Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Barny, je hebt kort samengevat hoe een mooi spel is verworden tot een spel van en voor dwazen. Maar het spel is ook gebleven voor echte geocachers.

Inmiddels vergeef ik je jouw taalfouten. Beter een duidelijke boodschap die een beetje onduidelijk wordt weergegeven dan geleuter in correct Nederlands.

Geplaatst

Diederikus wil volgens mij graag zelf alles ervaren om er iets over te kunnen vertellen. Die drang heb ik niet.

Ik heb, net als iedereen, veel vooroordelen. Door van tijd tot tijd dingen te doen waar ik bevooroordeeld over ben, dwing ik mezelf er nog eens goed naar te kijken. En bijna altijd ontdek ik dat de dingen toch anders in elkaar steken dan ik dacht. An inquiring mind needs to know.

• Top! 1
Geplaatst

Ook ik heb vooroordelen, maar neem de vrijheid die te bestempelen als oordeel.

Ik hoef geen voortuincache te bezoeken om te ervaren dat ik hem niet wil vinden.

Jouw intentie is welicht om een mooie log te schrijven over van alles en nog niks en daar ben je een meester in.

Geplaatst

Jouw intentie is welicht om een mooie log te schrijven over van alles en nog niks en daar ben je een meester in.

In dit geval was inderdaad mijn naïeve verwondering leidend, en niet de cache. Ik meen in dit geval dat de motivatie van de legger mij vrijpleit van om het even welk euvel men mij zou willen duiden.

Geplaatst

Died: ik heb genoten van deel 1 en 2 van je avondwandeling langs de vissers, een voortuincache richting haven en weer terug naar huis. Tsjaa, ik denk dat die heg inderdaad flink gesnoeid moet worden. Misschien wilde de legger van de cache je dat duiden?

Geplaatst

In dit geval was inderdaad mijn naïeve verwondering leidend, en niet de cache. Ik meen in dit geval dat de motivatie van de legger mij vrijpleit van om het even welk euvel men mij zou willen duiden.

Op een bepaald moment, na een lange tijd bezig te zijn met geocaching en online activiteiten, wordt naïviteit als argument niet meer geloofwaardig.

• Top! 1
Geplaatst

Wat is je probleem, Indiana?

Heb ik een probleem?

Ik reageer alleen maar op jouw post/logs. Logs bij een geocache waarvan je vooraf al wist dat je een hekel aan de (voortuin) geocache hebt. Dat je een geocache doet waarvan je vooraf al weet dat je die niet leuk gaat vinden en dan een DNF logt om jouw 'verhaal' te gaan doen en de cache afkraakt.

Ik kan geen ander argument verzinnen als 'voorbedachte rade' om een log te schrijven die je vooraf al in gedachte had. Het ging je hier helemaal niet om een leuke geocache te doen, maar om een afkraak log te schrijven en dan op social media een linkje te plaatsen naar jouw proza, van kijk mij eens wat ik van 'leuks; kan schrijven.

Daarna probeer je met een kul argument jouw gedrag te vergoelijken, maar dat gaat er bij mij niet in.

• Top! 3
Geplaatst (bewerkt)

Ik ben een groot voorstander van voortuincaches, en ik zal ten alle tijde zowel leggers als cachers aanmoedigen er zoveel mogelijk te maken en te bezoeken.

Zelf zal ik er nooit een bezoeken, omdat dat indruist tegen de fatsoensnormen die ik van huis uit heb meegekregen. Dat is nu eenmaal sterker dan ik, kan ik ook niets aan doen. Daarnaast trekt een wandeling in een moderne woonwijk mij niet aan, zelfs niet in mijn eigen woonwijk. En dus was ik hier al een jaar of twee niet meer geweest. De laatste keer was tijdens het munzeeën, als ik mij niet bedrieg.

De reden dat ik voor deze cache een uitzondering heb gemaakt, is dat de legger een grap uithaalt. Hij heeft zelf een enorme hekel aan voortuincaches, en toch legt hij er één. Een goeie grap kan ik wel waarderen, en ik ben altijd bereid er het mijne aan bij te dragen. De bezoekende cacher is dus in feite het slachtoffer van een practical joke. Nu ligt de rol van slachtoffer mij niet zo, dus het spreekt wel vanzelf dat ik de cache niet als found ga loggen.

Dat is de enige “voorbedachte rade” die er was bij aanvang van deze cache.

De ontmoeting met de vissers en de achtervolging door argwanende buren zijn zaken die mij volkomen onverwachts overkomen zijn, en ik heb ze beschreven zoals ik het ervaren heb.

Ik heb bij mijn weten niemand belachelijk gemaakt, en zeker de legger niet. Dat is ook nooit mijn intentie geweest.

Als wederzijdse bewonderaar van mezelf vind ik het logje leuk, vandaar dat ik het hier geplaatst heb. Ik hoop dat de legger nog wat van zich laat horen, misschien kunnen we samen een keer gaan cachen.

Van mij mag iedereen net zo cachen als hij zelf wil. Maar dat geldt ook voor mezelf. Ik heb me kostelijk vermaakt tijdens het cachen.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Och, zo'n DNF log heb ik ook wel eens geschreven: hier. Maar ik kende de legger, en schatte eigenlijk in dat de cache als grap gelegd was. Dat bleek ook te kloppen.

Wat kloppen betreft, niet teveel opkloppen! Waar hebben we het helemaal over, een voortuincache gelegd door iemand die zelf een hekel aan voortuincaches heeft, en die niet gevonden wilde worden door een ander iemand die ook al een hekel aan voortuincaches heeft. Waar vervolgens weer anderen bij staan juichen die ook een hekel aan voortuincaches hebben ...

Edit: ik lees net dat Diederikus geen hekel aan voortuincaches heeft, hij doet ze alleen niet.

bewerkt door Team Aragorn
Geplaatst (bewerkt)

Edit: ik lees net dat Diederikus geen hekel aan voortuincaches heeft, hij doet ze alleen niet.

Ik ben een groot voorstander van voortuincaches, en ik zal ten alle tijde zowel leggers als cachers aanmoedigen er zoveel mogelijk te maken en te bezoeken.

Zelf zal ik er nooit een bezoeken, omdat dat indruist tegen de fatsoensnormen die ik van huis uit heb meegekregen

Als je de tweede zin erbij pakt moet de eerste wel sarcastisch bedoeld zijn.

Want in de tweede zin zegt hij dat iemand die een voortuin cache (be)zoekt geen enkel normbesef heeft. Zo, daar moeten de geocacers het maar mee doen die wel een voortuincache bezoeken.

En dat zijn nu dingen waar ik niet zo goed tegen kan. Anderen de les lezen omdat je denkt zelf het moraal in pacht te hebben. Waarom laat je anderen niet in hun waarde als ze in dit geval voortuin geocaches bezoeken.

edit: verder bevestigt hij in het postje hiervoor volledig mijn stelling over voorbedachte rade en zie mij nou.

bewerkt door indiana
  • Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

Je hoeft natuurlijk geen raketgeleerde te zijn om te zien dat Diederikus erg tegenstrijdig handelt. Niet een cache willen zoeken, maar wel een "niet gevonden" loggen. Je hebt wel degelijk gezocht! Log dan met "write log" en drop je verhaaltje daarin.

Het delen van de log hier is natuurlijk reinste zelfverheerlijking, zoals met alles op (anti)social media, ontken dat gewoon niet. Je zal je "avontuur" in grote lijnen wel zo ervaren hebben, maar alles is wat groter gemaakt in de log, daarvan kan ik de humor nog wel inzien. Dat je echter de boel belachelijk maakt, zegt meer over jou. Dit is ook jouw hobby, toch? En met mensen die zich verheven voelen boven anderen, heb ik moeite. Of dat alleen hun manier de juiste is, ook zo'n dooddoener.

Ontkennen dat je niet op aandacht en provocatie uit bent, ga dat een ander wijs maken. Was een leuk verhaaltje, maar vooral om een puntje voor jezelf te halen.

bewerkt door Barry
  • Top! 1
Geplaatst

Dit draadje begint weer wat een klaag- en kat-forum te worden. Geocachen is blijkbaar ook een spelletje dat verdeelt. Jammer!

Geplaatst

Diederikus schrijft graag en goed en is mild voor de legger. Hij provoceert, noch vernedert. Hij kijkt in de spiegel en wordt weer een dagje eigenwijzer.

Voortuincachers, voel je niet aangesproken. En wees blij dat je niet in Lelystad woont.

• Top! 2
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...