Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Waarschijnlijk slaan jullie de plank mis met deze nieuwe deelnemer. Hij heeft zich ook al netjes voorgesteld en iets zegt mij dat hij erg goed bezig is. Kunnen een hoop newbees een voorbeeld aan nemen.

Ik zou me om deze nu niet zo druk maken en gewoon lekker aanbieden te proeflopen.

Er zijn wel treurigere voorbeelden te vinden ook van oud gedienden!

Geplaatst

Kan me eerlijk gezegd verder ook weinig schelen. Ik geef een advies en verder maar zien hoe het loopt. Succes.

O ja, niet negatief bedoeld hoor. Zo doen wij dat in Groningen. Zal wel door de bodemdaling komen.

Geplaatst

Kan me eerlijk gezegd verder ook weinig schelen. Ik geef een advies en verder maar zien hoe het loopt. Succes.

O ja, niet negatief bedoeld hoor. Zo doen wij dat in Groningen. Zal wel door de bodemdaling komen.

Lol in Groningen wachten ze tot ze genoeg ervaring hebben en honderden caches hebben gevonden en dan komen ze zo'n serie:

http://coord.info/GC4H38W :no:

Niet negatief bedoeld hoor :-)

Geplaatst

En toch begrijp ik niet dat de kwaliteitstijger van het forum niet deze uitdaging op zich neemt. En daar is niets negatiefs mee bedoeld. Sterker nog dat is volgens mij de daad bij het woord voegen en een newbee de weg wijzen, alles in het kader van het "keurmeesterschap".

Geplaatst

Hoi allen,

Zojuist mezelf voorgesteld.

Is er iemand die wil assisteren met het proeflopen van mijn 1e (multi) cache? Ik zou graag nog wat zaken bij willen spijkeren alvorens deze ter review aan te bieden...

Globale schatting:

Difficulty 3.5 a 4.0

Terrain 2.0 a 2.5

Please let me know....

We wonen dan wel wat verder weg, maar wij willen wel proeflopen. Er wordt hier op dit forum vaak moeilijk gedaan over zogenaamde beginners die eerst wat ervaring op moeten doen, maar ervaring in geocaching zegt niets over creativiteit. Dus als je nog op zoek bent, stuur dan maar een PB, dan maken we gewoon een afspraak voor proeflopen.
Geplaatst (bewerkt)

maar ervaring in geocaching zegt niets over creativiteit.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ervaring is alleen handig om geen voor de hand liggende fouten te maken. Maar daarvoor kun je ook de ervaring van de proefloper gebruiken. Creativiteit is veel zeldzamer dan ervaring. En de creativiteit van de TS kunnen wij in dit stadium helemaal niet beoordelen. De TS wat meer het voordeel van de twijfel geven zou dus wel meer gepast zijn.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst (bewerkt)

Allen dank voor jullie reacties

al 38 gevonden en caches aan het plaatsten.....waarom niet gewoon eerst ervaring opdoen?

Ik mag hopen dat er toestemming gevraagd is.

Zoiets? Helaas heb ik geen scanner bij de hand, dus het is een foto geworden...De namen en andere privacy gevoelige zaken heb ik zwart gemaakt...

nyw5ly.jpg

Negativiteit door ervaring. Net nieuw in het spelletje en gelijk willen leggen. Gaat 9 van de 10 keer verkeerd.

Wat is dat toch dat er zo snel mogelijk eigen caches gelegd moeten worden?

Je kunt het ook anders zien...iets terug doen voor andere mensen die een cache geplaatst hebben en onderhouden. Het moet niet van 1 kant komen...

Mogelijk heb je inderdaad gelijk en is het beter om wat meer ervaring op te doen. In dit geval is dat nu te laat, de meer dan 100 uur welke ik er reeds in heb gestoken wil ik niet zomaar weggooien...Ik denk overigens dat het aantal caches niet echt een serieuze lijdraad mag zijn. Een paar daagjes snelweg, met een stop bij alle parkeer en carpool plaatsen, laat de teller flink oplopen. Enkele heb ik daarvan wel opgepikt, maar ik vind er niet veel aan. Weinig uitdaging en nog minder interessants om te zien...Dus als het aan mij ligt, wil ik graag die 1 op de 10 zijn waarbij het dan WEL goed gaat. Daarom hoor ik graag ook jullie mening en adviezen!

Team Nessa heeft het er over dat proeflopen niet nodig zou moeten zijn bij een eenvoudige Multi.... Nu las ik in de openingspost een difficulty van 3,5 tot 4. Lijkt me niet een eenvoudige multi!

Inderdaad. Dit is met name ook een rede waarom ik graag iemand zou willen laten proeflopen. Ik ben benieuwd of deze moeilijkheidsgraad overeenkomt met de ervaringen. Daarnaast als deze echt TE moeilijk is, zal dit niet als een leuke cache ervaren worden. Een aanpassing is dan misschien wenselijk...

het is van mij uit een eindje rijden, maar ik heb nog een andere multi die ik daar in de buurt wil doen, dus als geen Brabander je wil helpen, wil deze Limburger wel een keertje in een weekend komen proeflopen.

Dank je voor je aanbod. Laten we nog even afwachten wat voor reacties er verder nog meer opduiken...

Zo doen wij dat in Groningen. Zal wel door de bodemdaling komen.

Moeten de coördinaten daar nou vaak aangepast worden? :D

bewerkt door maantje76
  • Top! 1
Geplaatst

Maantje, ik zit proppie vol de komende tijd, anders had ik me best eens een keertje aan een proefloop willen wagen. :-)

Ik wacht in spanning. De voorbereiding klinkt in ieder geval goed.

Geplaatst

Maantje,

Als een cache moeilijk is, is dit juist leuk voor de mede-cachers!

Binnen Nederland zijn er maar weinig caches die NIET te doen zijn.

Het enige verschil tussen D2,5 en D3,5 is hooguit je bezoekersaantal.

Maar minder bezoekers = minder mogelijke schade = langer bestaan met minder onderhoud.

Ieder "nadeel" heeft z'n voordeel.

De reacties die je geeft klinken als muziek in m'n oren! :-D

Geplaatst

Mijn indruk is dat de ratings sowieso niet consistent zijn.

Met mijn prille ervaring is dat iets wat mij ook opgevallen is. Al is het denk ik ook wel lastig in te schatten. De rating tool welke je een advies geeft bij het opzetten van een nieuwe cache is voor mijn gevoel maar een globale indicatie. Maar dat moet de toekomst uit gaan wijzen...

Geplaatst

Ik begin nu toch ook wel nieuwsgierig te worden. Positief bedoeld trouwens.

Overigens nog geen coordinaten bij hoeven te stellen. Hoogtemeter zwabbert wel.

Geplaatst

Mooi, hier ziet het ernaar uit dat dit de uitzondering op de regel is. Iemand die wel moeite doet om direct iets moois te maken.

Wat betreft ervaring, dat is niet alleen aantallen, maar ook meerder soorten caches doen en pagina's lezen.

Moeilijkheid is altijd een beetje gokwerk, terrein is vrij simpel in te schatten.

Ervan uitgaande dat je zo serieus bent als je overkomt ben ik zeker geinteresseerd om deze cache te gaan bezoeken als hij online komt.

Mocht het proeflopen niet lukken, wil ik het wel doen om te zien of ik echt ongelijk heb :cool2:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...