Spring naar bijdragen

Geld halen uit mooie hobby???


Aanbevolen berichten

http://www.japi.nl/

 

Persoonlijk vind ik het om een beetje misselijk van te worden wat er met mijn enthousiaste logs gebeurt... Daarom heb ik ook mijn logs bij bovenstaande caches verwijderd.

Mijn enthousiasme is beslist niet bedoeld om anderen geld te laten verdienen aan een hobby die al zo enorm kwetsbaar is.

Ik dacht dat een event bedoeld was om cachers samen te laten komen en wat te delen, niet om geld aan te verdienen.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik het zo zie, dan maakt japi gebruik van zijn eigen caches. Da's niet erg, ik zie dat meer als commercieel geplaatste caches die wij ook mogen gebruiken. De events van japi zijn ook commercieel en zijn geen geocacher-events.

 

Zolang jati geen caches van anderen gebruikt voor de commercie heb ik er weinig bezwaren tegen. He, ik heb zelf ook al eens gedacht om geocache-reizen te gaan ontwikkelen... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Dwarrel.

 

Goede actie meid. Verdorie, het moet niet gekker worden. Ze gebruiken een aantal caches alsof ze die allemaal gemaakt hebben. Zo ook de "Dellerboersterheide" van Skries. Routes die ze aanprijzen....

Of Skries moet ook met die gasten te maken hebben.

Die Japi is trouwens ook lid hier op het forum.

 

Ik denk dat we met elkaar die hele handel van hun maar goed moeten boycotten. Ik word er ook misselijk van. Dit is nu al de 2e in 1 week. Dit is het begin van het einde van een mooie hobby.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat dit hele forum niet meer informatief bedoeld is maar alleen om andere geocachers af te kraken. De laatste tijd lees ik alleen maar gezeik en vaak zijn het ook dezelfde mensen  :blink:

 

Alleen als ze het verdienen ;) Je komt niet maar zo op de afzijklijst Siegurd.

 

Ik vind dat cachers zich niet moeten bemoeien in wat andere doen en altijd doen alsof ze alles weten!!!
Tja, als je dat vind dan had je nu niet moeten reageren. Of geldt het niet voor jou? ;)

 

En als men mooie caches uitzet en deze (eigen caches) aanbied aan groepen en hier wat aan verdient, wat maakt dat nou uit???

 

Zullen al de caches die zij in hun lijst hebben zelf gemaakt zijn dan? Wel vreemd. Er staan caches bij die door bekendere geocachers zijngeplaatst. O.a. "De Dellerboersterheide" van Skries. En er wat aan verdienen? Ik vind € 27,50 voor een dag nogal wat. Je moet je eten en drinken wel zelf meenemen ;)

 

Ik ga er vanuit dat zoveel aandacht voor onze hobby, niet goed voor onze hobby is. Je krijgt nu al bijna geen toestemming meer voor het plaatsen van caches omdat men bang is voor zoveel toeloop. Als nu half Nederland met zo'n GPS aan komt zeulen, zullen er nog minder caches goedgekeurd worden door Landeigenaren.

 

 

Ik had mij voorgenomen om niet aan het forum mee te doen maar dit moest even! En ik vind het aan de andere kant jammer want dit zou eigenlijk niet mogen!

 

Wat zou nu eigenlijk niet moeten mogen? Dat jij aan het forum gaat meedoen? Tenminste, dat haal ik hier uit je woorden .........

 

GRTZ

 

Kruimeldief :)Als je stopt met nadenken, vergeet dan niet weer te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat dit hele forum niet meer informatief bedoeld is maar alleen om andere geocachers af te kraken. De laatste tijd lees ik alleen maar gezeik en vaak zijn het ook dezelfde mensen  :)

 

Ik vind dat cachers zich niet moeten bemoeien in wat andere doen en altijd doen alsof ze alles weten!!!

 

Ook jou log bij het Watch It Event vind ik nergens op slaan, haal die maar ook weg dan! Als Willy (die ik maar een keer gezien heb) dat nou zo wil. Het is zijn Event en dat moet men respecteren en wanneer men dat niet doet dan hoeft hij toch niet mee te doen??? Is dat zo moeilijk??? Ja voor sommige wel en daarom moet men zo nodig en log plaatsen waar de organisatie en iedereen moet weten hoe gefrustreerd men is. HOU TOCH OP EN GA LEKKER CACHEN!!!

En als men mooie caches uitzet en deze (eigen caches) aanbied aan groepen en hier wat aan verdient, wat maakt dat nou uit??? Voor het Geocaching begon in Nederland deed ik dat al!! Dus waar heb je het over, over jou hobby, nee, onze hobby!!!!

 

Ja sorry, ik wordt een beetje raar als ik zo over het hele forum al die negatieve berichten lees! Waar gaat het nog over, cachen of thuis zitten vervelen??? Ik had mij voorgenomen om niet aan het forum mee te doen maar dit moest even! En ik vind het aan de andere kant jammer want dit zou eigenlijk niet mogen!

 

Team GPSearching

Siegurd

Ik wil graag lekker cachen ja!!!!!!! Inderdaad. Maar krijg een heel vies smaakje in de mond als ik een deel van mijn log vermeld zie staan om reclame te maken voor dat geld verdienen aan deze hobby.

En dan protesteer ik!!!!!!! Of jij dat nu leuk vindt of niet. Maar ljikt me ook wel logisch, die reactie van jou .. Heb ook vernomen dat jullie team dezelfde plannen heeft/uitvoert...

 

Btw: Dit wás informatief bedoeld aangezien lang niet iedereen de plaatselijke krant van Ede/Wageningen/Bennekom leest.

 

Ik weet lang niet alles(gelukkkig niet, zou doodongelukkig worden), doe ook niet alsof, geef alleen mijn mening weer en voor zover ik weet is dit mogelijk in Nederland.

 

Mijn log is allang weggehaald door Williiii, je let niet op....

 

Ik heb het niet gehad over MIJN hobby, echtyer over een KWETSBARE hobby... Ben absoluut niet egoïstisch ingesteld, iedereen mag meegenieten van het cachen. Maar waarom daar nu geld aan verdiend moet worden????????

In ieder geval niet via mij. En ja, mijn zorgvuldig, tijdrovend, maar met alle liefde uitgezette caches liggen nu eenmaal vlak in de buurt van dit geldmachientje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik verder niet op in want het zijn domme uitspraken!

Dus, o.a. de uitspraak dat de Dellerboersterheide van Skries ook wordt aangeprezen in het reklamefoldertje van deze gasten alsof het een cache van hun zelf is, is een domme uitspraak?

 

Je doet wel erg je best om op de afzijklijst voor te komen Siegurd.

 

Van hoeveel nicknames bedien jij je eigenlijk hier op het forum? Doe je ook mee voor de taart?

 

Als we dan toch over domme uitspraken hebben. Voor iemand die niet wil posten op het forum heb je in een paar dagen tijd al aardig gepost :blink:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :) Die nu wel moet uitkijken met zijn commercieel ingestelde Dauwtrappersteam. Wie wil dauwtrappen met Kruimel mag 10 euro overmaken op postbanknummer 2199902

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik verder niet op in want het zijn domme uitspraken!

 

Zoals ik al in een vorig log al zei: "Het lijkt een grote kleuterschool dit forum!!!"

 

Team GPSearching (die niet alles weet, bij lange niet!!!)  :)

Herstel: Jij vindt het domme uitspraken. Dat is wat anders dan het zijn....

 

Welkom in de kleuterklas trouwens.... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg nu zelf, wat is er nu mooier dan de halve dag door de regen en modder te sjouwen. Zelf heerlijk snotverkouden te worden en de hele tocht naar vechtende honden zitten te kijken. Dan heb ik het nog niet over jammerende kids die aleen het zoeken leuk vinden. Papa en mama kijken wel op het schermpje van de Geko. Fijn een borg betalen van 100 euro en dan nog eens 27,50 p/p. Ik neem aan dan je dan aan het einde van zo'n enerverende dag de GPS mag houden. :)

 

Zou dit misschien een reden zijn dat sbb en andere instanties zich misschien wat negatiever gaan opstellen tegenover geocaching ? Ik neem trouwens aan dat je geen GPS nodig hebt op deze dag, volg de sporen van je voorgangers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Dwarrel.

 

Goede actie meid. Verdorie, het moet niet gekker worden. Ze gebruiken een aantal caches alsof ze die allemaal gemaakt hebben.  Zo ook de "Dellerboersterheide" van Skries. Routes die ze aanprijzen....

Of Skries moet ook met die gasten te maken hebben.

Die Jati is trouwens ook lid hier op het forum.

 

Ik denk dat we met elkaar die hele handel van hun maar goed moeten boycotten. Ik word er ook misselijk van.  Dit is nu al de 2e in 1 week. Dit is het begin van het einde van een mooie hobby.

 

GRTZ

 

Kruimel

Even voor de duidelijkheid. Ik wist hier helemaal niets van af. Of ik er nu trots op moet zijn dat ze mijn route aanprijzen?

Op zich heb ik er zelf geen moeite mee. De Delleboersterheide is overigens echt een prachtige cache (zie de logs). Niet zo zeer om de foto-puzzel (daar zijn er wel meer van tip: Rottige Meenthe , maar meer om het gebied en vooral de kudde wilde paarden die er rondracen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik nou goed dat je JaPi kan inhuren om een lege ammo-box (inhoud tegen meerprijs), een (paar) waypoint(s) en een begeleidende tekst te leveren, waarvoor je zelf de meest lastige onderdelen moet regelen zoals toestemming van de landeigenaar en het onderhoud na plaatsing?

 

Wel een heel schimmige manier van handelen.

 

Evenementenburootje opzetten en zelf routes/caches voor eigen evenementen uitzetten: Ja :)

(heb daar goede voorbeelden van gezien in het Twiske; liepen ook gasten met een GPS maar die hadden nog nooit van Geocaching gehoord, hezen zich vervolgens in een apenpakje en begonnen aan de volgende 'sport'-opdracht op de route)

 

Evenementenburootje opzetten en ge/misbruik maken van door anderen met liefde opgezette caches om die vervolgens massaal door groepen 'onervaren' en 'mogelijk ongeinteresseerde' banjers te laten verstieren: Nee :blink:

(je kent ze wel van die hooggehakte tiepmiepen of uitgebrande kantoorhangers die van de baas mee moeten met het jaarlijkse bedrijfsuitje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi all.

 

Ik vind het gewoon een leuk idee om op deze manier wat te verdienen.

Maar ja er zijn altijd weer mensen die het uit zijn verband rukken.

Dit heb ik van de week al meerdere keren gezien? :blink:

 

Mensen zien soms meer negatieve dingen dan positieve. ;)

 

Mijn motto is dus Gewoon doorgaan :)

 

Groetjes Keske 27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt er voor mij toch een beetje van af. Als het organisatiebureautje zelf een paar cachetochten uitzet en die inzet voor bedrijfsfeestjes, e.d. en ze geven daarnaast een paar leuke tips voor andere caches, dan heb ik daar niet zoveel problemen mee. Ik bedoel maar: als ik reizen naar Parijs zou organiseren, dan zou ik de gasten zeker aanraden om een bezoekje te brengen aan de Eiffeltoren of de Arc de Triomphe. En ik heb die dingen daar toch echt niet zelf neergezet. :)

 

Maar als ik zou weten dat een commercieel bureau regelmatig (wekelijks/maandelijks) goede sier zou maken door hun gasten een of meer van mijn caches te laten lopen, dan zou ik daar toch zeker wat aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...