Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Och wat vertederend deze bijval van de oude knarren. Binnenkort wordt er vast weer een Zonnebloemuitje naar de bossen georganiseerd. Even lekker wandelen en dan samen in de bosjes voorlezen uit eigen werk.

Geplaatst

De eerste carpoolcache was ook als grap geplaast

En zie hoeveel non cachers die grap niet vatten

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Als je leest met een gekleurde bril dan lees je wat je zelf projecteert. Maar willen jullie het echt over mij hebben? Als sarcastische narcist met een superieur normbesef zie ik dat wel zitten, natuurlijk. Maar eigenlijk gaat dit draadje over mooie logjes. Hebben jullie daar echt niets over te vertellen?

Geplaatst (bewerkt)

Precies. Daar gaat dit draadje over. Over het mooiste logje van NL.

Maar op de een of andere manier hebben we het (sommigen al jaren!) liever over mensen die het in onze ogen helemaal verkeerd begrepen hebben. Die maar niet willen snappen dat het spelletje gespeeld moet worden op de manier die wij als Enige en Ondeelbare Waarheid verkondigen.

We blijven er maar tegen Jan en Alleman over jammeren, terwijl we heel goed weten dat áls we al iets willen veranderen, dat we dan bij Groundspeak moeten zijn. Want daar, en alleen dáár wordt beslist over wat er wel of niet mogelijk is in dit spelletje, en hoe het wel of niet gespeeld mag worden.

En als je niet bereid bent om via Groundspeak iets te veranderen, dan weet je dus dat er in het geheel niets gaat veranderen. Nu niet, en nooit niet.

Blijkbaar weten de wereldbestormers (de Don Quichotes) dat wel (want op het forum van .com zie je dit soort draadjes niet), maar kiest men er liever voor om hier in NL tegen alles en iedereen aan te blijven schoppen. Dag in, dag uit. Maand in, maand uit. Jaar in, jaar uit.

Ik snap werkelijk niet wat daarvan de aardigheid is.

bewerkt door Peetee
  • Top! 2
Geplaatst

Het heeft geen zin om Groudspeak te benaderen, want zoals je zegt, GS beslist en hun beslissingen worden alsmaar dubieuzer.

Een aantal mensen stelt dat ter discussie, omdat geocachen niet meer is wat het was. Een simpel spel waarbij je een leuke schat zoekt.

De sympatisanten van GS komen helaas niet veel verder dan "iedereen speelt het spelletje op zijn manier", maar dat is inmiddels een vrijbrief geworden om onze relatief schaarse natuur om te spitten en bruggen te ontdoen van bouten.

Die discussie wordt hier niet gevoerd, de GS-ers komen niet verder dan persoonlijk gestalk. Mensen die genieten van geocschen worden uitgemaakt voor ouwe zakken die met de Zonnenbloem op stap zijn. Wees een kerel en vertel eens iets over jezelf. Zoals Diederikus doet en andere ouwe zakken.

• Top! 2
Geplaatst

En bovendien moet ik daar onder een valse naam mijn bijdragen leveren. Ja ik weet het, het is een oud liedje, maar ik begrijp nog steeds niet dat GS het niet mogelijk maakt om mij toegang tot hun forum te geven. Volledig off-topic maar het zit me nog steeds dwars.

Geplaatst

Eigenlijk is het zo simpel wanneer je een hobby hebt. Je doet iets waar je van geniet. Zo ook bij geocaching, ik zoek op internet een leuk doel in de buurt uit. Lekker buiten zijn, wandelen of fietsen, in beweging zijn, de zinnen verzetten, vaak nog iets bijleren over de omgeving. Plus, voor mij heel belangrijk, de kans om in de natuur iets bijzonders te zien.

Veel hobbygenoten gaan (ook) om andere redenen op pad, bijvoorbeeld om zoveel mogelijk caches te vinden, of om en cache als eerste te vinden. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, mijn eigen ervaring is dat zoiets minder lang leuk blijft dan het natuuraspect. Die ervaring wil ik best uitdragen, misschien hebben anderen die nog niet zo lang meelopen er iets aan.

Dan zijn er nog hobbygenoten die vooral aan geocaching lijken te doen achter hun schermpje. Ellenlange verhalen, precies weten hoe het hoort, soms met een heel nare toonzetting. In de loop van de jaren heb ik hier een echte hekel aan gekregen, dat 'Do as I say, not as I do'. Zijn er niet genoeg authentieke caches in je eigen buurt: leg er zelf bij wijze van voorbeeld. Vind je carpoolcaches en trails een devaluatie: doe ze niet en besteed je tijd aan andere routes die meer om het lijf hebben. Erger je je aan TFTC logs: schrijf zelf iets beters. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Natuurlijk bepaalt bij gc.com Groundspeak de regels. Maar binnen die regels kun je als individuele cacher, ook samen met hobbygenoten in je regio, veel doen.

In mijn eigen regio heb ik ervaren dat er veel geschreeuw maar weinig wol is. In andere regio's zal het niet anders zijn. Dus zeg ik het nog maar eens: computer uit, wandelschoenen aan!

• Top! 2
Geplaatst

En bovendien moet ik daar onder een valse naam mijn bijdragen leveren. Ja ik weet het, het is een oud liedje, maar ik begrijp nog steeds niet dat GS het niet mogelijk maakt om mij toegang tot hun forum te geven. Volledig off-topic maar het zit me nog steeds dwars.

En ze reageren niet op jouw vragen? Dat lijkt mij inderdaad heel vervelend. Misschien kan Sivota, een van de modjes daar, eens proberen te achterhalen wat de reden is?

Eigenlijk is het zo simpel wanneer je een hobby hebt. Je doet iets waar je van geniet. Zo ook bij geocaching, ik zoek op internet een leuk doel in de buurt uit. Lekker buiten zijn, wandelen of fietsen, in beweging zijn, de zinnen verzetten, vaak nog iets bijleren over de omgeving. Plus, voor mij heel belangrijk, de kans om in de natuur iets bijzonders te zien.

Veel hobbygenoten gaan (ook) om andere redenen op pad, bijvoorbeeld om zoveel mogelijk caches te vinden, of om en cache als eerste te vinden. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, mijn eigen ervaring is dat zoiets minder lang leuk blijft dan het natuuraspect. Die ervaring wil ik best uitdragen, misschien hebben anderen die nog niet zo lang meelopen er iets aan.

Dan zijn er nog hobbygenoten die vooral aan geocaching lijken te doen achter hun schermpje. Ellenlange verhalen, precies weten hoe het hoort, soms met een heel nare toonzetting. In de loop van de jaren heb ik hier een echte hekel aan gekregen, dat 'Do as I say, not as I do'. Zijn er niet genoeg authentieke caches in je eigen buurt: leg er zelf bij wijze van voorbeeld. Vind je carpoolcaches en trails een devaluatie: doe ze niet en besteed je tijd aan andere routes die meer om het lijf hebben. Erger je je aan TFTC logs: schrijf zelf iets beters. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Natuurlijk bepaalt bij gc.com Groundspeak de regels. Maar binnen die regels kun je als individuele cacher, ook samen met hobbygenoten in je regio, veel doen.

In mijn eigen regio heb ik ervaren dat er veel geschreeuw maar weinig wol is. In andere regio's zal het niet anders zijn. Dus zeg ik het nog maar eens: computer uit, wandelschoenen aan!

Precies. Zo simpel kan het dus zijn. Ook ik heb een voorkeur voor een bepaald soort caches, de natuurwandeling. En die kan ik in het dunst met caches bezaaide deel van Nederland gelukkig nog steeds goed vinden. Ik moet er wel eens wat verder voor rijden. Maar dat heb ik voor een mooie middag graag over.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb even een vraagje tussendoor aan Od: Ik ben nog bij lange na geen ouwe zak, maar ik houd wel van een flink aantal geocachende 'oudere'

mannen 30+. Ik lees dan ook veel forum berichten.

In # 305 staat iets wat ik niet kan plaatsen: Wat is geocschen?

Terug naar de topic starter: Mooiste log NL

Ik denk dat een aantal geocachers mooie logjes kunnen schrijven. Zelf ben ik wel fan van o.a. Diederikus.

Ik lees ze niet allemaal, want dan zou ik er een fulltime baan aan hebben, maar ik word blij van de logs deel 1, deel 2, deel 3 en soms zelfs deel 4. Het maakt niet uit of je ze nu gevonden hebt, of juist weer net niet. Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op groot schrijverstalent.

Voorlopig blijf ik maar flink logs lezen, met de wens ooit nog eens zelf zo'n mooie log te kunnen schrijven

bewerkt door de kikkers
Geplaatst

Die megalange logs staan mij eigenlijk behoorlijk tegen. Ik erger me er niet aan hoor, ik sla ze gewoon over. Veel prettiger vind ik de stijl die Wilxlii Carotte er op na houdt. Gewoon leuke logs waar het plezier van af te lezen valt..

http://www.carrottelogs.nl/

• Top! 2
Geplaatst

Ja! Wilxlii Carotte kan er ook wat van. Supertop zoals hij z'n plezier aan geocachen kan weer geven :)

Maar de Krasse Knarren, zoals ze zichzelf noemen beleven ook heel veel plezier aan cachen. Dat weet ik uit ervaring, want ik mocht een paar keer mee jumpen. Ook heb ik nergens uit begepen dat ze vervelende dingen zouden schrijven. Dat heeft misschien ook wel met de kracht van lezen te maken. Je kan natuurlijk altijd iets positiefs willen schrijven, maar als een lezer dat niet wil/kan lezen?

Goed bezig Brouwertjes door een selectieve logjes keuze te maken

Mooiste logs NL. Wie heeft er nog meer een favoriet?

Geplaatst

"En bovendien moet ik daar onder een valse naam mijn bijdragen leveren. Ja ik weet het, het is een oud liedje, maar ik begrijp nog steeds niet dat GS het niet mogelijk maakt om mij toegang tot hun forum te geven. Volledig off-topic maar het zit me nog steeds dwars."

Helaas blijkt Groundspeak daar niets aan te kunnen doen.
Het euvel zitten hem in het gebruik van speciale karakters in de user name.
In dit geval in de @ van de naam @rend
Groundspeak geeft aan dat het probleem zit in het gebruik van software van derden (hier de basis van het forum) en dat zij het daarom niet kunnen oplossen.

Als ik het mij goed herinner heeft Groundspeak dit ook gecommuniceerd destijds.

Geplaatst

Klopt Sivota, maar inmiddels heeft een andere site het probleem gewoon opgelost, dus het is gewoon een kwestie van willen en geld investeren. Maar ik heb net te weinig invloed daar :wistling:.

Zo en nu is het weer over en ga ik gewoon weer lekker cachen als het droog wordt. En laat ik dit draadje verder over aan de mooi log schrijvers.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...