlangs een puzzel met een micro als cache gearchiveerd http://coord.info/GC40YGN. Een mooiere cache was op deze plaats niet mogelijk. Wel helemaal in het thema met een reeks beukenbomen.

Geplaatst

Moet helaas constateren dat er een behoorlijk aantal CO's zijn de een puzzel maken die op een denksport 6* site niet zouden misstaan.

Daaronder nog puzzelgedrochten waarvoor je soms ook nog diverse tools moet downloaden, het zou niet moeten mogen.

Uren moeten er aan besteed worden om uiteindelijk de plek te vinden waar maar al te vaak een kokertje achter een boom onder een steen ligt.

De CO is nog verbaasd en soms verbolgen als gegevens over die achterlijke puzzels doorgegeven worden aan een ander.

Wij werken vaak met een puzzelclubje met daarin mensen met verschillende achtergronden en komen er vaak samen wel uit zodat je niet iedere keer aan de bak moet.

Dat moeten moet je natuurlijk zelf weten.

Een puzzel die je nog iets leert over het onderwerp van de cache die je daarna gaat lopen is natuurlijk prima mits deze redelijkerwijs is op te lossen. (bijv. middels Google)

GCT02W Jeroen Bosch -s-Hertogenbosch

is een voorbeeld waarvan ik vind dat het heel mooi is om puzzel/opzoekwerk te combineren met geocachen.

• Top! 2
Geplaatst

Ik moet beamen dat bij sommige mystery caches alle moeite is gestoken in het zo moeilijk maken van de puzzel en men niet de inspiratie heeft om het denkwerk te belonen met een mooie cache. Er zijn er ook die aan beide hebben gedacht, dus er is niet echt een rechte lijn te trekken. Na een tijdje weet je wel welke leggers welke nuances leggen en dan weet je of het de moeite loont om de mystery op te lossen, afhankelijk van je eigen interesses.

Geplaatst

De CO is nog verbaasd en soms verbolgen als gegevens over die achterlijke puzzels doorgegeven worden aan een ander.

De CO is nog verbaasd als de eindcoordinaten van allerlei typen caches gewoon doorgegeven of gepubliceerd worden.

De CO is nog verbaasd als aan de verzamelde geopunten een status wordt toegekend.

De CO is nog verbolgen als geen leuke log aangetroffen wordt of een wel verdient favo puntje verkregen wordt.

Anyhow: thex is verbaasd wat iedereen toch aan het doen is. Mooie thuispuzzels horen niet bij outdoor en lelijke eindcoordinaten ook niet.

Geplaatst

Waar gaat dit over?

Ik kan nu wel een vieze grap maken over een man met een korte lengtemaat, maar dan ontspoort dit draadje nog meer.

Bek toe topik.

Ik vind dat er thuis best wel even mag worden gepuzzeld, als het veldwerk dat overtreft en een mooie beloning is.

Geplaatst

Problematischer vind ik dat er goede caches zijn met een slechte puzzel. Is er niet een gratis site waar je spoilers van puzzels kunt vinden?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...