barny Geplaatst 22 april 2013 Geplaatst 22 april 2013 vaak voorkomende methode is dat er 1 klimmer hoog in de boom zit en de namen van alle meelopers opschrijft gewoon de cache weghalen en op uitnodiging de cache laten loggen, dat is toch het beproefde (oude) recept van vele "speciale" cache's barny
Wuppie1976 Geplaatst 22 april 2013 Geplaatst 22 april 2013 (bewerkt) Een welwillende medecacher kan hier ook nog steeds alle teamnamen in het logboek zetten... 22 april 2013 bewerkt door Wuppie1976
MacDD Geplaatst 22 april 2013 Geplaatst 22 april 2013 (bewerkt) Geen logrol plaatsen, maar een digitale camera waarbij iedereen op plaats delict een foto van zichzelf kan nemen. Dus de camera is de logrol. Camera well vastleggen aan object. Maar waarom zou je het zo willen? Laat de mensen maar lekker hun gang gaan. vaak voorkomende methode is dat er 1 klimmer hoog in de boom zit en de namen van alle meelopers opschrijft Vroeg me al af hoe je aan je T5 boomcaches kwam. 22 april 2013 bewerkt door MacDD
barny Geplaatst 22 april 2013 Geplaatst 22 april 2013 Geen logrol plaatsen, maar een digitale camera waarbij iedereen op plaats delict een foto van zichzelf kan nemen. Dus de camera is de logrol. Camera well vastleggen aan object. Maar waarom zou je het zo willen? Laat de mensen maar lekker hun gang gaan. vaak voorkomende methode is dat er 1 klimmer hoog in de boom zit en de namen van alle meelopers opschrijft Vroeg me al af hoe je aan je T5 boomcaches kwam. welke dan? ik ben namelijk erg benieuwd
antarctica Geplaatst 22 april 2013 Geplaatst 22 april 2013 Ik las ergens in een logje van een boomklimcache dat ze een kind met een V8 in de boom gehesen hadden. Zoiets moet toch ook lukken met Barny (en een V12)? Antarctica
MacDD Geplaatst 22 april 2013 Geplaatst 22 april 2013 welke dan? ik ben namelijk erg benieuwd Oke, die is voor jou. Je logt hem wel zelf. Maar het logboekje moest wel al beneden zijn. Dus dan toch weer de methode die PN net niet wilde.
Odlaniger Geplaatst 22 april 2013 Geplaatst 22 april 2013 (bewerkt) Verder denken. Outside the box. De cacher moet in de boom blijven totdat PN ter plekke is voor verificatie. Of een vingerafdruk via het ter plaatse zijnde stempelkussen op het verankerde logboek plaatsen. Edit: ik zie dat PN inmiddels is vertrokken. Zit waarschijnlijk al in de boom te knutselen. 22 april 2013 bewerkt door Odlaniger
Barry Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 Zo denk ik ook, mensen het is voor de fun. Als mensen aan komen lopen terwijl ik een logje schrijf, dan breng ik het logboekje gerust naar ze toe. Terwijl ze niet zelf de cache gevonden hebben en al helemaal niet in de buurt van de verstopplek zijn. Wat een misdaad he? ;-) Idd. Beter samenwerken dan ieder voor zich en god voor ons allen. Kwam dat afgelopen wknd ook nog tegen. Afschermen van de gegevens uit de stash, rolletje helemaal oprollen en terug in de koker doen, liefst eerst nog terug op de plek leggen en meer van dat spul. Echt zielig. En oja, waren wel nederlanders, belgen heb ik dat nog niet zien doen. Zelf heb ik afgelopen wknd voor een groep van een man of 20 (en ik denk dat het minimaal minstens 10 teams waren) hardop de hint voorgelzen die in de stash zat. Was een geweldig zicht. Ik, een sloot ertussen en aan de andere kant 20 man. En het logboekje ging rond. Ik moest er in ieder geval hartelijk om lachen en volgens mij gaat het cachen daar om. Heerlijk ontspannen bezig zijn. En ja, als ik dan zo'n groepje die alles voor zichzelf wil houden heerlijk kan stangen door in hun nek te gaan hangen zal ik dat niet laten. Haha, geweldig! Zielig is soms wel het juiste woord voor sommige mensen. Vorige week had ik me laten verleiden het massa-cache-veld bij de Ermelose Heide op te gaan. Overal zie je cachers staan, spullen af te schermen. Ik loop er dus gewoon op af en spreek ze aan. Lekker bezig met de hobby? Genieten hier he? Sommigen lijken wel contactgestoord. Geef het logrolletje maar even, dan zet ik mijn krabbel even en kunnen we samen even verder lopen. Niet samen dus? Oh, jullie wachten even tot ik de volgende cache heb gevonden over 100 meter? Of mensen die je stilletjes inhalen om sneller te zijn bij de cache. Ik blijf me dood lachen! ;-) Sorry ik liet me even gaan!
Team Tabak Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 (bewerkt) Dat van die Ermelose heide is hier al vaker voorbijgekomen, dus je doet het je zélf ook een beetje aan. Zoek een andere plek op en je hoeft je niet te ergeren... :-) Maar kennelijk had de factor "verleiding" (puntjes) je toch even te pakken....? Hoef je je ook niet voor te schamen... Komt bij ons ook wel eens voor.... :-) Schamen we ons ook niet voor... Maar de Ermelose heide is iets te ver weg.... Overigens... als we al zoiets doen, dan doen we dat bij voorkeur op een maandag... Absolute garantie voor rust en ook beslist cachersvrij... Dus dan toch ook een beetje genieten van de Ermelose hei, waar op zich niets mis mee is..... 23 april 2013 bewerkt door Team Tabak
Bloodwoosj Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 (bewerkt) Ook al zou je vragen om vrijwillig iedereen een foto van zich in de boom laten te maken bij het loggen, kun je nog het excuus krijgen dat niemand een fototoestel bij zich had. Of dat er mensen zijn (en die zijn er) die zichzelf bewust nergens op de foto zetten ivm privacy. Misschien is het een optie om er een soort letterbox van te maken met een stempelkussen in de cache en te vragen of iedereen achter zijn krabbel wil tekenen met een vingerafdruk. Kan me moeilijk voorstellen dat alle deelnemers vrijwillig een vinger afhakken om die ene boomklimmer hun vingers als logstempel mee te geven. Greetz en veel plezier in de bomen, mij zul je er niet zo snel aantreffen oeps, edit, ik zie dat de vingerafdruk al voorgesteld is, sorry. 23 april 2013 bewerkt door Bloodwoosj
antarctica Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 @Barry, waarom gebruik je het woord zielig voor andersdenkenden? Ik kom regelmatig langs de Ermelose hei, maar ik ga daar niet cachen, omdat ik niets heb met potjes rapen. Maar er zijn veel cachers die daar wel lol aan hebben, fijn toch? Jij hebt daar blijkbaar ook lol aan. En daar gaat het mis; jij wilt vrolijk even de logrolletjes tekenen die anderen in handen hebben. Die anderen willen zelf kokertjes vinden en doen stiekem. Als je dit soort contacten met cachers niet leuk vind, kan ik je alleen maar aanraden caches te gaan doen waar je waarschijnlijk geen andere cachers tegenkomt. En die zijn er gelukkig genoeg. Antarctica 1
Barry Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 @Barry, waarom gebruik je het woord zielig voor andersdenkenden? Ik kom regelmatig langs de Ermelose hei, maar ik ga daar niet cachen, omdat ik niets heb met potjes rapen. Maar er zijn veel cachers die daar wel lol aan hebben, fijn toch? Jij hebt daar blijkbaar ook lol aan. En daar gaat het mis; jij wilt vrolijk even de logrolletjes tekenen die anderen in handen hebben. Die anderen willen zelf kokertjes vinden en doen stiekem. Als je dit soort contacten met cachers niet leuk vind, kan ik je alleen maar aanraden caches te gaan doen waar je waarschijnlijk geen andere cachers tegenkomt. En die zijn er gelukkig genoeg. Antarctica Je leest niet goed, ik vind contacten met andere cachers juist leuk, ik ga juist het contact aan. Maar als ik mensen al zie staan, ga ik natuurlijk niet op 5m afstand vragen of ze het logrolletje willen terugstoppen en de cache onder een pluk gras willen stoppen. Dat van die Ermelose heide is hier al vaker voorbijgekomen, dus je doet het je zélf ook een beetje aan. Zoek een andere plek op en je hoeft je niet te ergeren... :-) Maar kennelijk had de factor "verleiding" (puntjes) je toch even te pakken....? Hoef je je ook niet voor te schamen... Komt bij ons ook wel eens voor.... :-) Schamen we ons ook niet voor... Maar de Ermelose heide is iets te ver weg.... Overigens... als we al zoiets doen, dan doen we dat bij voorkeur op een maandag... Absolute garantie voor rust en ook beslist cachersvrij... Dus dan toch ook een beetje genieten van de Ermelose hei, waar op zich niets mis mee is..... Geloof me, normaliter wandel ik rustig in de bossen. Ermelose Heide heb ik met anderen gelopen omdat we het als een lange wandeling konden combineren. Potjes rapen is zeker niet mijn ding, laat staan een puntje meer scoren. Voor mij is het hobby/ontspanning, geen prestatie. :-)
RandoLoup Geplaatst 23 april 2013 Auteur Geplaatst 23 april 2013 Als starter van deze topic wil ik nog één keer mijn visie toelichten: Geocaching is op de eerste plaats entertainment. Je doet iets spannends, iets leuks, je 'ontdekt' een verassende plek of je geniet gewoon van de creativiteit en vindingrijkheid van degene die de cache bedacht en plaatste. Als je met meerderen op pad gaat, in een min of meer vaste groep, dan is het teamwork. Ik ken geen enkel team dat goed functioneert waarin alle leden over precies dezelfde kennis en fysieke vaardigheden beschikken. Hier in Frankrijk gaan geocachers vaak samen op pad. We waarderen dan de specifieke kennis en vaardigheden die iemand heeft en we vullen elkaar altijd aan volgens het 1 + 1 = 3 principe. Als we een T5 cache in bomen willen loggen, dan gaat één man naar boven en die logt tevens voor alle deelnemers uit de groep, die met beide voeten op de grond blijven staan. De volgende keer gaat er een ander klimmen en blijft de rest aan het touw. Besef dat de begeleider van het touw, even belangrijk is als degene die klimt. Iemand die geen T5's in bomen of anderzins kan loggen, heeft z'n kwaliteiten weer elders liggen. Die weet wel raad met moeilijke raadsels en puzzels. Zodat het team de coordinaten van de cache kan berekenen als het om een mystery of multi gaat. De 'mindere goden' in het geocachen, die er als geocacher ook helemaal bijhoren, die zorgen 's avonds voor de barbeque of voor lekker koud bier op een warme dag. Hoe sterk staat de Hollandse geocacher als het om teamwork gaat? Ik denk heel zwak, al zullen er best uitzonderingen zijn. Gezien het aantal berichten en de tijd die men wil investeren in het bedenken van oplossingen hoe T5 caches enkel nog individueel gelogd kunnen worden, door iedere deelnemer uit een groep. Anders geen FOUND. M.a.w. iedereen naar boven, dekseltje open, krabbeltje, dekseltje dicht en hopla, naar de volgende cache. Iemand die om wat voor redenen niet kan of wil klimmen, blijft maar thuis. Ik zou toch maar eens proberen om meer tijd uit te trekken voor een goede solidariteit onder de geocachers. Door er juist niet op aan te sturen dat geocaching een wedstrijdsport wordt waarin persoonlijke records en ego een hoofdrol gaan spelen. Als ik even terugblik op de affaire rondom het koningslied, dan denk ik dat solidariteit in sommige landen een zeer moeilijk haalbare kaart is, ook in het geocachen. De Hollanders kunnen eindelijk eens allemaal samen één groot superfeest organiseren rondom de kroning. Iets waaraan iedereen van welk pluimage ook veel plezier kan beleven. Maar nog voordat één feestklank te horen is geweest, vliegen de mensen elkaar als ratten om de oren om een liedje dat iemand met de beste bedoelingen heeft gecomponeerd. Maar simpelweg niet bij iedereen beviel. Diezelfde haat, nijd en afgunst zie je in andere situaties helaas maar al te vaak terug. Maak met z'n allen wat leuks van het geocachen. Wie echt wil scoren kan immers beter bij de Munzee club terecht. 4
Vlindertje Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 Maak met z'n allen wat leuks van het geocachen. Wie echt wil scoren kan immers beter bij de Munzee club terecht. Zucht ... gingen de scoorknapen maar Munzeeën. Dan konden we met z'n allen weer iets leuks maken van het geocachen.
Aanbevolen berichten