Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij deze cache mag je best een N-tje missen. Allereerst zal de checksum je helpen om de waarde te bepalen, maar zelfs als die er niet was geweest, dan zal de formule uitwijzen wat de goede waarde voor N is. Juist het oplossen van dingen die fout gaan maakt het lopen van multi's zoveel leuker dan het zoeken van traditionals.

Geplaatst

Bij deze cache mag je best een N-tje missen. Allereerst zal de checksum je helpen om de waarde te bepalen, maar zelfs als die er niet was geweest, dan zal de formule uitwijzen wat de goede waarde voor N is. Juist het oplossen van dingen die fout gaan maakt het lopen van multi's zoveel leuker dan het zoeken van traditionals.

Ik heb geen haast. Het probleem is het metershoge onkruid. Met een korte broek is dat geen doen. Van de winter nog maar eens proberen. Tot het omzeilen van de door de co bedoelde methode ga ik pas over zodra ik er genoeg van heb. Zo ben ik met sommige multi's al jaren bezig. Wie wat bewaart die heeft wat. Zoveel leuke multies liggen hier niet meer in Flevoland. De kastanjes waren trouwens waardeloos.

Geplaatst

Diederikus,

Ook al werkt de Garmin plugin niet meer dan kun je nog steeds de gpx downloaden en met verkenner of total commander of zo verplaatsen naar je GPS?

Als gewoon member heb je geen beschikking meer over de gpx-file. Wel de loc-file, maar daar heb je niet veel aan. Aangezien ik meestal toch maar één multi per keer loop, is handmatig invoeren niet zo'n probleem. Ik ga de add-on die Thex adviseert voor firefox wel een keer proberen.

Geplaatst

Diederikus, wij lopen af en toe en Multi, dus we voeren alles handmatig in. Net zoals men 10 jaren geleden deed. Ik heb geen behoefte aan een F1-auto om de dagelijkse boodschappen te doen.

Geplaatst

ik kan me echt het ziekelijke plezier niet voorstellen wat er nu leuk aan is, om bij zo een cache (zekers met zulks onderwerp) de bezoekers een hoop moeite te laten doen de reis van huis naar het bos te laten ondergaan en dan door 1 waardeloze WP een bezoek aan de eindcache niet te gunnen

we hebben deze zomer ook gekeken naar deze cache, mede door het faalende WP hebben we besloten om een andere cache met onze bezoek te vereren,

Barny

Geplaatst

Normaal reageer ik niet hier op het forum, maar nu onze cache ter discussie staat, moet ik dan toch maar even reageren.

met deze cache is helemaal niets mis, ja soms moet je goed zoeken, niet voor niets een 3/3, mensen vergeten vaak te kijken naar moeilijkheid en terrein en dan krijg je teleurstellingen, want makkelijk is die niet, wel gewoon goed lezen en flink zoeken,

Wij oefenen onze hobby serieus uit, dus als we een cache neerleggen wordt er ook na 1 melding gelijk actie ondernomen en fietsen we ter controle die kant op. Als je een beginner bent, of niet wilt zoeken, begin dan met een 1 ster moeilijkheid

• Top! 8
Geplaatst

"Wij oefenen onze hobby serieus uit, dus als we een cache neerleggen wordt er ook na 1 melding gelijk actie ondernomen en fietsen we ter controle die kant op"

TOP, daar kunnen meer geocachers een voorbeeld aan nemen :)

Geplaatst
met deze cache is helemaal niets mis, ja soms moet je goed zoeken,

Klopt helemaal. Ik heb altijd het liefst een cache waar niet alles van een leien dakje gaat. Dan valt er tenminste iets te schrijven :D

Op voorhand wist ik al dat ik deze multi mogelijkerwijs niet in één keer zou kunnen voltooien. Aangezien het een mooie wandeling in een mooi gebied is, is dat natuurlijk geen probleem. Doordat ik mijn vrouw bij mij had, en doordat de zon al richting kim ging heb ik het zoeken moeten afbreken. Natuurlijk zijn er trucjes om toch verder te komen. Maar waarom zou ik die gebruiken? Het is geen aangenomen werk dat op tijd af moet.

Het gebruikelijke argument dat de natuur gesloopt wordt door zoekende cachers doet hier geen opgeld. Bij waypoint 18 is het de cacher die gesloopt wordt door de natuur.

Alleen die kastanjebomen zou je wel eens wat beter mogen verzorgen ;)

Geplaatst

Diederikus, je DNF lezend zie ik je wandelen met je vrouw.

Ik geniet meer van jouw beschrijving van een mislukte zoektocht dan al die nietszeggende bulklogs bij elkaar.

Volksdansje; je houding ten opzichte van kwaliteit waardeer ik.

Waren alle cachebouwers maar overtuigd van kwaliteit!

Antarctica

Geplaatst

Normaal reageer ik niet hier op het forum, maar nu onze cache ter discussie staat, moet ik dan toch maar even reageren.

met deze cache is helemaal niets mis, ja soms moet je goed zoeken, niet voor niets een 3/3, mensen vergeten vaak te kijken naar moeilijkheid en terrein en dan krijg je teleurstellingen, want makkelijk is die niet, wel gewoon goed lezen en flink zoeken,

Wij oefenen onze hobby serieus uit, dus als we een cache neerleggen wordt er ook na 1 melding gelijk actie ondernomen en fietsen we ter controle die kant op. Als je een beginner bent, of niet wilt zoeken, begin dan met een 1 ster moeilijkheid

met alle respect maar dit is grotendeels onzin

waar is de tijd gebleven dat de geocache's of tussenpunten werden verborgen om niet ontdekt te worden voor niet geocachers, en daarmee een rip te voorkomen

geocache's en tussenpunten goed verbergen voor geocachers (zonder hints) is geocachers plagen, treiteren, irriteren met alle gevolgen die een echte natuurbeminnende mens niet zou moeten willen, en de rip kans ook nog eens door de snuffelden geocacher vergroot word

als er echt niets mis mee is dan word de cache gewoon gevonden verlaten de bezoekers met een goed gevoel de cachelokatie en hebben genoten van de tocht en de omgeving

waarbij deze specifieke cache ook nog eens een onderwerp heeft die het bezoeken van volwassenen en kinderen waard is

dat daarom mensen deze cache maar moeten overslaan omdat ze niet genoeg ervaring ( Hoeveel meer ervaring moet ik er nog bij hebben met mijn ruime 14 jaar cacher proberen te zijn?) hebben is treurigheid ten top en zonde van de indrukwekkende plek die deze cache dan bezet houd,

ik begrijp dus nog steeds niet wat de CO er nu een plezier aan beleeft om mensen van deze plek ter weren of ze met een onafgemaakte gevoel dit bos te verlaten

en ja, laten we inderdaad beginnelingen cache's met 1 ster aanbevelen, dat soort 1 ster cache's zijn namelijk het afvalputje van iets wat geocaching zou moeten zijn of is geweest, laten de beginners maar veel van die 1 ster troep vinden dat stoppen ze er ( na eerst die zooi vergelijkbaar gekopieerd/gepubliceerd te hebben) al heel vlot mee en hebben wij er geen last meer van

werkelijk een briljant idee

een moeilijk vindbare cache maken is een makkie, of luiigheid van de co, een cache maken die de geocache grondbeginselen respecteert vergt enig nateken van de co, dat is bij deze cache niet helemaal gelukt

Barny

Geplaatst

Barny, jouw standpunt over goed verstopte geocaches/WPs is natuurlijk al een tijdje bekend.

Dat wil niet zeggen dat het "de enige waarheid" is.

Het gaat niet alleen maar over het bezoeken van leuke locaties en daar even een trommeltje pakken.

Het zoeken (en puzzelen) tijdens een multi (of gewoon een traditional) hoort er gewoon bij.

Dat hoef je natuurlijk niet leuk te vinden, maar normaal gesproken kun je aan de rating van de cache al zien dat het geen makkelijk oppikkertje is en die kun je dan gewoon overslaan.

Dus melden "treurigheid ten top en zonde van de indrukwekkende plek die deze cache dan bezet houd" is natuurlijk een persoonlijke mening, en dat mag je melden. Maar om dit nu als "vastgesteld feit" te melden is gewoon fout.

En die 14 jaar ervaring......tja volgens mij kun je gezien jouw trackrecord als eind-coördinatenkoning geen objectieve mening vormen over het lopen van een (lastige) multi.

• Top! 7
Geplaatst (bewerkt)

Zonder denk/zoek werk download ik wel een gpx van de 'vrolijketippelaars' en laat ik mijn gps zo wel uit. Het is voor mij dus ook een essentieel onderdeel samen met het verrast worden en het ontdekken.

Maar ieder zijn ding of zoals al gezegd werd: zijn waarheid

bewerkt door rnijenhu
Geplaatst

Heracross,

dat kan ellemaal wel, maar ik kan er niet bij dat je expres wp's of cache's moeilijk gaat verstoppen voor je colega hobbyisten, wat voor een rare hersen kronkel is dat?

ik heb het niet over het "puzzelen" om naar een ander WP te gaan, of het moeten van de idiote kinderlijke rekensommetjes zijn, onnozele woordwaarde's berekenen of andere ongeocaching gerelateerde onzin die tegenwoordig overal gekopieerd worden om het voor de andere bezoekers het volbrengen van de tocht zo "moeilijk" mogelijk te maken.

dan blijft over de cache overslaan, dat hebben wij dus ook gedaan, daarmee is een unieke geocache ervaring in dat bijzondere bos ons ontnomen, maar ik begrijp dat dat de co helemaal niet erg vind, zeker omdat hij er niets aan doet, en ik alleen maar 1 ster cache's mag bezoeken, dat vind ik dus ook raar.

die cache waar het nu over gaat staat al lang als eindcoord in alle bekende databases, dus ook in de mijne, dus we zouden de cacheroute geheel kunnen langsgaan zonder de tussenpunten te gaan (be)zoeken, maar dat vind ik bij deze cache niet passen, als de co niet anders wil, dan maar niet

en ik verwacht dat ik niet de enigste ben, kijk maar bij nabij gelegen multy's

Barny

Geplaatst (bewerkt)

als er echt niets mis mee is dan word de cache gewoon gevonden verlaten de bezoekers met een goed gevoel de cachelokatie en hebben genoten van de tocht en de omgeving

waarbij deze specifieke cache ook nog eens een onderwerp heeft die het bezoeken van volwassenen en kinderen waard is

ik begrijp dus nog steeds niet wat de eigenaar van de cache er nu een plezier aan beleeft om mensen van deze plek ter weren of ze met een onafgemaakte gevoel dit bos te verlaten

Ik ben het slechts zeer ten dele met je eens. Zou ik zelf zo'n waypoint maken? Nee. Toch heeft het waypoint hier wel een zekere charme. Voor de afwisseling is eens even lekker zoeken op deze plek zeker op zijn plaats. Alleen houd ik er niet van om geocachers te frustreren, dus ik zou als co altijd een succesgarantie inbouwen. Ik zou een veldhint toevoegen waarvoor de geocacher zich moet inspannen. Want hij moet er wel altijd zonder hulp uit kunnen komen!

Aan de andere kant begrijp ik team Volksdansje wel. Het zijn bijzonder aardige mensen, en op een hulpvraag krijg je onmiddellijk antwoord. Ik ben het echter met je eens dat het niet nodig zou moeten hoeven zijn ze te raadplegen.

we hebben deze zomer ook gekeken naar deze cache, mede door het faalende WP hebben we besloten om een andere cache met onze bezoek te vereren,

Daar doe je de waarheid natuurlijk geweld aan. Je brengt dit te berde om je punt te kunnen maken. Waarvan akte. Maar ook als waypoint 18 naar je wensen wordt aangepast gaan jullie deze multi niet doen.

De terreinwaarde is 3, en dat is niet voor niets. Dat ga je met een rolstoel niet redden.

Waypoint 18 ligt voldoende uit de route van het feitelijke verzetsbos om de suggestie dat het zoeken hier niet voldoende eer betoont aan de gevallenen te ontkrachten. Op deze plek kan het best.

bewerkt door Diederikus
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...