Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Verder wordt er meerdere keren gevraagd wat de motivatie is van zo'n lange log en wordt Diederikus gevraagd waarom hij zijn logs mooi vindt. Geen antwoord, men wordt gewoon genegeerd, hele deftige forummanieren.

En zeg je daar wat van, dan krijg je het hele eskader op je dak die elkaar hier de hand boven het hoofd houdt. Andersdenkenden worden geweerd. Fraai. Lijst die lappen tekst in of schrijf het in je dagboek, maar pretendeer niet dat het mooie logs zijn.

En ik maar denken dat dit een open discussie of forum was.

Als het een open forum is ben je toch niet verplicht tot reageren? Ook al vindt jij dat dit zo hoort!

Ik spreek hier voor mezelf!

Uh, ik zie mezelf als anders denkend maar voel me hier absoluut niet geweerd. Hooguit af en toe niet begrepen of gehoord .

Als het een open forum is, waarom dan willen bepalen wat anderen mooi moeten vinden en hoe vaak ze van iemand iets mogen lezen? Waar is daar de openheid? of mag er alleen van een bepaald niveau geplaatst worden? Is op deze manier in de aandacht staan niet net zo goed ego strelend?

Geplaatst (bewerkt)

Verder wordt er meerdere keren gevraagd wat de motivatie is van zo'n lange log en wordt Diederikus gevraagd waarom hij zijn logs mooi vindt. Geen antwoord, men wordt gewoon genegeerd, hele deftige forummanieren.

En zeg je daar wat van, dan krijg je het hele eskader op je dak die elkaar hier de hand boven het hoofd houdt. Andersdenkenden worden geweerd. Fraai. Lijst die lappen tekst in of schrijf het in je dagboek, maar pretendeer niet dat het mooie logs zijn.

En ik maar denken dat dit een open discussie of forum was.

Als het een open forum is ben je toch niet verplicht tot reageren? Ook al vindt jij dat dit zo hoort!

Ik spreek hier voor mezelf!

Uh, ik zie mezelf als anders denkend maar voel me hier absoluut niet geweerd. Hooguit af en toe niet begrepen of gehoord .

Als het een open forum is, waarom dan willen bepalen wat anderen mooi moeten vinden en hoe vaak ze van iemand iets mogen lezen? Waar is daar de openheid? of mag er alleen van een bepaald niveau geplaatst worden? Is op deze manier in de aandacht staan niet net zo goed ego strelend?

Uiteraard, internetfora zijn altijd vrijblijvend, het is lekker makkelijk en veilig. Als iemand mij een vraag stelt, geef ik antwoord. Dat doe ik in het "echt" en ook op internet. Dat vind ik basismanieren, maar wellicht ben ik wel te ouderwets.

En daarom verwacht ik dat ook van anderen, helemaal van mensen die je geregeld "ziet" en "spreekt" hier. Mag soms best wat meer de diepte ingaan, maar dat is slechts mijn mening.

Ik kan natuurlijk nooit iemands smaak beinvloeden, dat wil ik niet en zou ik natuurlijk nooit kunnen. Ben juist voor een diversiteit aan logs. Linken van ANDERMANS logs vind ik hartstikke leuk, alleen niet steeds dezelfde namen met eigen logs. Maar ik begrijp dat ik de enige ben die daar moeite mee heeft, dus ik zal die posts nu negeren of wellicht zie ik er nog wel eens een hele boeiende log tussen verschijnen, dat is ook een optie.

Ik zal me wat forum-toleranter opstellen. ;-)

Barry, gedeeltelijk ben ik het zeker met je eens. Maar dat heb ik veel vaker geschreven.

Waar ik het niet mee eens ben, is jouw visie dat hier op het forum slechts een besloten groepje komt dat elkaar telkens steunt. Dat valt wel mee hoor! Wel zijn er mensen die het per definitie met sommige anderen oneens zijn. Kijk daar gewoon doorheen, zoiets moet niet bepalend zijn voor je beeld van de discussie hier.

Het beste advies dat ik je kan geven, is om in dit topic gewoon zelf te doen wat je anderen ook graag ziet doen: links plaatsen naar mooie logs, en dan liefst van zoveel mogelijk schrijvers. Heb je eigen caches (ik meen te lezen van wel) dan kan een linkje naar een log waar jij als C O blij van werd geen kwaad. Ik ben benieuwd.

Bedankt voor je reaktie Aragorn. Links plaatsen naar ANDERE mooie logs vind ik helemaal top, daar gaat dit topic immers over. Maar het ging er mij steeds om dat de laatste posts steeds waren van eigen geschreven logs. Maar wellicht ligt dat wat aan mijn eigen principes. Ik moet zeggen, als ik leuke logs krijg, dan stuur ik altijd een bedankje. Maar ik vind die gebeurtenissen te "gewoon" om hier dan weer te vermelden. Maar ik zal het in de gaten houden. :-)

bewerkt door Barry
Geplaatst

Mooiste log, ach wat is mooi. Ik lees veel prachtige logs en die komen vooral van geocachers die zelden een forum bezoeken.

Plezier komt echter in vele vormen en vandaag moest ik erg lachen om deze log:

http://coord.info/GLKKP5GA

Geplaatst (bewerkt)

Iets dergelijks hebben we enige tijd geleden ook meegemaakt. We hebben er nog steeds plezier om wanneer we met familieleden of vrienden over de extreme zaken binnen het geocachen praten....

http://coord.info/GLJD2ZXG

Maar ja... het is wél een logje van onszelf.... Sorry hoor.... we zullen niet te vaak in herhaling vallen..... :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Iemand sloeg mij met een handschoen in mijn gezicht. Heel Aragant vind ik dat. Dus heb ik de uitdaging maar eens aangegaan, en zonder actieve GPS in omgekeerde volgorde een geheel willekeurige cache bij de hand gepakt. En dat leidde (sorry dat het een logje van mijzelf is, mijn geheime genootschap (orde) staat publiceren van orde logjes niet toe onder genootschapnaam. Daarvoor wordt je devoot gestenigd.) https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=7f2359a4-4438-49b8-845d-c70983ddbaad

bewerkt door thex
Geplaatst

Ja Diederikus, waar je bij die logjes van jou met enige regelmaat de dikke van Dale moet raadplegen moet je voor dit logje van Thex je bibliotheek van de werken van Nietzsche ontdoen, deze ontstoffen en doorworstelen om te kunnen vaststellen wat hem tijdens de tocht of het schrijven van dit proza bewogen heeft. Ik denk dat ik het ook wel zou kunnen, maar dat vereist dan wel de steun van de Families Bols, Bokma, Hooghoudt en/of Heineken...... Maar na vier keer lezen heb ik hem geloof ik wel door.... Hoe dan ook..... Hij heeft het naar zijn zin gehad en daar gaat het om.... :-) Leuk verhaal!

Geplaatst (bewerkt)

Beste Team Tabak. Het is allemaal niet zo moeilijk: mijn benen hebben mij bewogen tijdens deze tocht. Komt omdat de woeilige wateren, vennetjes en (dat heb ik vandaag geleerd) ook een heuse slenk de auto niet toestaan. Daarvoor is Nietsche niet echt nodig hoor. Gewoon je ogen gebruiken, dat is alles wat mij HoogHoudt.

bewerkt door thex
Geplaatst (bewerkt)

Voor Diederick: de Nietsche voor het geocachen: veel gebezigde kreten in de rijke geocache taal, refererend naar de diverse stadia waarin deze sport zich ontwikkelde tot een walk in the park: http://www.geokletsing.nl/Begrippen/ . Ben iemand van de oude stempel dus bedien me graag naast alle moderne hulmiddelen ook nog van de middelen uit het kaartloze tijdperk, waar kabouters de hoofdrol speelden. Deze kabouters (ik had hier er destijds een ban voor op dit forum voor gekregen) hadden een illegaal topo fabriekje ingericht, met uitgifte punten waar je elektronische kaarten kon ophalen in een tijd dat OpenStreetMap niet bestond, Google nog lag te dromen, en de Topo dienst nog slechts in papier dacht, En inderdaad er waren er een paar in de buurt, waaronder Moeras. Prachtige omgeving ook nog eens, met links en rechts kerstkoopjes en vertroetelen van een heuze kerststal (nadat je de modder van je broek hebt afgeslagen en droge schoenen hebt aangetrokken). Wellicht een idee komend weekend eens te cachen in dat gebied.

bewerkt door thex
Geplaatst (bewerkt)

Wat een leuk draadje!

Spannende en hilarische verhalen. Genieten!

-edit, 2 keer bewerken om de snelheidsfoutjes eruit te krijgen, wanneer leer ik het nu eens-

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

Beste Team Tabak. Het is allemaal niet zo moeilijk: mijn benen hebben mij bewogen tijdens deze tocht. Komt omdat de woeilige wateren, vennetjes en (dat heb ik vandaag geleerd) ook een heuse slenk de auto niet toestaan. Daarvoor is Nietsche niet echt nodig hoor. Gewoon je ogen gebruiken, dat is alles wat mij HoogHoudt.

Mooie woordspelingen! :notworthy: Ik heb overigens in de beginjaren van mijn gps avonturen en wandelingen heel veel geleerd van de combinatie oziexplorer / kabouters..... Dan is het installeren van een OSM kaartje heden ten dage een fluitje van een cent..... Dat gedeelte van je verhaal was mij wel duidelijk.... En dat je vanmiddag met plezier een wandeling over zompig terrein hebt gemaakt werd me uiteindelijk ook wel duidelijk.... Soms duurt het iets langer om iemands zieleroerselen te doorgronden....

@MarcoDomi.... De oproep van Diederikus om niet alleen te kritseren, maar ook zelf iets te doen heeft wel tot resultaat geleid.... Hopelijk komen er nog meer leuke logjes voorbij....Zolang het geen 5 A viertjes zijn voorzien van 37 voetnoten voor een goed begrip is het prima!

Geplaatst (bewerkt)

In den beginne van mijn geocache zoektochten, had ik nog niet zo door dat ik ook enigzinds bedreven kon zijn in het verwoorden van mijn avonturen. Het volgende verhaaltje is dan ook niet eerder in een log verschenen, maar wil ik nu toch delen omdat ik er nog steeds van leer......

Op een van mijn tochten kwam ik een arme oude (Chineese) boer tegen die mij het volgende verhaaltje vertelde;

Jaren daarvoor was er bij zijn armoedzalig boerderijtje een wild paard aan komen lopen. De mensen in het nabije dorp hadden dit gehoord en vertelden elkaar; "wat een geluk heeft die arme boer dat er zo maar een wild paard bij hem komt aanlopen."

De oude boer zei; "ja, het klopt dat er een wild paard is komen aanlopen, maar of dat een geluk is weet ik niet?"

De volgende dag wilde de zoon van de boer het nieuw paard wel eens uitproberen. Maar ja, zoals een wild paard betaamd, liet het zich niet zomaar temmen. De boerenzoon, onervaren als hij was viel dan ook van het paard en brak een been.

De mensen in het dorp hadden hier natuurlijk van gehoord en vertelden elkaar; och wat erg, dat de boeren zoon zijn been gebroken heeft toen hij het wilde paard wilde temmen. Wat een ellende toch.

De oude boer zei; "ja het klopt dat mijn zoon zijn been heeft gebroken toen hij het wilde paard probeerde te temmen, maar of dat erg is weet ik niet?

Enkele dagen later brak er oorlog uit.

Alle gezonde jonge mannen werden opgeroepen.

Behlave de boeren zoon omdat hij een gebroken been had.

Zo zie je maar, of iets goed of slecht is kan anders zijn door de manier waarop ja naar iets kijkt, of het moment waarop je iets bekijkt. Het is daarom verstandig voorzichtig te zijn met oordelen over wat goed is en wat slecht.

Onder de indruk van deze wijze les vervolgde ik mijn geocache tocht. Of ik de cache heb gevonden weet ik niet meer, maar dat is toch niet erg als je zo'n verhaaltje mag horen en nu mag delen? :wink2:

PS; ik weet niet of ik het verhaaltje helemaal goed heb verwoord, maar de strekking lijkt me duidelijk B)

bewerkt door JackHoe
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...