Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik lees veel maar reageer niet vaak op dit forum. De zin om hier iets te posten is ook meteen weer verdwenen na die zure reactie van Barny. Heb je nou echt niets beters te doen dan medecachers af te zeiken? Maar ik houd me wel weer gedeisd.

bewerkt door StarTracking
Geplaatst

Trek je er niets van aan hoor.... Barny is nu eenmaal Barny... De man ziet het als zijn grootste genot om hier op het forum lekker te provoceren. Soms zinnig en soms niet maar altijd met een uitlokkende bedoeling.... De verleiding is groot om er op in te gaan, maar beter is het vaak om gewoon de schouders op te halen. In zijn hart is hij niet slecht en houdt hij net als jij en ik gewoon van zijn moeder, alhoewel die van mij er helaas niet meer is.....

Geplaatst

Ik lees veel maar reageer niet vaak op dit forum. De zin om hier iets te posten is ook meteen weer verdwenen na die zure reactie van Barny. Heb je nou echt niets beters te doen dan medecachers af te zeiken? Maar ik houd me wel weer gedeisd.

En jij ook bedankt voor een zeer positive en opbouwende inbreng van dit draatje/forum

#iets-met-pot-en-ketel?

Barny

Geplaatst

Kijk, onderstaande log zal nooit als boekenweekgeschenk in de winkel verschijnen. Sterker nog, het is een batchlog op een dag dat deze cacher met 15.700 finds in totaal 24 caches gevonden heeft.

http://coord.info/GLAXPWM8

Maar voor mij was dit gewoon een hele mooie log. Hierdoor voel je je erg gewaardeerd als cache plaatser. Zeker in combinatie met de favo's.

Waarmee ik niet wil zeggen dat dit de mooiste log is die ik ontvangen heb. nee, er zijn er zeker bij die veel mooier, veel expressiever zijn. Maar ik wilde deze toch posten als voorbeeld van een batchlog waar ik me erg goed bij voelde.

Geplaatst (bewerkt)

Bij mijn nieuwe cache tot nog toe, alleen nog maar leuke logjes gehad.

De Fleurbank GC48GBX http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=0b1ea7f2-810d-41e3-a751-7863d07eaf1b

Zoals deze":Vandaag viel het plan om met Parki aan de overkant een aantal Maasdorpen weg te werken al snel in het water. Gelukkig was er sinds gisteren een prima alternatief. Je gaat gewoon naar de bank! Je staat er droog en je kunt er ook de hele middag doorbrengen icon_smile_big.gif.

Het inbrekersgilde was al aan de klus begonnen in de persoon van Toncar(alias!), maar we werden hartelijk uitgenodigd om de buit te delen. Die moest wel nog gevonden worden. Even het gebouw in ogenschouw genomen, gekeken waar de camera's hingen, de vluchtwegen ingeprent, Parki op uitkijk gezet en samen met Toncar enkele (opvallend overeenkomstige) bankrekeningnummers vergeleken. Eén ervan zelfs op echtheid getoetst. Maar we kwamen niet binnen.

Ons overleg werd misschien onvoorzichtig luidruchtig, aangezien een bewaker plotseling naast ons stond: "Ik ken jou!" sprak ie zelfverzekerd. En Toncar moest zich identificeren. Deed ie gewillig en daarmee leek de kou uit de lucht. Er volgde een gezellig tienminuten gesprek, waarna de bewaker ons met rust liet. Nou ja, het gevoel bleef dat ie goed in de gaten had wat we daar deden. Aan de andere kant, we hadden echt wel opgelet toen ie de kluis controleerde... en dat kwam van pas!

We waren binnen, maar daarmee was het klusje zeker nog niet geklaard. Alle attributen onderwierpen we aan een nauwkeurige inspectie. Daarmee doende hoorden we onverwacht een klik. En daarmee viel ook het (voor een bank weliswaar "magere") kwartje. Effe later stonden we buiten met de buit.

Toncar, bedankt voor de beste samenwerking naar de buit.
Dewijntjes, dank voor de goed overdachte beveiliging en degelijke architectuur. Was me het klusje wel. Een favourite karweitje!

En deze!!

“Plinggggg” het vertrouwde nieuwe cache soundje…. is ff kijken, hé er is een nieuwe bank geopend. We konden echter niet meteen weg, maar later in de middag toen thuis het klusje geklaard was toch maar ff naar Langenboom om de bank te aanschouwen. Aangekomen op locatie was er al een heuse receptie in volle gang gaande, leuk een mini event. We hebben ons maar onder de receptiegangers, euh cachers gemengd en hier even gewacht want het was al behoorlijk druk voor de pinautomaat. Van recessie was hier vanmiddag geen sprake icon_smile_cool.gif. Rustig onze “beurt” afgewacht. Op een gegeven moment konden we ook naar de pinautomaat, oeps dat is echter wel een heel goed beveiligde. Dat kon wel eens lang gaan duren, net toen we de eerste slag gemaakt hadden verscheen Soepkip7 ook in het portaal voor de bank. Voor de laatste stap er ff voor gaan zitten (ja ja er is overal aan gedacht zelfs een dak boven ons hoofd!!) om eens hardop te gaan zitten denken. Dit had de bankdirecteur gehoord en bevestigde dat de gedachtegang goed was. Even later zwaaide de kluis los en konden we ons met een big smile op onze gezichten registreren bij de bank. Dit is weer een knap stukje werk van dewijntjes, dit zijn de toefjes slagroom op de cachetaart! Na het loggen werden door de CO op een lekker bakkie koffie getrakteerd en werd onder het genot van het bakkie koffie nog een tijdje gezellig ge-geokletst. We hebben zelden zolang bij een Traditional nagekaart, maar gezelligheid kent geen tijd nietwaar. We hopen dat zich nog vele cachers bij deze op en top beveiligde bank mogen inschrijven!
ps. We hopen dat vanavond de hoofdprijs van de staatsloterij hier valt zodat we deze miljoenen veilig bij deze bank weg kunnen zetten.icon_smile_wink.gif.

bewerkt door dewijntjes
  • 1 month later...
Geplaatst

Weer zo,n log waar je als co, van zegt, yes daar doen we het voor. Daar word je vrolijk van. Dus wat dat betreft mogen wij zeker niet klagen.

http://www.geocachin...51-7863d07eaf1b

Je hebt traditionals en je hebt traditionals. Dit is er eentje met een hoofdletter T in schoonschrift.
Waar de bank zich bevond, dat hadden we snel in de gaten. Daar kon ook geen misverstand over bestaan, de bankdirecteur had het duidelijk aangegeven. Zonder schroom liepen we daarom door naar de voordeur van de bank.
Oei, dat ziet er streng beveiligd uit! Toch maar gewoon beginnen. We staan mooi uit het zicht dus heel stiekem hoeven we niet te doen. De eerste barrières worden nog snel overwonnen maar dan begint het grote nadenken. Maar het kwartje wil maar niet vallen. Dan maar brute force proberen. Niet met fysieke kracht, dat is hier niet nodig, maar met wat doorzettingsvermogen weten we uiteindelijk de bank te kraken. Even later snappen we dan alsnog wat we hadden moeten doen. Stom dat we daar niet aan gedacht hebben (zeker gezien alle creatieve foute 'oplossingen' die we hadden geprobeerd).
Ongezien is het allemaal niet gegaan want de directeur komt zelf polshoogte nemen. Behalve een coin en een TB hebben we echter niks gestolen en we investeren een nieuwe coin in de bank dus het loopt allemaal met een sisser af. Sterker nog: we worden beloond: de directeur geeft ons de naam door van een gloednieuwe cache van zijn hand die vandaag online is gekomen. Die gaan we vandaag zeker nog bezoeken!
Dewijntjes, na Fleurbank vanmorgen vonden we dit weer een geweldige cache. Eén van de mooiste, zo niet dé mooiste traditional die we in ruim 9 jaar cachen zijn tegengekomen!

• 3 weeks later...
Geplaatst

Vele caches gelegd en het valt mij op hoeveel aandacht sommig mensen aan hun logjes besteden. Dit is wel een hele lastige cache (http://coord.info/GC3NE6P )(zowel de puzzel als het fysieke pakken), maar het levert wel hilarische logjes op. Mijn favourite staat hier:

Fantastisch avontuur!
De puzzel was al een hele mooie, maar voor wie een beetje thuis is in deze materie, is die goed te doen. Tenslotte kwamen er een paar verschillende locaties uit, maar mbv GoogleMaps en spoilerfoto's bij de logjes kon de juiste keuze worden gemaakt. Even de CO gebruikt als checker en die gaf groen licht. Dank.
En dan begint het pas, dan is er geen weg terug meer.
Een (meer)paal in het water: dat moet geen probleem zijn. Vanochtend tijdens een cacherondje kennis gemaakt met Balladsinger en die wilde wel mee naar de Kroning.
Plan A. Een cachebootje heb ik al (€ 20 bij Bart Smit) en vervolgens 4 forse telefoonbouten gekocht die ik samen met een mobiele boormachine vanuit de boot zo aan de (houten?) meerpaal bevestig als klim/stijg-ijzers.
Mooi niet dus! De paal blijkt van metaal en rond, daar klim je zomaar niet tegenop. En dus...
Plan B. Van een lang stuk touw een provisorische touwladder gemaakt. Op de foto lijken er in de top van de paal uitsparingen in de rand te zitten waar het touw ingehaakt kan worden. Eenmaal ter plekke...
Alweer: mooi niet, die rand is volkomen gaaf, daar blijft niks achter haken. Dus..
Plan C. Van een reservetouw ter plaatse een soort haarnet geknoopt, die met het meegebrachte tooltje (lange stok met opzetstukje) over de paal getild zou worden.
Aldus gewapend te water en de boot aan de paal vastgemaakt.
Het 'wippen' van het net viel tegen. Rechterknie op de rand van de boot. Moet je niet doen, er sijpelt meteen water naar binnen. Bij verschillende pogingen komt er ook links water in de boot. Het touw bleek te stug. Operatie dreigde te mislukken, en inmiddels beide benen tot boven de knie kletsnat. Ineens zie ik een wit stukje draad boven op de paal. Het lukt om daar grip op te krijgen met mijn tool en ineens bungelt de cache buitenboord. Staande in de boot kan ik er net bij. De cache naar de kant gegooid naar mijn maat en die gooit hem na het loggen terug in de boot. Tenminste dat was de bedoeling...ik kon hem nog net grijpen, voordat ie in het water plonsde. Cache terug kunnen plaatsen en bij het aanlanden moet ik achterin de boot gaan zitten, zodat mijn maat de voorkant omhoog tegen de wal op kan trekken.
Ik ben nu tot halverwege mijn rug doorweekt. Eenmaal weer op de kant is het een high five! Ik vertel maar niet in welke kledij ik naar huis gereden ben. (geen foto daarvan :-))
Wolffies, bedankt voor deze geweldige cache (en ook al die andere), een vette favo meer dan verdiend.
De banner komt bovenaan op mijn site: de Kroon boven!!!

Geplaatst (bewerkt)

In 2004 heb ik De Groote Slink online gezet. Het was in een tijd dat er in onze omgeving nog heel weinig caches lagen.

Ik heb er voor gekozen om er een virtuele cache van te maken, om verschillende redenen.

Ik heb in de logs bij deze cache soms gelezen dat cachers virtuele caches links laten liggen omdat ze geen zin hebben in raadsels/puzzels waarbij je dan als "beloning" de cache mogen loggen. Vaak waren/zijn cachers blij verrast met onze virtuele cache, die een "gewoon" mooie wandeling blijkt te zijn.

En als je dan (alweer jaren geleden) zo'n mooie log van Geowolf krijgt, die ook nog 's op Qualitycaching wordt geplaatst, dan is dat toch een mooie beloning. Hier doe je het voor!

http://www.qualitycaching.com/GeoLogs/GCJ5ZJ.aspx

bewerkt door Bandiet
Geplaatst

In 2004 heb ik De Groote Slink online gezet. Het was in een tijd dat er in onze omgeving nog heel weinig caches lagen.

Ik heb er voor gekozen om er een virtuele cache van te maken, om verschillende redenen.

Ik heb in de logs bij deze cache soms gelezen dat cachers virtuele caches links laten liggen omdat ze geen zin hebben in raadsels/puzzels waarbij je dan als "beloning" de cache mogen loggen. Vaak waren/zijn cachers blij verrast met onze virtuele cache, die een "gewoon" mooie wandeling blijkt te zijn.

En als je dan (alweer jaren geleden) zo'n mooie log van Geowolf krijgt, die ook nog 's op Qualitycaching wordt geplaatst, dan is dat toch een mooie beloning. Hier doe je het voor!

http://www.qualitycaching.com/GeoLogs/GCJ5ZJ.aspx

Grappig. Na wat googlen vond ik onze cache vermeld op de Duitse cachewiki: http://www.cachewiki.de/wiki/Liste:Virtual_Cache

• 5 weeks later...
Geplaatst

Gio slaakte een diepe zucht, een stukje verderop liepen ze de hoek om, uit het zicht. Waarschijnlijk zou hij ze nooit meer terug zien want na al die tijd hadden ze de schat eindelijk gevonden. Vele uren van puzzelen, lezen,en het zoeken naar wp’s,hadden hen hier naartoe gebracht. Natuurlijk waren ze euforisch geweest toen ze eindelijk het logboekje in de handen hadden. Ze waren trots dat ze deze moeilijke cache zonder hulp hadden opgelost.
Hem hadden ze geheel niet in de gaten gehad en het zou geen enkel probleem zijn geweest ze uit te schakelen.
Uit het niets zou hij zijn opgedoken, van achteren om met een enkele slag de man van het team uit te schakelen. Hij zag er wel stevig uit maar dat zou niets geholpen hebben tegen de bijl die Gioman had. Vervolgens zou het tengere vrouwtje aan de beurt zijn. Ze leek hem niet het type dat zou vluchten maar eerder de confrontatie aan zou gaan. Zonder kans op succes natuurlijk want ook hier zou de bijl snel z’n werk doen en haar een wreed einde bezorgen.
Maar, zijn plan beruste op verassing, en daar zat nou net het probleem. En dat probleem had de hele tijd dat ze bij de box bezig waren, in zijn richting gekeken. Eerst was de hond rustig gaan zitten maar al na een paar seconden had ze hem ontdekt, aangevoeld, geroken of wat dan ook. En een Duitse herder die inmiddels was gaan staan met z’n oren gespitst af en toe zacht grommend was slecht nieuws. Bovendien had het beest blauwe ogen en een blik die hem doorboorde, het leek %^&*@#% wel een kruising met de duivel. Zijn kansen waren verkeken, berustend pakte hij zijn wapen en …

Wat een mooi avontuur was dit, nadat we de eerste cache van dit “drieluik” gedaan hadden vonden we het nog al tegen vallen maar daar moeten we op terug komen. Nu we ze alle drie voltooid hebben
En het moet gezegd zonder hulplijntjes. We vonden het één van de absolute topcaches die we ooit gedaan hebben. In de combinatie met het boek zochten we soms te ver en soms niet ver genoeg.
Maar uiteindelijk is het toch gelukt en is het helaas voorbij. Of zal Gio de bijl weer ooit op pakken?

Thanks and greetings from Snoopy and Woodstock.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...