Spring naar bijdragen

Favo Punten Mogen Wel Wat Opleveren


hooningkorf

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Kikker, voor jou maak ik een uitzondering.

 

Zie je wel gewoon vriendjespolitiek !!!

 

En daarbij is elke cache, een cache. Hoe slecht dan ook, er is iemand geweest die de doos heeft neergelegd.

Met als gevolg dat wij onze hobby kunnen beoefenen.

bewerkt door team explorers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het wel leuk vinden als ik een cache neer leg en daar voor gratis abonnement/premium lid maatschap voor zou krijgen.

Dit kan b.v. door dat deze cache favoriete punten krijgt en dan voor 10 punten een maand bij 25 half jaar en bij ..... een jaar.

Wat vinden jullie hier van ??

Tenslotte kost een cache neerleggen ons ook geld.

Neem nu alleen maar een bamibakje :D je moet toch eerst bami kopen en opeten om deze te kunnen gebruiken..

 

Typisch Hollandse en, wat mij betreft, misplaatste zuinigheid. (lijkt inderdaad een 1 april grap)

De gemiddelde cacher anno 2013 spendeert honderden euro's aan een nieuwe GPS, liters benzine, wandelschoenen, speciale kleding, rugzak en niet te vergeten een enorme hoeveelheid special tools en software.

Ik zie soms uitrustingen voor meerdaagse hikes om een paar caches langs het asfalt te gaan vinden.

Men wil dan wel een gratis premium membership (voor slechts 29 euro) voor het leggen van een bamidoosje dat een beetje anders is versierd zodat er talloze favo's aan worden gegeven?

- Een hobby kost geld en zoals bij elke hobby krijg je daar een hoop plezier voor terug.

- Groundspeak is een (facilitair) bedrijf en verdient dus aan dit spel. Iedereen kan dat weten bij het aanmaken van een spelers account.

Je kunt zo betrokken raken als je zelf wilt en ook geocachen zonder het premium membership.

Staat het je allemaal erg tegen, zoek dan een andere hobby.

- Er staat in de guidelines van Groundspeak nergens voorgeschreven dat men een cache moet neerleggen, dus wanneer je vindt dat dit te kostbaar is, leg er dan geen.

Ik denk niet dat de geocache gemeenschap daar heftig onder zal lijden...

 

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hetzelfde als contributie betalen bij een voetbalvereniging en korting vragen voor ieder doelpunt dat je maakt.... We zullen maar zeggen, dat dit forum toch érgens mee gevuld moet worden....???? Niemand, die dit topic écht serieus kan nemen. Zelfs niet als 1 april grap geschikt.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bamidoosje? Zo ken ik je niet, Sivota! Favorites hoor je te verdienen met kwaliteitscaches, en gelukkig gebeurt dat ook zo in de meeste gevallen. Laten we blij zijn met degenen die veel werk stoppen in leuke caches en daar favo's voor krijgen - prima beloning, die eer - en dat niet afdoen met een opmerking over verpakkingen van Oosterse gerechten, hoe lekker vaak ook.

 

 

Men wil dan wel een gratis premium membership (voor slechts 29 euro) voor het leggen van een bamidoosje dat een beetje anders is versierd zodat er talloze favo's aan worden gegeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik zou het wel leuk vinden als ik een cache neer leg en daar voor gratis abonnement/premium lid maatschap voor zou krijgen.

Dit kan b.v. door dat deze cache favoriete punten krijgt en dan voor 10 punten een maand bij 25 half jaar en bij ..... een jaar.

Wat vinden jullie hier van ??

Tenslotte kost een cache neerleggen ons ook geld.

Neem nu alleen maar een bamibakje :D je moet toch eerst bami kopen en opeten om deze te kunnen gebruiken..

 

Typisch Hollandse en, wat mij betreft, misplaatste zuinigheid. (lijkt inderdaad een 1 april grap)

De gemiddelde cacher anno 2013 spendeert honderden euro's aan een nieuwe GPS, liters benzine, wandelschoenen, speciale kleding, rugzak en niet te vergeten een enorme hoeveelheid special tools en software.

Ik zie soms uitrustingen voor meerdaagse hikes om een paar caches langs het asfalt te gaan vinden.

Men wil dan wel een gratis premium membership (voor slechts 29 euro) voor het leggen van een bamidoosje dat een beetje anders is versierd zodat er talloze favo's aan worden gegeven?

- Een hobby kost geld en zoals bij elke hobby krijg je daar een hoop plezier voor terug.

- Groundspeak is een (facilitair) bedrijf en verdient dus aan dit spel. Iedereen kan dat weten bij het aanmaken van een spelers account.

Je kunt zo betrokken raken als je zelf wilt en ook geocachen zonder het premium membership.

Staat het je allemaal erg tegen, zoek dan een andere hobby.

- Er staat in de guidelines van Groundspeak nergens voorgeschreven dat men een cache moet neerleggen, dus wanneer je vindt dat dit te kostbaar is, leg er dan geen.

Ik denk niet dat de geocache gemeenschap daar heftig onder zal lijden...

Het is gewoon weer eens een andere insteek bij de aloude vraag: hoe voorkom je dat het cachebestand steeds meer richting grote hoeveelheden filmkokertjes - of andere gratis doosjes - op oninteressante plekken gaat?

 

Sommige mensen denken dat het kan helpen om plaatsers en zoekers van de simpele hap een beetje belachelijk te maken op een forum als dit. Waarschijnlijk is inmiddels wel duidelijk dat dat geen snars uitmaakt.

 

Het systeem van favorites is op zich handig, want het geeft een eerste aanwijzing of een cache de moeite waard zou kunnen zijn. Vooral in negatieve zin: een nieuwe cache die na een aantal weken nog geen enkele favorite heeft gescoord kun je met een gerust hart links laten liggen - tenzij het je om het puntje gaat natuurlijk.

 

Omdat veel plaatsers het leuk blijken te vinden om met hun cache favorites binnen te halen, is het geen gek idee om deze manier van puntjes scoren aantrekkelijk te maken. TS gaat alleen uit van het idee dat favorites omgezet zouden kunnen worden in geld (want daar komt het toch op neer?). Ik weet niet of zoiets veel zal uitmaken. Maar op zich is een 'beloning' voor iemand die een cache met veel favorites legt niet zo'n raar idee.

 

Zelf zou ik dan eerder aan iets immaterieels denken. Speciale caches, events of workshops voor plaatsers die zich in positieve zin hebben onderscheiden, met een speciaal icoontje? Ik noem maar wat. Daar zou ik persoonlijk nog wel een extra inspanning voor willen leveren, terwijl een premium membership (waar ik al bijna 10 jaar buiten kan) niet echt meerwaarde heeft.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Zelf zou ik dan eerder aan iets immaterieels denken. Speciale caches, events of workshops voor plaatsers die zich in positieve zin hebben onderscheiden, met een speciaal icoontje? Ik noem maar wat. Daar zou ik persoonlijk nog wel een extra inspanning voor willen leveren, terwijl een premium membership (waar ik al bijna 10 jaar buiten kan) niet echt meerwaarde heeft.

 

Ja Od: Een leuke log is speciaal. Dat zullen héél véél CO's met je eens zijn.

 

Ook TA gaat uit van een positieve benadering van onze hobby :thumbsup:

 

Ik ga naar de markt rozen kopen, die vind ik namelijk lekker ruiken. Bovendien is het weer eens wat anders dan gele narcisjes met de Paas.

 

En nu we het toch over de Paasdagen hebben: Ik wens iedereen Fijne Paasdagen

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Omdat veel plaatsers het leuk blijken te vinden om met hun cache favorites binnen te halen, is het geen gek idee om deze manier van puntjes scoren aantrekkelijk te maken. TS gaat alleen uit van het idee dat favorites omgezet zouden kunnen worden in geld (want daar komt het toch op neer?). Ik weet niet of zoiets veel zal uitmaken. Maar op zich is een 'beloning' voor iemand die een cache met veel favorites legt niet zo'n raar idee.

 

Wat krijg je dan? Het "ons kent ons" circuit en de "Event Coördinaten ruilers" matsen elkaar en strooien met favo's alsof het filmkokertjes zijn.... De wanorde wordt alleen maar groter op deze manier.....

 

Vergeet het allemaal. Accepteer dat puntjesjagers en kokertjesstrooiers op dit moment een facet vormen van het spelletje dat geocaching genoemd is. Het waait vanzelf allemaal wel weer over!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Bamidoosje? Zo ken ik je niet, Sivota! Favorites hoor je te verdienen met kwaliteitscaches, en gelukkig gebeurt dat ook zo in de meeste gevallen. Laten we blij zijn met degenen die veel werk stoppen in leuke caches en daar favo's voor krijgen - prima beloning, die eer - en dat niet afdoen met een opmerking over verpakkingen van Oosterse gerechten, hoe lekker vaak ook.

 

 

Men wil dan wel een gratis premium membership (voor slechts 29 euro) voor het leggen van een bamidoosje dat een beetje anders is versierd zodat er talloze favo's aan worden gegeven?

 

 

Kwestie van dichtbij het genoemde "bamibakje" van de topicstarter in het eerste berichtje blijven.

Ik heb alle bewondering voor de makers van prachtige caches en daarvoor schrijf ik ook graag een mooie log met foto's en ja, ik geef ook favo's.

Wel heb ik hier en daar mijn twijfels bij een aantal van de vergeven favo's bij sommige caches en vind het systeem daarom ook wel erg subjectief, maar dat ter zijde...

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn behoefte om een goede cache te belonen met een favo leidt tot het bezoeken van makkelijk te vinden caches die je bij wijze van spreken vanuit de auto kunt rapen. Dat schiet ook niet echt op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Accepteer dat puntjesjagers en kokertjesstrooiers op dit moment een facet vormen van het spelletje dat geocaching genoemd is.

 

Nee

 

Het waait vanzelf allemaal wel weer over!

 

Nee

 

Dan maar niet (als jij het zegt...) Dan prikken we er vooralsnog gewoon dwars doorheen en pikken we de krenten uit de vla, pap of griesmeel mee.... Net wat je wilt. WIJ vermaken ons evengoed wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...