Spring naar bijdragen

Een Paar Logtips


Diederikus

Aanbevolen berichten

 

 

Fijn, dat je weer een keer reageert.... Gelukkig Nieuwjaar nog! :-) Maar .... Je hebt wél gelijk!! Maar ik heb ook gehoord, dat de afdeling moderatie een aantal goede voornemens heeft neergelegd voor 2014.... En laat dit er nou één van zijn ....: "Een lekkere boom móet kunnen op dit forum zolang er nette taal gebruikt wordt en men elkaar in zijn of haar waarde laat"..... En ons goede voornemen zou moeten zijn, dat wij hen het voordeel van de twijfel geven... Kom op Vlinder, vergeet 2013 en maak een nieuwe start. Wees niet al te streng, zie eens wat door de vingers, maar geef wel gewoon je mening. Het zal dit forum, zoals het nu loopt, zeer ten goede komen!

Vroeger zei men altijd, wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet....... ( ben jonger dan je nu zou denken waarschijnlijk :wistling: )

 

In dit geval is vroeger niet verder weg dan gisteren.... En dus ben je nog heerlijk jong! Welkom op dit forum!!!!

 

Dank :notworthy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is als altijd weer een mooi verhaal van Diederikus, waarbij in feite 47 open deuren worden ingetrapt.... Iedere zichzelf respecterende cacher weet wat de bedoeling is van een logje en zeker de cachers, die hier regelmatig op het forum komen (hoe weinig dat er in verhouding ook zijn). Toch zal er niets, maar dan ook helemaal niets veranderen. De mensen, die op dit topic reageren verzorgen hun logjes over het algemeen al keurig. Daar is niets mis mee. De overige forumdeelnemers, die mogelijk het stukje van Diederikus wél lezen, maar er niet op reageren zijn geen schrijvers of missen gewoon de fantasie om iets behoorlijks op te schrijven (anders zouden ze ook wel op dit topic gereageerd hebben, toch?) en de rest van de cachers (meer dan 90 % schat ik) komt hier nooit, leest dus ook het epos van Diederikus niet en gaat gewoon verder waar ze gebleven zijn..... "TFTC........"

Voor jou worden misschien 47 open deuren ingetrapt, voor andere misschien een heel stuk minder.

Je conclusie dat er dus helemaal niets zal veranderen deel ik dan ook totaal niet. De reacties die daarna van anderen komen plus mijn eigen ervaring staven dit. Niet iedereen reageert op een openbaar forum en om daarmee deze groep weg te zetten als fantasieloos vind ik zelfs een beetje respectloos. Je overige posts daarna dragen een stuk meer bij aan de discussie dan deze post die in mijn optiek nijgt naar het afbranden van anders denkenden of wellicht een stukje zelfverheerlijking. Nou ken ik je totaal niet dus ik geef je het voordeel van de twijfel en denk aan optie 3: een niet of slecht overdachte response.

 

Maar dat is natuurlijk puur mijn mening. Ik ben van mening dat het spelletje geocaching op vele manieren gespeeld wordt. Net zoals boodschappen doen bij de Lidl. De één rent door de winkel om zo snel mogelijk weer thuis te zijn, de ander doet op zijn gemak alle schappen aan om te bepalen wat ze deze week allemaal voor voedsel op de tafel zullen zetten. Is er aan één van de twee methodes iets fout? Ik denk van niet, en zo is het net met geocachen. Respect naar elkaar gaat ook hier weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het proberen uit te leggen... In het verleden zijn hier al vele, soms hele leuke discussies geweest met betrekking tot dit onderwerp. De mensen, die hier al langere tijd met enige regelmaat komen kijken weten dit. in die discussies werd vele cachers kwalijk genomen niet die uitgebreide logjes te schrijven die sommige cache-eigenaren graag zouden willen zien. Ik heb die cachers destijds verdedigd door de stelling te poneren, dat niet iedereen even vaardig is met de pen en dat deze mensen dus niet zo maar beoordeeld mogen worden. Die stelling hanteer ik nog steeds. Wat de ene cacher 2 minuten kost om een leuk logje te schrijven of bijvoorbeeld hier een berichtje te plaatsen is voor de ander een hele opgave, waarbij menig zweetdruppeltje onder de oksels vandaag klotst. Dit probleem los je niet op met het berichtje van Diederikus (hoe leuk ik het ook vind en hoe blij ik ben dat hij het überhaupt plaatst). De plaatser van het bericht preekt op dit forum vooral voor eigen parochie. De meeste lezers hier weten - of beseffen - dat cache-eigenaren bij hun fraai gemaakt creaties graag een uitgebreid logje zien. Zij dóen dit dus ook voor het grootste gedeelte. Daar verandert niets aan. De logjes zullen niet nog mooier worden dan ze al zijn. De rest denkt: "Verdikkeme, Diederikus heeft hartstikke gelijk, maar hoe krijg ik in vredesnaam mijn gedachten fatsoenlijk op papier". Ik heb in mijn omgeving aardig wat mensen, die zich verbaal uitstekend kunnen weren, maar die mij de tranen in de ogen bezorgen, als ik iets van hun op papier zie. Dat neem ik ze overigens niet kwalijk, want iedereen is anders en ik respecteer het als ze het tóch proberen. Zij hebben wél bijv. twee rechter handen, die ik bij mij nooit heb kunnen ontdekken en waar ik stinkend jaloers op ben....

 

Iedere keer kwam het onderwerp dus weer aan de orde en iedere keer verwaterde het tot wat gekrakeel over en weer, over zaken uit het verleden, specifieke logjes, wel of niet geplaatste logjes en weet ik veel wat (zoals nu ook weer gebeurde....), maar er veranderde niets. Voor jou misschien nieuw, omdat je hier gezien je aantal berichten nog niet zo lang ronddwaalt, maar voor diegenen, die hier al wat langer komen een herhaling van zetten.

 

Dat is wat ik heb trachten duidelijk te maken. Hoe mooi ook het verhaal van Diederikus is en iedereen die mij hier kent, weet hoe ik de verhalen van hem waardeer, vanwege zijn ongekende mate van zelfspot en de humoristische wijze van neerpennen van gedachtenspinsels.... Er gaat echter binnen de Nederlandse cachersommunity op het gebied van het schrijven van logjes weinig of niets veranderen. Dat is niet afzeiken, dat is geen negativisme, dat is ook geen gebrek aan respect ten opzichte van wie dan ook, beste Hoedini, dat is gewoon puur realisme. Dat jij je tegen die realiteit probeert te verzetten is een goede zaak en als jouw logjes ook maar iets beter zouden worden door het berichtje van Diederikus, dan is de plaatsing van dat berichtje een zegen op zich. (alhoewel ik jouw logjes niet ken en ze misschien nu al op zich een literaire waarde vertegenwoordigen) .

 

Helaas gaan de mijmeringen van Diederikus echter aan 98% van de geocachers voorbij omdat zij hetzij hier nooit bivakkeren of anderszijds ongeinteresseerd zijn danwel het vermogen missen hun ervaringen behoorlijk op papier te zetten. Voor mij zijn die mensen niet minder als geocachers. Zij doen het, zoals jij zo mooi zegt op hun manier en ik vind dat prima. Dat is alles wat ik heb willen zeggen en daar ben jij het niet mee eens. Dat is je goed recht. Veel plezier hier overigens en leuk dat je je mengt in de discussies! Het forum kan jou gebruiken!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voorzeker met enige aarzeling dat ik weer een boom opzet. Een boom trekt gevogelte aan van allerlei suspect pluimage, zoals krakeeleenden, schreeuwleeuwerikken, blauwborsten en meer van die klaagzangvogels. De gewoonte om de overlast die deze vogels veroorzaken te bestrijden met een botte bijl in plaats van een gericht schot hagel nodigt niet echt uit tot planting van een nieuwe loot. Maar sinds de vissen hebben leren boomklimmen, ben je voor je omega3 afhankelijk van het bos. Vandaar dus toch maar dit draadje.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps! Ik heb nu sterk de indruk dat Diederikus even verkeerd geinterpreteerd wordt. Died met een gericht schot hagel????

 

Maar...als ik mijn inlevingsvermogen laat werken, dan is dat eigenlijk best een behoorlijk lachwekkende gedachte :clown:

 

Senks Team Tabak: Lachen doe ik namelijk heel erg graag. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens speciaal in de pen klimmen om te reageren op dit stuk van Dhr D de Dupe. Daarmee wil ik zeggen dat natuurlijk achter voor mijn toetsenbord ga zitten om dit stuk te schrijven.

Ik vind zelf dat mijn tegels,online reacties en berichten die ik via meerdere fora verspreidt waaronder deze steeds beter vorm krijgen. Of het nu gaat om een log of een stuk bijschrift bij een foto of een antwoordt op een vraag van iemand.

Sinds dat Ik de diverse fora bezoek is mijn schrijfvaardigheid enorm verbeterd. Aangezien het meeste schrijfwerk dat ik voor mijn werk moet doen het meestal bestellijsten zijn. (En dan soms nog voor de plaatselijke culinaire snack industrie.) Je kunt je voorstellen dat in een periode van het verlaten van de schoolbanken tot het in voor mij in opkomst komen van de forums je veel bent verleerd.

Stilstand is achteruitgang.

 

Al sinds ik hier op dit forum de diverse discussies volg, Het is een terug komend onderwerp, Ben ik ook nog wat beter mijn best gaan doen op wat ik schrijf. Waar ik vroeger vooral poogde er kort van af te zijn probeer ik nu meer details in te vullen in mijn verhaal. Het gekken is wel dat het vooral op dit forum leeft. Op de andere waar ik kom wordt msn taal weliswaar niet gewaardeerd maar daar is het geen enkel probleem kort af te zijn.

 

Ik denk dat de tips die Diederikus hier geeft ook zeker bij helpen zullen. Al hoewel ik er goed op moet letten om dan wel consequent op te letten dat ik wel in de tegenwoordige tijd blijf. (dit was een tip van Odlaniger.) Ik heb altijd de neiging alle vormen door elkaar te gebruiken.

 

Meestal ben ik wel voornemen om foto’s te plaatsen in mijn logjes maar de foto worden bij mij meestal net een soort spoiler foto’s. Het zou voor een ander het er niet leuk op maken om ze te zien.

Om maar te zwijgen of dat de CO ze er dan bij wil hebben. Dus die spoeling is bij mij ook maar dun in vergelijking met wat ik anders zou posten.

 

Meestal bij het teruglezen van mij teksten verander ik nog veel. Dit omdat het mijn schrijfstijl nog al vaak botst met mijn manier van praten. Het komt zelfs mijn eigen dan geknutseld over terwijl ik het zelf heb geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het nog niemand opgevallen maar als iemand een log schrijft de "eerste log " via de mail komt bij de CO. (b.v. log volgt)

Gaat hij/zij deze wijzigen later dit niet meer via de mail te zien is en dus alleen op *.com.

Dus als je b.v. Logt: : "log volg" en de CO de echt log wil lezen dit moet gaan opzoeken op *.com want via de mail krijgt hij alleen de eerste mededeling.

Als je dus een cache heb liggen waar een paar keer log volgt word gelogd vergeet je meestal dit heeel snel en kijk je als CO niet maar naar de goede log en dat is soms er erg jammer want dit kunnen soms best wel goede/leuk logjes zijn.

Daarom kan je beter 1 keer loggen zodat de CO deze WEL leest

 

tipje van Blutch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'een gericht schot hagel' is hier een metafoor voor 'een goed onderbouwd argument'.

Een gericht schot hagel is in deze metafoor een waarschuwing aan een of meer specifieke perso(o)n(en) door een moderator.

Met een botte bijl een opgezette boom vellen is een draadje sluiten door een moderator waardoor iedereen onnodig benadeeld wordt en het gesprek stopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...