de kikkers Geplaatst 21 februari 2014 Geplaatst 21 februari 2014 Sorry! Ik wil niet eens weten wie er met laaghartig onderkruipsel bedoeld zou kunnen worden. Dit heeft niets meer met respect voor elkaar te maken... Jammer, heel spijtig alweer...
Dit is een populair bericht. gluppie Geplaatst 21 februari 2014 Dit is een populair bericht. Geplaatst 21 februari 2014 (bewerkt) Gezien mijn eerdere postje, wat aangehaald wordt, en de eerdere beledigingen van Vlindertje naar mijn adres, neem ik aan dat ik bedoeld wordt als laaghartig onderkruipsel. Dit soort taal wordt dus gebezigd door iemand, die graag pretendeert te discussiëren. Ik zal mij niet verlagen tot hetzelfde niveau, maar een "inhoudelijke" reactie geven. De indruk van weglokken wordt gewekt, door het keurmerk bij een andere site onder te brengen, waar ook een forum ( alhoewel zo goed als dood) aanwezig is. Als dat een incorrecte aanname is, dan daarvoor mijn excuses. Vlindertje maakt een kleine fout in denken, als het om mijn persoontje gaat. Ik vind het geweldig dat hij zich inzet voor het authentieke cachen. Waar ik problemen mee heb, is zijn neerbuigende manier van posten naar anderen toe ( neem zijn vorige reactie maar als voorbeeld). verder hoop ik voor Vlindertje dat het keurmerk gaat slagen, dat hij de doelgroep die hij daar mee wil bereiken weet te bereiken. Ik snap echter niet geheel de toegevoegde waarde, als je naar alle mogelijkheden kijkt om te filteren bij bijvoorbeeld GSAK en GAPP. Ook snap ik niet geheel de fascinatie voor het ruilen van spullen. Ook al snap ik heel erg goed dat het spel zo ooit is begonnen, ik ben nog nooit een leuk gevulde cache tegen gekomen, meestal alleen maar 'gratis' ruil spul. Twee weken geleden had ik zelf een wandelroute in elkaar gezet, welke mij een stukje langs de polonaise trail bracht. Nadat ik daarvan af was geweken, kwam ik via een mooie route op een fantastische plek uit, waar ook een traditional verstopt was. Ik heb minuten lang om mij heen gekeken, mij verwonderd om het natuurschoon. De cache? een small, zonder ruimte voor ruilspulletjes. Deze cache zou niet in aanmerking komen voor het keurmerk, maar ik vond het een van de mooiere caches ( dus locatie) die ik heb gevonden. En waar ik zonder die koker waarschijnlijk niet was geweest Ik snap ook heel goed dat ik volgens authentieke geocachers niet een echte geocacher ben. Echter geocaching.com is voor mij een site, waardoor ik op prachtige plekken kom, veel buiten ben, geniet van de natuur en heerlijk wandel of fiets. Overigens vlinder, ik heb een drietal keren op de rapporteerknop gedrukt n.a.v. een postje van jou, en dat waren geen postjes gericht aan mij persoonlijk. 21 februari 2014 bewerkt door gluppie 11
Triskelle Geplaatst 21 februari 2014 Geplaatst 21 februari 2014 [...](vooruit, rapporteer maar weer)[...] Oké
Bloodwoosj Geplaatst 22 februari 2014 Geplaatst 22 februari 2014 Schudt hoofd. Drukt op +1. Laat de rapporteerknop omgemoeid. Soms is er geen enkele scheidsrechter nodig om te constateren dat iemand buitenspel staat.
gamdot Geplaatst 22 februari 2014 Geplaatst 22 februari 2014 @ punt 3. En als ik nu geen 500 meter kan lopen...? Mag ik dan niet cachen???
regenboog2 Geplaatst 22 februari 2014 Geplaatst 22 februari 2014 Natuurlijk wel. Ik hoop dat er nog een heleboel leuke caches overblijven die dan misschien niet helemaal aan de regels van een échte cache voldoen, maar wel hartstikke leuk zijn!!
Vlindertje Geplaatst 22 februari 2014 Geplaatst 22 februari 2014 Het Keurmerk dient slechts één doel: containers, die de mogelijkheid bieden het spel te spelen zoals het oorspronkelijk is bedoeld, te onderscheiden van containers die deze mogelijkheid niet bieden. Het gaat niet om kwaliteit maar om functionaliteit. Wat het Keurmerk voor jou betekent kun je aangeven op een schaal die loopt van leidraad tot lachertje. Authentieke geocachers kunnen met het Keurmerk hun voordeel doen.
Blutch Geplaatst 22 februari 2014 Geplaatst 22 februari 2014 Ik ben blij dat mister F mij niet bedoeld ik ben kaal dus ik ben het niet pfff ben ik ff blij ...
no-name Geplaatst 22 februari 2014 Geplaatst 22 februari 2014 Het Keurmerk dient slechts één doel: containers, die de mogelijkheid bieden het spel te spelen zoals het oorspronkelijk is bedoeld, te onderscheiden van containers die deze mogelijkheid niet bieden. Het gaat niet om kwaliteit maar om functionaliteit. Maar als het alleen maar gaat om de volume van de container (zodat er ruilspulletjes in kunnen) dan heb je toch genoeg aan de indicatie small, large? Bij een keurmerk denk ik toch eerder aan een soort kwaliteitswaarborg (hoe moeilijk die ook is om objectief vast te stellen). 4
Dagwacht Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Kwaliteit is dus ook subjectief. Wij zijn nog nooit teleurgesteld na het bezoeken van caches met een hoog favogehalte. Dit zijn lang niet altijd of meestal niet caches die zouden voldoen aan de criteria van het keurmerk. We hebben vrijdag j.l. een aantal caches gedaan van Hotbina in en om Wachtendonk in Duitsland. Dáár worden wij uitermate vrolijk van. Voor ons kan een kist met een logboek en ruilspulletjes in een bos op 500 meter van een parkeerplaats, met enkele uitzonderingen daargelaten, daar absoluut niet aan tippen. Voor ons zal het keurmerk dus zeker niet zaligmakend zijn.
no-name Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Mee eens. Het is voor sommige cachers wel fijn om van te voren te weten waar je aan toe bent. ALS je daar tenminste behoefte aan hebt. Sommigen vonden het handig om te weten hoeveel favorieten een cache had. Bij anderen is een voortuincache icoon een reden om de cache niet (of juist wel) te doen. Het blijft allemaal vrij objectief. We moeten natuurlijk wel oppassen dat we niet overspoeld worden met allemaal icoontjes, merken, stippen, favo's, hartjes, likes, vlaggetjes, oorkondes, etc zodat we door de bomen het bos niet meer kunnen zien! Daarbij is het element van verrassing toch ook leuk? De ene keer kom je erachter dat je een superleuke, interessante cache hebt gedaan, de andere keer was het eigenlijk......eh... minder bijzonder. M.a.w, is het het wel zo wenselijk dat we alles van te voren weten? Teleurgesteld worden is een probleem van de vinder. Misschien een kwestie van verwachtingen bijstellen? (kan een probleem zijn voor fundamentalisten ) 2
Diederikus Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Ik vind de termen "keurmerk" en "authentieke geocache" zo gek nog niet. Het woord geocache wordt wereldwijd gebruikt voor alles wat bij groundspeak gepubliceerd wordt, van large tot nano. Het is natuurlijk onmogelijk dat woord weer terug te claimen, en ik wordt horendol van alle pogingen daartoe. En ik denk velen met mij. Het reserveren van de term "authentieke geocache", en wat mij betreft ook de min of meer synonieme term "echte geocache" voor geocaches met een keurmerk is een stap in de richting van een modus vivendi. Iets waarvan ik een groot voorstander ben. Door het onderbrengen van de authentieke caches bij metacaching.nl is ook het strijdpunt van tafel dat ze in dezelfde database zitten. Dat is ook een stap in de goede richting. Wel voorzie ik een probleem. Op dagen dat ik alleen cache wil ik niet te ver rijden. Ik beperk mij dan tot de provincie Flevoland. Aangezien ik alleen buiten de bebouwde kom cache, betekent dit dat ik de caches moet rantsoeneren. Er zijn er eenvoudigweg niet zoveel van. Dit betekent dat ik inmiddels water bij de wijn moet doen en mijn eisen heb moeten verlagen. Gisteren heb ik een tradi (small) gezocht waar ik zelf maar een wandeltocht van 16 kilometer aan vast had geplakt. Zo doe ik langer met de tradi's in de buurt (zie log voor de liefhebber). Omdat ik gedwongen mijn standaards verlagen moet, zal een keurmerk voor mij meestentijds onbruikbaar zijn. Als ik met meer mensen cache ligt dit anders, omdat een langere reis dan wel acceptabel is.
Vlindertje Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Je maakt een denkfoutje, beste Diederikus. De meeste authentieke geocaches zitten in dezelfde database: die van geocaching.com. Bij 80% van wat in de database van gc.com zit gaat het echter niet om caches, maar om logprullen van en voor puntenpakkers die per se willen munzeeën onder de vlag van geocaching. Het Keurmerk is bedoeld om de resterende 20% echte geocaches te markeren, zodat authentieke geocachers gemakkelijker iets kunnen selecteren waarmee zij het spel kunnen spelen zoals het is bedoeld. Die 20% echte caches bij gc.com vormt altijd nog een veel grotere hoeveelheid dan de authentieke geocaches in alle andere geocaching-databases bij elkaar.
Diederikus Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 (bewerkt) Ik formuleerde het inderdaad wat ongelukkig. Ik bedoelde "door het onderbrengen van de markering van authentieke geocaches bij metacaching.nl" in plaats van "Door het onderbrengen van de authentieke caches bij metacaching.nl". Door het woord "meta" in metacaching sprak dat voor mij al vanzelf. 23 februari 2014 bewerkt door Diederikus
gluppie Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Wat Diederikus beschrijft, is ook een manier zoals ik graag caches beleef: Zelf een mooie wandeling ( route) plannen, en dan de tradi of tradi's die ik tegen kom, pik ik op. De route voert mij altijd langs bijzondere plekken en mooie gebieden. Soms ligt de cache dan ook op een mooie plek, dat is dan een bonus. Echter volgens de zelf uitgeroepen authentieke geocachers, ben je dan geen geocacher, en behoor je een andere site te bezoeken. Een wandelsite of iets dergelijks. Alhoewel ik het initiatief van Vlindertje heel goed begrijp, mis ik met name als het gaat om de omvang van de cache, de toegevoegde waarde. Het lijkt mij voor de doelgroep ( authentieke geocachers) heel erg simpel om zelf met de huidige mogelijkheden regular caches te selecteren. Het enige verschil zou zijn, als er veel caches bij een andere site gepubliceerd zouden worden, en vervolgens op metacaching alle caches van de verschillende aanbieders terug te vinden zou zijn. Dat lijkt ook het geval te zijn, maar er staan veel te weinig andere caches op, zodat waarschijnlijk de grote meerderheid niet de moeite zal nemen om zich daarvoor bij nog een site zich in te schrijven. Echter lijkt het mij ook geen pre, als er via te veel verschillende aanbieders caches worden gepubliceerd, met name als het om het toestemmingsverhaal bij de terrein eigenaren gaat. Het keurmerk initiatief lijkt mij meer uit ergernis tot stand te zijn gekomen, i.p.v. dat er echt behoefte aan is. 2
Aanbevolen berichten