Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik vind het merkwaardig dat er meteen naar oude bokken gewezen wordt. Kom eens met harde feiten voordat je dit zomaar op een openbaar forum zet.

• Top! 3
Geplaatst (bewerkt)

Ik word hier een beetje verdrietig van:

http://coord.info/GC4HF9F

http://coord.info/GC4HFCZ

http://coord.info/GC4HF9K

Wereldwijd is een groot aantal cachers de uitdaging aangegaan om de cachekalender van Augustus te vullen met smileys. Hier in Nederland ook, vandaar een klein eventje om 31 dagen op rij een cache vinden!

Een reeks van 31 dagen is natuurlijk een behoorlijke uitdaging. Dat is zeker zo wanner je in de regio rondom huis nog maar weinig not-founds hebt. Daarom een kleine geste van ons team, enkele kleine eventjes in Augustus!

Het zijn maar korte events, onder het motto “Meet-and-Greet voor een Smiley”! De duur van ieder event zal ongeveer 15 minuten zijn. Let er dus op dat je op het juiste moment ter plaatse bent!

Er zullen er vast wel veel meer zijn.

Dus ik kan mijn dagelijkse bezoek aan de supermarkt ook aanmerken als geocache-event (mits ik het openstel voor iedereen)?

Ik vind het merkwaardig dat er meteen naar oude bokken gewezen wordt. Kom eens met harde feiten voordat je dit zomaar op een openbaar forum zet.

Feiten hard genoeg?

BigFurryMonster

GEVONDEN CACHESfound.png 1,468
TRACKABLES GELOGDtrackable.png 601

Maar jouw reactie is een beetje vreemd. Ik herken uit de posts van anderen leden die ook rond 2004 begonnen zijn de wens om ouderwetsche meet en greet events te hebben. Daar waar het niet ging om 20 nieuwe kokertjes rondom een eventterrein. Nu komen er van dat soort events, en dan zijn er dus leden uit de goede oude tijd die dit soort events niet pruimen....

Dat is alles wat ik benoem. Gewoon wat ik hier op dit forum lees. Het enige wat ik zelf toegevoegd heb, is dat ik dat vreemd vind.

bewerkt door @Wilbertoord
  • Top! 2
Geplaatst

@Wilbertoord: Dat je me als "oude bok" betitelt is tot daar aan toe, maar hoe kom je tot de conclusie dat ik een voorkeur heb voor:

"Gewoon samen zijn zonder kosten en gedoe... Niks cache loggen, Gewoon half uurtje gezellig kletsen en opbokken." ???

Geplaatst

Haha,

dat ik jou zie als iemand van de oude garde komt doordat je al bijna 10 jaar cached.

Dat degenen die zichzelf als oude stompen benoemen (leden die ook net als jij rond 2004 al begonnen zijn) hier op dit forum regelmatig die bewering van mij onderschrijven is door iedereen terug te zoeken.

mocht jij geen voorkeur hebben voor dit soort events, ben jij de welbekende uitzondering op de regel. Mooi, daarmee bevestig je dus de regel.

Geplaatst

Als je momenteel kijkt naar de lijst van nieuwste caches in Nederland, staan er geloof ik 5 pagina's vol met events. En net zoals er legio caches zijn die er alleen lijken te liggen voor het scoren van een puntje, krijg ik de indruk dat er in augustus ontzettend veel events op de kalender staan alleen voor het scoren van een souvenirtje ... beetje rare zaak hoor.

Als oude bok, eh geit spreekt mij dat niet echt aan, zo'n speed-event. Als je de omschrijving leest stelt het ook niet veel voor. Naar een bepaalde plek komen, logboek tekenen, ff kletsen (of niet) en weer naar huis. Doe maar een ZddP of Gotheo, dan beleef je tenminste iets!

Geplaatst

Ik zet alle meuk on de knop "negeer".

Liever op zoek naar een Slapende Schoonheid of een fraaie T5 bij de oosterburen of zuiderburen.

Antarctica

Ook ik heb meermaals gesproken over randverschijnselen van het geocachen. Mensen raken niet meer bevredigd door een mooie Multi, dus men zoekt naar nieuwe uitdagingen. SM-caches, goudzoekerscaches, hoge bomen vallen veel wind caches (sorry Antarctica, ik weet wat de reden is dat jij hiervoor nu kiest), fiets op fiets af krachtspoorcaches, rioolbuizencaches en caches waarbij je een koffer vol apparatuur moet meeslepen.

Als ik selecteer op mooie Multi's, dan verschijnt er niet zoveel nieuws.

Toch maar weer eens kijken naar de slapende schoonheden.

Geplaatst

Inmiddels heb ik alle notifications die ik ooit aan heb gezet weer uit gezet. Met mijn tempo van 3 weken voor een tradi en 7 weken voor een multi kan ik de komende 9 jaar nog voort met de lijst van 70 caches die ik gemaakt heb.

Geplaatst

dat ik jou zie als iemand van de oude garde komt doordat je al bijna 10 jaar cached.

Dat degenen die zichzelf als oude stompen benoemen (leden die ook net als jij rond 2004 al begonnen zijn) hier op dit forum regelmatig die bewering van mij onderschrijven is door iedereen terug te zoeken.

mocht jij geen voorkeur hebben voor dit soort events, ben jij de welbekende uitzondering op de regel. Mooi, daarmee bevestig je dus de regel.

Inderdaad heb ik geen voorkeur voor goedkope event, vandaar mijn eerste post in dit topic.

Kwaliteit, daar ga ik voor!

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Als je momenteel kijkt naar de lijst van nieuwste caches in Nederland, staan er geloof ik 5 pagina's vol met events. En net zoals er legio caches zijn die er alleen lijken te liggen voor het scoren van een puntje, krijg ik de indruk dat er in augustus ontzettend veel events op de kalender staan alleen voor het scoren van een souvenirtje ... beetje rare zaak hoor.

Als oude bok, eh geit spreekt mij dat niet echt aan, zo'n speed-event. Als je de omschrijving leest stelt het ook niet veel voor. Naar een bepaalde plek komen, logboek tekenen, ff kletsen (of niet) en weer naar huis. Doe maar een ZddP of Gotheo, dan beleef je tenminste iets!

Helmaal eens.....Het is werkelijk te gek voor woorden, dat mensen zich laten opfokken door een op commerciële basis gevoede oproep ergens vanuit de States of Canada om in de maand augustus iedere dag een cache te moeten doen..... Ik heb een hobby en bepaal zélf wel wanneer we daarvoor de deur uitgaan.... Familieleden van ons doen sinds niet al te lange tijd ook aan "doosjes zoeken". Ik sprak ze dit weekeinde en zij zijn buitengewoon dwangmatig in de weer om in augustus dagelijks een puntje te kunnen scoren. Ik heb het idee, dat zij de indruk krijgen door God getroffen te worden, wanneer ze niet aan de door die mafketels uit de States opgelegde oefeningen voldoen.... En dat allemaal voor een plakplaatje, zo oubollig dat je hem niet eens in je box wilt..... Op deze manier verwordt geocaching tot het verzamelen van kauwgomplaatjes en filmsterrenplaatjes van rooie Rogers, zoals wij dat ooit in de vijftiger jaren deden..... Het moet allemaal niet gekker worden.....

Denk toch alsjeblieft zélf na en laat je niet als een klein kind op pad sturen voor deze idioterie.... Het niveau van het cachen daalt per dag, zo niet per uur..... Ik kan best eens met @Vlindertje van mening verschillen over details, maar aan de basis heeft die man zoooooooo vreeeeselijk gelijkkkkkkkk........ !

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Geplaatst

Helmaal eens.....Het is werkelijk te gek voor woorden, dat mensen zich laten opfokken door een op commerciële basis gevoede oproep ergens vanuit de States of Canada om in de maand augustus iedere dag een cache te moeten doen..... Ik heb een hobby en bepaal zélf wel wanneer we daarvoor de deur uitgaan.... Familieleden van ons doen sinds niet al te lange tijd ook aan "doosjes zoeken". Ik sprak ze dit weekeinde en zij zijn buitengewoon dwangmatig in de weer om in augustus dagelijks een puntje te kunnen scoren. Ik heb het idee, dat zij de indruk krijgen door God getroffen te worden, wanneer ze niet aan de door die mafketels uit de States opgelegde oefeningen voldoen.... En dat allemaal voor een plakplaatje, zo oubollig dat je hem niet eens in je box wilt..... Op deze manier verwordt geocaching tot het verzamelen van kauwgomplaatjes en filmsterrenplaatjes van rooie Rogers, zoals wij dat ooit in de vijftiger jaren deden..... Het moet allemaal niet gekker worden.....

Denk toch alsjeblieft zélf na en laat je niet als een klein kind op pad sturen voor deze idioterie.... Het niveau van het cachen daalt per dag, zo niet per uur..... Ik kan best eens met @Vlindertje van mening verschillen over details, maar aan de basis heeft die man zoooooooo vreeeeselijk gelijkkkkkkkk........ !

Pff, 't zijn er ook meteen 31!

Zo'n Geocachingday-souvenier is nog wel grappig.

Maar hier worden de autisten gescheiden van de rest....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...