Spring naar bijdragen

Coordinaten Die Ik Niet Snap..


de jonge

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Via scouting doe ik mee aan een spel. Wat en hoe weet ik nog niet...

 

Waarom ik hier een bericht plaats is het volgende:

 

Ik kreeg een algemene mail, met welkom etc. etc. etc.

 

Onder deze mail stonden een aantal coordinaten die ik niet kan plaatsen, namelijk de volgende:

 

555883,233323 - N 6 33 12.5, E 52 59 3.2

 

Kan iemand me hier verder mee helpen?

 

alvast dank!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nee,

N 52 59 3.2 betekent 52 graden, 59 minuten en 3.2 seconden

Omdat er 60 seconden in een minuut gaan komt 3.2 seconde overeen met 3.2/60= 0.0533333 minuut.

Dus N 52 59 3.2 komt overeen met N 52 59.053

 

Super.....

Leuk dat je steeds weer wat kan leren als je ervoor open staat.

 

Bedankt.. Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nu niet de zuurpruim uit gaan hangen, maar ik vind het altijd zo jammer alserop deze manier wordt gegoocheld met getallen. Natuurlijk valt er een coördinaat uit te halen. Hiervoor is echter geen een eenduidige benadering te vinden. Ik hoop voor je dat het spel verder wel heldere logica en geijkte technieken toepast. Creativiteit en zomaar dingen door elkaar husselen zijn naar mijn bescheiden mening twee compeet verschillende dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er ook ergens een coördinaten converter die zelf het type coördinaten herkent?

Ik heb nu coördinaten die 1 lange reeks getallen is, maar moet overal aangeven van wat naar wat je om wilt zetten.

Bijv. 1613056891242 (fictief!) moet ik omzetten. Maar als je niet weet wat dit is, wordt dat erg lastig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er ook ergens een coördinaten converter die zelf het type coördinaten herkent?

Ik heb nu coördinaten die 1 lange reeks getallen is, maar moet overal aangeven van wat naar wat je om wilt zetten.

Bijv. 1613056891242 (fictief!) moet ik omzetten. Maar als je niet weet wat dit is, wordt dat erg lastig..

Weet je zeker dat dit een coördinaat is en dat je er niet mee moet puzzelen om tot een bestaand coördinaat te komen?

Als je 'gewoon' moet omzetten kan je bijvoorbeeld bij Google 'coördinaat omrekenen' of iets dergelijks intypen en dat vind je vanzelf een of meerdere pagina's die dat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@regenboog, ja ik heb via via inmiddels begrepen dat dit een rd coordinaat is.

Wat betreft mijn vraag, ik ken de pagina's die coordinaten omzetten, maar je moet altijd zelf invullen van welk coordinaat naar welk coordinaat. En als je dat niet weet is het lastig.. Dus ik zoek een site die het coordinaat herkent zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat bestaat. Wat ik wel eens doe als ik het niet weet, is in mijn GPS een waypoint aanmaken, kijken onder instellingen, die verander ik dan en vervolgens kijk ik of de cijfers er ongeveer hetzelfde uit zien. Zo kan je er misschien achter komen welke vorm gebruikt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...