Spring naar bijdragen

"mega" Event Bij Venlo


@Wilbertoord

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of een MEGA event als enige criterium heeft dat het 500 bezoekers moet trekken.

 

In de buurt van Venlo is in mei dit event http://coord.info/GC4RJTV Het is nu een gewoon event. En wordt zover ik kan inzien pas mega als het 500 will attends heeft. Op zich wel een vreemde gang van zaken. De opzet is al groots. Maar als het dus 499 will attends zijn, blijft het een gewoon event?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik de guidelines voor een mega-event lees (http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=86)

dan kan het best zijn dat deze editie een gewoon event blijft en pas een volgende keer als mega event wordt aangeduid.

Het is best ambitieus om een limiet van 1500 bezoekers aan te kondigen.

 

500 bezoekers betekent mijn inziens niet 500 attends. Vaak genoeg zullen er meerdere personen onder 1 teamnaam vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mega event in wording heeft als extra dat er een logboek is. Op andere events is dat niet nodig.

De status van mega event wordt pas achteraf toegekend, wanneer de namen in het logboek (en de "attended" logs) zijn overlegd aan Groundspeak en zijn geteld.

In hoeverre daarbij via de aparte registratie wordt meegeteld uit hoeveel personen een team bestaat (want dat moet je daar vaak opgeven) weet ik niet zeker, maar ik denk het niet, want dat hoeft men in het logboek niet te melden.

Het gebeurt immers bij events meer dan eens dat een team zich voor bijvoorbeeld vier personen inschrijft en dat er dan maar twee of zo verschijnen (en dit wordt lang niet altijd gemeld).

De kans is groot dat het dus wel om een telling van teams gaat en niet van personen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Telling van personen. Heb echt voor ons team weleens per persoon op moeten geven bij het inschrijven ter plekke (dus tekenen logboek). Dus teamnaam en dan personen los erbij. Ze kijken dus wel degelijk naar het aantal personen en niet aantal teams.

 

Als een event al heel veel will attends heeft staan en je hebt bijvoorbeeld een losse website erbij voor registratie, dan vragen ze daar ook voor aantal mensen. Je kan dan van te voren al Mega status aanvragen bij GS, als je op die manier aan kan tonen dat je dat ook echt gaat halen, kennen ze je vooraf al Mega toe.

bewerkt door stekelbaars
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd er via mail op gewezen dat de richtlijnen afgelopen jaar zijn veranderd en mijn eerder gegeven informatie onjuist is:

 

In de richtlijnen staat ondermeer:

"Officially, events must surpass the 500 attendee mark to qualify for "Mega" status."

 

en ook

 

"Mega-Event status upgrade requests must be submitted at least eight weeks prior to the event.

A decision will be made 4 weeks in advance of the event. Events will not be upgraded to Mega-Event after the event has taken place."

 

Bron: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=86

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bestaan van mega-events kende ik nog niet. Lijkt me echt heel leuk.

Wees eerlijk, (geo)cachers zijn dikwijls vreemde mensen en om er zoveel tegelijk te ontmoeten is uniek.

En dan heb ik er maling aan dat dit topic niet geocaching-gerelateerd is, hetgeen is voorgeschreven.

Hopelijk tot ziens in Venlo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hetgeen wat ik ook al op Facebook heb geschreven is het wel allemaal vreemd met dit event, ben ook verrast hoe deze door de review heen is gegaan

 

Barny

 

 

pfff, kijk ik volg je al op twitter, ik lees hier je bijdragen. En dan moet ik ook nog vrienden op facebook worden om te weten wat je hier nu eigenlijk van vindt.... Vind je me echt zo leuk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://tipitipitap.de/nl/

 

Als je de toegangsprijzen van dit event bekijkt kun je je inderdaad afvragen of dit geheel vrij van commercie is.

9,50 euro per volwassene is best fors, zeker aangezien de normale (volwassene) prijs voor de locatie 5,00 euro is.

 

Bij gewone events is het meestal gratis. Soms 2 - 3 euro voor een programmaboekje en 1/2 consumpties -

of een fooienpot. Tot op heden geen mega-event meegemaakt dus daar heb ik geen referentie voor.

Al maak je meestal al genoeg reis- en verblijfskosten daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de guidelines voor mega-event lees ik "4. Every Mega-Event must have a free participation option available to all geocachers that choose to attend. Pricing may reflect the cost to host the event."

 

Wat wordt hier nu mee bedoeld?

De toegang tot het mega-event moet gratis zijn, maar voor de deelname mag een klein kostprijs gevraagd worden.

 

Voor het TipiTipiTap event biedt de €9,5 je toegang op het event terrein “Tipidorf Waldfreibad Walbeck”.

 

In principe zou dit event dus nooit een mega-event kunnen worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd er via mail op gewezen dat de richtlijnen afgelopen jaar zijn veranderd en mijn eerder gegeven informatie onjuist is:

 

In de richtlijnen staat ondermeer:

"Officially, events must surpass the 500 attendee mark to qualify for "Mega" status."

 

en ook

 

"Mega-Event status upgrade requests must be submitted at least eight weeks prior to the event.

A decision will be made 4 weeks in advance of the event. Events will not be upgraded to Mega-Event after the event has taken place."

 

Bron: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=86

Dank voor de update, mijn info was een jaar oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...