Triskelle Geplaatst 29 september 2013 Geplaatst 29 september 2013 ... inderdaad ... daar stippen onze Belg en de Rigide Fladderaar iets aan. Waterdicht wil niet zeggen foolproof ... je kunt nog zo'n dure - tot 10 meter waterdichte - container aanschaffen of maken, maar als de gebruiker hem niet goed afsluit of als er een takje in het schroefdraad zit is het gedaan met het droge boekje.
Flaker91 Geplaatst 29 september 2013 Auteur Geplaatst 29 september 2013 Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jouw PVC-creatie het niet heeft gered ... volgens mij is een dergelijke constructie toch vrij gangbaar en afdoende bij langdurig ondergedompelde containers. Mijn PVC begon op de schroefdop te lekken (4 liter in 6 uur, dus het lekte best wel hard). Met of zonder rubberen afdekring maakte vreemd genoeg niks uit. Er zaten op de gelijmde randen 4 lagen kit, die waren wel zo goed als dicht. Of we hadden te maken met een productiefout of dat het gewoon niet de bedoeling is om PVC onder water te duwen, weet ik niet. ... inderdaad ... daar stippen onze Belg en de Rigide Fladderaar iets aan. Waterdicht wil niet zeggen foolproof ... je kunt nog zo'n dure - tot 10 meter waterdichte - container aanschaffen of maken, maar als de gebruiker hem niet goed afsluit of als er een takje in het schroefdraad zit is het gedaan met het droge boekje. Het goed afsluiten probeer ik dan ook als enige "flaw" in mijn systeem over te laten. Als ie dan lekt, weet ik dat het de "schuld" is van een cacher. PVC valt in dat opzicht dus af, want het is niet waterdicht. En zoals eerder gezegd: Dubbele verpakking (box in a box), ik hou van droge boekjes :-) Toch zal de cache niet heel veel bezocht worden (gok ik). De mysteries hier in de buurt worden niet veel gelogd. Weer een manier om de flaw te beperken
Van Stolk Geplaatst 29 september 2013 Geplaatst 29 september 2013 (bewerkt) En liter of vijf inhoud. Dus houd er wel rekening mee dat de container al snel een kilo of zes moet wegen om onder te blijven en dat is nog ligt in stomend water. Stoomt hij toch vol door iemand die hem niet goed afsluit, mag je elf kilo op de kant trekken. Wel zaken rekening mee te houden. Ps. @vlindertje Bekend plekje op de foto. Nog van voor mijn cache tijd dat dan weer wel. 29 september 2013 bewerkt door Van Stolk
Flaker91 Geplaatst 29 september 2013 Auteur Geplaatst 29 september 2013 En liter of vijf inhoud. Dus houd er wel rekening mee dat de container al snel een kilo of zes moet wegen om onder te blijven en dat is nog ligt in stomend water. Stoomt hij toch vol door iemand die hem niet goed afsluit, mag je elf kilo op de kant trekken. Wel zaken rekening mee te houden. Ik leg m'n caches het liefst zoals ik ze wil vinden, met genoeg ruimte. :-) Ik had met m'n PVC inderdaad ook berekend dat er 4,9 kilo verzwaring aan moest (met al de nodige vulling binnenin). Het geheel komt aan een snoer te liggen, dit zou dus verder geen hele grote problemen op hoeven te leveren. Tevens ga ik de cache na iedere 3-4 finds bezoeken. Combinatie van gezondheidsredenen en hoge onderhoudsfrequentie vanwege de opzet van de cache.
brouwertjes Geplaatst 30 september 2013 Geplaatst 30 september 2013 Misschien is dit wat: http://www.alibaba.com/product-gs/645931641/Famous_Waterproof_JGL_TB901_large_plastic.html
MacDD Geplaatst 30 september 2013 Geplaatst 30 september 2013 Misschien is dit wat: http://www.alibaba.com/product-gs/645931641/Famous_Waterproof_JGL_TB901_large_plastic.html Moeten we er wel 100 bestellen. Eens kijken op Ebay.
BigFurryMonster Geplaatst 30 september 2013 Geplaatst 30 september 2013 Misschien is dit wat: http://www.alibaba.com/product-gs/645931641/Famous_Waterproof_JGL_TB901_large_plastic.html Hee - da's interessant. Wat wordt bedoeld met "US $0 - 10 / Piece" ? Iemand ervaring met deze dingen? Overigens: is dit ook een optie? http://link.marktplaats.nl/708983212
Team Professor X Geplaatst 30 september 2013 Geplaatst 30 september 2013 (bewerkt) Ja, die orders van 100 stuks of nog meer ken ik ook. Leuk voor een geocache shop, maar prive toch wel wat prijzig en zie ze dan maar kwijt te raken. Kan je beter deze doen, zijn er maar 10 per order. Of deze een slag groter. Maar niet voor permanent onder water. Je zit namelijk met extra druk en daar kunnen veel regulier "weersbestendige" sluitingen niet tegen. Linkje van BFM is ook bekend....VANAF 2,50 = de sigarettenhouder, wel degelijk voor individueel gebruik, maar kwetsbaar voor veel open en dicht doen, dus niet cacheproof. En als je dan mailt voor de andere kisten zakt de (euro)moed je alweer in de schoenen. Nee, onderwatercaches zijn degelijke tonnen, ammoboxen of duurdere (bedrijfs-)kisten. Maar volgens mij moet zo'n pvc buis ook kunnen als ie maar goed afsluit met de juiste sluitring. Vraag is alleen of je hem dan nog wel open krijgt zonder gereedschap . 30 september 2013 bewerkt door Team Professor X
Flaker91 Geplaatst 30 september 2013 Auteur Geplaatst 30 september 2013 Wat een reacties! BFM, er staat bij: Get the latest price. Waarschijnlijk hebben ze zo'n mooi tabelletje met aantal en prijs. Meer kopen = lagere prijs per stuk. De exacte werking van het alibaba-systeem weet ik niet, ik probeer die site een beetje te mijden vanwege de minimale ordersize. Team Prof, zo te horen heb je ervaringen met die boxen, hoe groot is de "schade" als je een grotere box koopt? Goedkoper dan een 28*17*13 ammobox (12,50 bij de lokale dump)? Ik had inderdaad ook het idee dat PVC toch wel moest werken, helaas is dit niet het geval. Grote voordeel: Ik kan de pijp die ik nu gemaakt heb nog in tweeën zagen en als 2 losse bovengrondse caches gebruiken. :-)
brouwertjes Geplaatst 30 september 2013 Geplaatst 30 september 2013 Ja, die orders van 100 stuks of nog meer ken ik ook. Leuk voor een geocache shop, maar prive toch wel wat prijzig en zie ze dan maar kwijt te raken. Een jaartje geleden 50 grote metalen ammoboxen gekocht voor 3€ p/st. Binnen week was ik ze allemaal weer kwijt.
Flaker91 Geplaatst 30 september 2013 Auteur Geplaatst 30 september 2013 Hoe krijg je het dan voor elkaar om ze zo goedkoop in te kopen?
MacDD Geplaatst 7 oktober 2013 Geplaatst 7 oktober 2013 Ik heb geinformeerd bij die china toko. 7 dollar per stuk, da's niet veel. probleem, 100 stuks afname. Zal ik eens proberen of het een stuk minder kan? Zijn er mensen die interresse hebben?
MacDD Geplaatst 7 oktober 2013 Geplaatst 7 oktober 2013 Ik kan niet meer wijzigen, maar ik ben met die chinezen in gesprek. Ik krijg een sample van een absoluut waterdichte case van ze. Kan ook tot 20 stuks bestellen. Prijs, rond de 10 euro, weet echter niet hoe het zit met invoering. Mesnen die hier meer van willen weten?
de kikkers Geplaatst 7 oktober 2013 Geplaatst 7 oktober 2013 Lekker bezig Mac 20 klinkt al een stuk beter dan 100. Misschien dat 100 op dit moment iets te hoog gegrepen zou kunnen zijn. Heb je toevallig een fotootje, zodat we die waterdichte case kunnen zien? Alvast bedankt voor de moeite die je doet. Toppie!
Aanbevolen berichten