Spring naar bijdragen

David Ulmer Of Jeremy Irish


Dagwacht

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dit thema beheerst het forum al zolang als ik hier post en waarschijnlijk ook al lang daarvoor.

Het is geen persoonlijke vete. Ik kan alleen niet begrijpen dat velen hier al het veld hebben geruimd omdat enkelen steeds opnieuw hun stokpaardje (kunnen) berijden.

Nagenoeg elk draadje in de afgelopen tijd is verziekt door off-topic posts, meestal betrekking hebbend op juist dit onderwerp. En dan krijg je actie - reactie.

Vandaag werden er door Geoman enkele off-topic posts verwijderd. Daarom heb ik er maar een topic van gemaakt.

 

Deze website pretendeert de officiële Nederlandse website te zijn voor geocaching, als dochter van www.geocaching.com.

Een website voor iedereen die meer informatie over geocaching zoekt? Ze voelen zich hier meestal niet welkom.

Dat is jammer en het zou anders kunnen. Een aantal posters heeft het geprobeerd. Goed voorbeeld doet goed volgen, zou je denken.

Dat TeamTabak er gisteren de brui aan wou geven was de druppel. Tegen onkruid is geen kruid gewassen. Of toch wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het is geen strijd. De starter van het draadje heeft zich nooit in het spel verdiept en gaat uit van verzinsels. Nu hij met de feiten wordt geconfronteerd wringt hij zich in allerlei bochten om te proberen alsnog zijn gelijk te halen. Zijn beweringen worden steeds absurder.

 

"Deze website ondersteunt het spel zoals Jeremy Irish het heeft opgezet." Kolder. Jeremy heeft geocaching niet opgezet. Hij beheert een webwinkel met een geocaching-database.

 

Dave Ulmer zou ook nano's en micro's hebben gevonden en gelogd op geocaching.com. Nog grotere kolder. Inmiddels is hij zo verstrikt in zijn verzinsels dat hij schoon schip wil maken en zijn frustraties en persoonlijke afkeur jegens personen die zijn kokervisie niet delen maar op tafel gooit. Beetje zielig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het probleem niet zo,

simpelweg zijn er twee richtingen een groepje die het ouwe cachen prefereert en een grote groep die een Amerikaanse webwinkel verafgod

alle twee dragen naar hartenlust hun "waarheid" uit,

op dit forum kunnen, mogen en willen tenminste alle twee de kampen posten, en nu word er geopperd dat dit forum beter af is zonder een van die kampen.

dan zou ik zeggen blijf dan maar bij die andere forum daar mag maar 1 kamp mag posten heb je alleen maar medestanders en worden kritische vragen en opmerkingen niet getolereerd.

laat dit forum blijven zoals het is waar iedereen zijn mening wat geocachen toch zou zijn kan ventileren, ik ben blij dat vlindertje nog steeds de energie heeft om elke keer maar weer met kennis en uitleg komt waarom hij vind dat het kokerrapen ver weg is van wat hij (en vele anderen waaronder ik) van het spelletje geocachen vinden

 

Barny

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog steeds de energie heeft om elke keer maar weer met kennis en uitleg komt waarom hij vind dat het kokerrapen ver weg is van wat hij (en vele anderen waaronder ik) van het spelletje geocachen vinden

 

Uit een soort masochisme is die eeuwige discussie leuk om te lezen, feitelijk is dat het enige wat dit forum NU nog in leven houdt. Met de nadruk op nu, mensen die de discussie niet willen volgen zijn al grotendeels vertrokken vrees ik.

 

Ja, het is jammer dat het koker leggen uit de hand is gelopen, locatie's die imho geschikt zijn voor één cache liggen er soms maar liefst drie of zelfs zes (Kreupel, Kornwerderzand). Jammer, naar mijn mening versterkt dat zo een locatie niet, in tegendeel.

 

Echter is cachen wel geworden wat het is en kennelijk is het dit. Je kan dan meedoen of je heil elders zoeken. Helaas blijkt geen enkele van de alternatieven op lange termijn een waardig alternatief te zijn, het blijft gerommel in de marge naar mijn idee. Persoonlijk zou ik bij zoveel frustratie een andere hobby gaan zoeken en eventueel na een paar jaar nog eens terug komen om te zien of je er alsnog je heil in kan vinden. Vechten tegen windmolens en het eeuwige preken van Vlinder, hoe vermakelijk soms ook, helpt in mijn beleving de geogemeenschap in ieder geval niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit een heel groot verschil tussen kritisch zijn en beledigen. Ik lees hier veek kritische kanttekeningen en hoor veel verschillende geluiden. Voor de manier hoe vlindertje geocachen beleeft, heb ik veel respect. Echter niet voor de manier waarop er gepost wordt. Als je namelijk een andere opvatting hebt, moet je ( nadruk op moet) volgens vlinder nog veel leren. En die toon stuit mij tegen de borst.

 

ook jij , barny, doet dat helaas ook met regelmaat. Zoals wel vaker opgemerkt: het is de toon die de muziek maakt.Als zowel jij als vlindertje de toon iets matigt, dan wordt het forum een stuk leesbaarder, en zullen vele forumgebruikers de kritische noten kunnen waarderen.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@dagwacht... Ik ben er nog steeds en heb getracht ook dit draadje met enige vorm van humor en met veel plezier overeind te houden. Niemand hoeft de mening, die ik omtrent geocaching huldig (doe gewoon wat je leuk vindt, wat er in je buurt ligt, waar je hoofd naar staat en maak er een fijne dag van) als heilig over te nemen. Ik moet zeggen, dat ik deze keer de reactie van Vlinder wel kon waarderen. Zolang je je mening ventileert met een vorm van relativering (vooral dat!!!) en humor is er helemaal niets aan de hand. En ik ben altijd heel graag bereid om bij te leren. Ik heb zijn qualitycaching al vaak bekeken en heb dikwijls gezegd dat ik het een prachtige site vindt met vele mooie wandelingen, die helaas niet in onze omgeving te vinden zijn, anders zouden we ze zeker gedaan hebben. De verversing van de site is echter een probleem, waaruit ik opmaak, dat de interesse in zijn richting van geocachen iets minder groot is dan hier wordt aangegeven. Maar ik kan me de motivatie van mensen om deze wandelingen te doen heel goed voorstellen. En zolang hij zijn verhaal vertolkt op de manier van gisteren (in het andere draadje) leidt dat bij mij tot groot plezier. Ik ben zelfs bereid om mijn kalknagel op te knappen om daar volgend jaar een logotje op te kunnen zetten..... Heel leuk! En natuurlijk herken ik het achter de bomen scharrelende echtpaar, (hij zegt nog net niet dat de man een petje op had...) maar daar hebben we veel plezier om gehad.

 

Zodra die verkondiging van meningen gepaard gaat met persoonlijke aanvallen en zware beledigingen (persoonlijk of in algemene zin) dan houdt het helemaal op. Voor mij is die grens wel zo'n beetje bereikt. Zodra iemand van ons wederom voor onhandig persoon, uitschot, onderkant van de samenleving en meer van dit soort uitlatingen wordt benoemd, is deze in die zin zichzelf respecterende heer vertrokken. Dit forum zien de meesten als een plezierige tijdvulling (en soms staan er onderwerpen, die leerzaam zijn), maar als die tijdvulling leidt tot ergernis, onbegrip en zelfs afschuw, dan stopt het! Dan kijken we alleen nog even of we iets interessants zien, maar deelnemen is dan over.

 

Gisteren is er inderdaad even gemodereerd. Dat zal nu ook wel weer gebeuren, als men consequent is. Komische aanvallen over en weer hoeven van mij niet weggehaald te worden ook al zijn ze wel eens off topic. Ik kan dat wel waarderen. Zo ernstig moeten we deze hobby nu ook weer niet nemen zeg.... Het beledigen om het beledigen, het kleineren om te kleineren en het neerzetten van hele groepen geocachers is echter een andere kwestie. Als dat gebeurt (en dat is waarachtig niet moeilijk om vast te stellen) moet er ingegrepen worden met inachtname van de consequenties.....

 

Lees het maar snel, want ik denk niet dat dit bericht een lang leven is beschoren..... (en die hierboven ook niet).....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dave Ulmer zou ook nano's en micro's hebben gevonden en gelogd op geocaching.com. Nog grotere kolder. Inmiddels is hij zo verstrikt in zijn verzinsels dat hij schoon schip wil maken en zijn frustraties en persoonlijke afkeur jegens personen die zijn kokervisie niet delen maar op tafel gooit. Beetje zielig.

http://www.geocaching.com/geocache/GCHF3C_jet-engine, 23/01/2004

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb bewondering hoe vlindertje steeds maar weer door zijn jarenlange ervaring en kennis het geocachen gedachte goed in bescherming neemt

en gelukkig doet hij dat maar weer elke keer als tegenhanger van het verheerlijken van het potjessmijt en raap cultuur

als hij niet elke keer weer het zelfde verhaal afsteekt gaan nieuwkomers, die echt niet verder kijken dan hun neus lang is, vanzelf denken dat het geocachen exsakt het zelfde is als een wedstrijdje paaseieren zoeken

ik zie zijn bijdrage als een verrijking van dit forum, een waardige tegenhanger van de steeds maar weer andere potjesraaper verheerlijkers, die in 80% van de gevallen binnen afzienbare tijd niet meer posten omdat het "potjesrapen" al snel begint te vervelen en het spelletje verlaten, met achterlating van hun nutteloos geworden bijdrage

 

dus vlindertje ga door met het beschermen van het geocachen gedachten goed

 

en gluppi wat ik al eerder probeerde duidelijk te maken de toon is de toon die men persoonlijk hoort, een valse toon van een vriend word dus anders gehoord dan een valse toon iemand die je niet als vriend beschouwd, weinigen horen dat het presies de zelfde toon is

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk denk ik dat de invloed van vlindertje door jou schromelijk overschat wordt. Er zijn niet veel actieve posters, gerelateerd aan het aantal cachers. Volgens mij is het enkel ervaring wat iemand doet besluiten een andere vorm van cachen aan te nemen.
Verder doel je met de toon van een vriend, op de toon van dagwacht, die als 'vriend' in mijn profiel staat. Ik ken dagwacht niet, heb een keer wat pm berichten uitgewisseld en per ongeluk op een knop gedrukt. Daardoor zijn wij vrienden......

 

Maar je conclusie klopt wel, want jij bent het met vlindertje eens, dan wel hebt waardering voor hem. Je hoort dus de valse tonen niet. Ook niet vreemd overigens, want zo zuiver zing jij ook niet. Ik heb in vele berichten dit zowel aan jou als aan vlinder proberen uit te leggen. Ik zou het eens kunnen proberen, door bepaalde berichten van jou bijvoorbeeld opnieuw te posten, vervolgens die berichten te redigeren, en dan zonder de 'boodschap' geweld aan te doen, dat in andere woorden vertalen. Je zult dan zien, dat de kritische noot blijft staan, maar dat het azijngehalte behoorlijk verminderd wordt.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zijn het eens, gezien over de hele geocachecommunitie heeft de sage van vlindertje een bijna verwaarloosbare effect, net zo als alle berichten op dit of welk forum dan ook.

maar zijn berichten op dit forum heeft het weldegelijk effect als ik alle berichten zo zie, en ook als zie wie er allemaal leest, dus daarom alleen al zeg ik doorgaan.

 

en de zuurgehalte van enkele berichten van mij ach, ik vind het wel meevallen, :) een beetje zuur hoort ook bij een goeie smaakontwikkelingen, alleen maar zoetsappige smaken zijn al snel niet meer te pruimen

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je voorstaat dat iedereen mag cachen zoals hij het wil, dan mag wat mij betreft ook iedereen posten zoals hij het wil. Je bent niet verplicht het te lezen tenslotte. Ieder nadeel heb z'n voordeel, dus als straks voor de derde keer een waypoint waar 40 manuur werk in zit, van mijn nog te leggen cache, in het ongerede is geraakt, dan weet ik dat Geoman goedertieren zal zijn als ik mij in mijn sprakeloze verbolgenheid in een onbewaakt moment zal wenden tot een paddenstoelenhandboek voor inspiratie om mijn verontwaardiging uit te drukken (Vezelhoed! Schubbige bundelzwam! Zwavelkop!).

@Dagwacht en Gluppie: je hoeft geen handgranaat te gooien in iedere loopgraaf waarin een cacher zich sedert 2005 verschanst heeft. Daar maak je niemand blij mee en het leidt echt nergens toe. Je kan nog beter een vis leren boomzwemmen.

@TT. Als de temende trollen, kokerkneuzen of cachers je weer eens te machtig worden, neem dan wat van je eigen medicijn, zet je pet op en ga in het struikgewas tussen de spinnenwebben op zoek naar de filmrolkoker, tupperwarebak of ammobox die het de co behaagd heeft daar neer te leggen. Daar wordt alles weer in het juiste perspectief geplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Diederikus, man.... Je hebt gelijk. Deze middag heerlijk met de echtegenote de Hoeksche Waard ingetrokken voor een leuke serie langs de Hoge Snelheidslijn. Bully35 heeft zijn best weer gedaan.... Geen keurmerk caches, maar desondanks hebben we ons het gompus moeten zoeken, waardoor het zweet door de zon en de 21 graden die dat opleverde de porieen uitgutste..... Een heerlijke middag derhalve in een mooie omgeving en ach, op dat moment is de mening van hen, die ons het geocachersgeloof moeten bijbrengen zo verschrikkelijk onbelangrijk..... Ik heb er geen seconde aan gedacht.

 

Maar wanneer moet ik nou eindelijk naar Flevoland voor die cache van jou.... Het duurt allemaal zo lang... Hoe komt dat? Geen toestemming? Man, je hebt toch zeker wel 10 familieleden of vrienden die bereid zijn hun voortuin ter beschikking te stellen voor de waypoints onderweg naar je eigen ammobox met ruilspullen onder de conifeer in je eigen lusthof?

 

Laat ons niet zo lang in het ongewisse. We kunnen niet wachten op een mooie multi van iemand, die er echt en langdurig over nagedacht, gefilosofeerd en aan gesleuteld heeft. Daarmee vergeleken zijn die twee traditionals van ons maar slappe aftreksels, alhoewel ze wel aan veel eisen voor een keurmerk voldoen.... Behoorlijke dozen, ruilspulletjes, mooi boekje aan boord, bijna 500 meter van de parkeerplaats verwijderd en bedekt met voldoende hout om de winter door te komen.... En dat in de Alblasserwaard, waar slechts 75 bomen te vinden zijn.... Ulmer zou trots zijn geweest op zo'n volgeling.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben even de tijd genomen om over de vraag van de TS na te denken, want wie gingen we kiezen. David of Jeremy...Jeremy of David.

 

We zijn er uit :)

 

De votes van de kikkers gaan naar......Diederikus. Man, man, man, wat weet jij de dingen in het juiste perspectief te zetten! Perfect!

 

:holiday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ook een aantal traditionals gezocht én gevonden. De puzzels bewaren we voor de winteravonden en een lange wandeling zit er nog niet in na een opgelopen voetblessure tijdens de Hellumstocht.

Meerdere malen een glimlach van oor tot oor gehad vanwege de inventiviteit van de leggers. Ik doe wat ik doe en ben daar uiterst tevreden over. Wij bezorgen niemand overlast.

 

Als in de handtekening van deze website zou komen staan dat geocaching is bedacht door David Ulmer en verder is vormgegeven door Jeremy Irish, dan zou dat verhelderend zijn.

Goede tip .. nemen we over. - Geoman -

 

Het is een ieder zijn goed recht het spel te spelen zoals het hem goeddunkt, met inachtneming van de richtlijnen. En wij (er)kennen alleen de richtlijnen van Groundspeak.

bewerkt door Geoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...