Spring naar bijdragen

David Ulmer Of Jeremy Irish


Dagwacht

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

totdat Appie Hein kraanwater voor wijn gaat verkopen, omdat het een duidelijke financiële boost aan de grondspraakzaak zal geven

Barny, ik denk dat je mensen schromelijk onderschat. Mensen zijn goed in staat om keuzes te maken.

Ik waardeer Groundspeak enorm. Het lidmaatschap is gratis. Niemand wordt verplicht een premium menbership te nemen.

Niemand wordt verplicht eerst attributen bij de webwinkel aan te schaffen voordat je een cache mag leggen. Je mag je creativiteit aanspreken om een geweldige cache te maken. (Dat geldt natuurlijk ook voor waypoint van een multi).

 

Medecachers (premiumleden weliswaar) kunnen caches die tot hun verbeelding spreken waarderen met een favo. Het aantal/ percentage favo's wat een cache heeft gekregen zegt veel over de waardering die bezoekers voor een cache hebben.

De criteria waaraan een cache moet voldoen zijn uitstekend. Caches met een commerciële, politieke, godsdienstige lading worden geweigerd. Soms zitten caches overigens wel op het randje.

 

Wij hebben voldoende mogelijkheden om invulling te geven aan onze hobby. De ene keer doen we een aantal traditionals. De andere keer lopen we een mooie multi.

Mevrouw Dagwacht lost graag puzzels op. Als we de coördinaten hebben gevonden en als we in de buurt zijn, dan worden ook deze caches bezocht.

Soms bezoeken we een event om andere cachers te leren kennen en maken we een praatje over deze geweldige hobby.

 

Iemand die voor zichzelf andere criteria hanteert, mag dat helemaal zelf bepalen.Prima.

Het enige wat mij tegen de borst stuit is dat zelfverklaarde echte geocachers mij willen gaan voorschrijven hoe ik moet cachen en wanneer ik wel of niet een echte geocache heb gemaakt of heb gevonden.

Wij zijn zelf uitstekend in staat om keuzes te maken.

bewerkt door Dagwacht
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

totaal met je eens, als jij water wil drinken wie zal je tegenhouden? als je op dat zelfde moment denkt dat je dan wijn drinkt heb je het natuurlijk schromelijk mis.

dat houd niet tegen dat jij van mij mag blijven denken dat je een eerste klas wijn opslobbert.

 

persoonlijk prijs ik het forum gezegend dat er toch nog steeds mensen zijn die geef het even een naampje (het oude cachen) blijven prediken, al was het maar om genoeg tegengewicht te bieden aan al die "iedereen cachet op zijn eigen manier" waterverkopers

 

ik las een onderschrift van EsteRiet bij het Belgische geocache forum,

 

Geocaching bracht je dikwijls op plaatsen waar je anders niet zou komen maar brengt je nu meestal op plaatsen waar je niet eens zou willen komen.

 

 

kan ik niets anders dan bevestigen, je kan niet zomaar random een cache uitkiezen om te gaan bezoeken zonder dat je je eerst heb moeten verdiepen of het wel een cache is die je wilt gaan bezoeken, weg avontuur, weg verrassing, wat overblijft is een herkenning van iets wat je al van te voren op het beeldscherm heb gezien, een prachtige outdoor hobby toch?

 

Barny

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, zoals je het in bovenstaande post verwoord ben ik het helemaal met je eens. (Behalve de 2e alinea dan).

 

Het kost inderdaad een extra rondje thuiswerk om caches uit te kiezen, dat is jammer maar er valt ook mee te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Geocaching bracht je dikwijls op plaatsen waar je anders niet zou komen maar brengt je nu meestal op plaatsen waar je niet eens zou willen komen.

 

Daar zit een kern van waarheid in, maar ik zou het woord "meestal" willen wijzigen in "soms". Wie voor zichzelf tot de conclusie moet komen, dat het woord "meestal" van toepassing is, doet iets niet goed in de voorbereiding van het dagje cachen...

 

De voorbereiding is minstens zo belangrijk en leuk dan het cachen zelf. Via de geocaching.com site en assisterende programma's als GSAK is het niet moeilijk om de plaatsen waar je dus niet wilt komen te vermijden. Resteert een fijne dag op plaatsen waar je anders "meestal" niet zou zijn gekomen.....

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

totaal met je eens, als jij water wil drinken wie zal je tegenhouden? als je op dat zelfde moment denkt dat je dan wijn drinkt heb je het natuurlijk schromelijk mis.

dat houd niet tegen dat jij van mij mag blijven denken dat je een eerste klas wijn opslobbert.

Erg fijn dat we het met elkaar eens zijn. Als je kijkt in onze lijst van caches die we hebben gemaakt dan kunje zien dat de meeste caches een hoge waardering hebben.

We krijgen dan ook heel veel leuke logs. We zien ook dat cachers in de omgeving worden geïnspireerd tot het maken van mooie caches. Goed voorbeeld doet goed volgen.

Wij werden geïnspireerd door cachers als WiGe en de Wijntjes die ook fantastische caches hebben gemaakt en nog steeds maken.

Het op deze manier laten zien hoe het ook kan levert mij oneindig veel meer voldoening op dan hier te bekvechten over hoe het zou moeten.

Aan moeten heb ik altijd een broertje dood gehad. Dat betekent niet dat ik er met de pet naar gooi.

 

Als nieuwe cachers hier om advies komen vragen hoe een cache te leggen en ze krijgen bijvoorbeeld een bot antwoord van: Ga eerst maar eens 100 caches zoeken, dan komen ze hier nooit meer terug om inspiratie op te doen.

En inspiratie is hier genoeg te vinden, denk maar aan een 'Een schat aan ideeën' van Vinnie1. Met de harde hand en de botte bijl bereik je niks, is mijn ervaring.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...