Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een algemene vraag. Sinds een jaartje of wat zijn wij de trotse bezitters van een earthcache- geadopteerd, dat wel.

Zoals bij de meeste earthcaches is het de bedoeling dat een paar niet al te moeilijke vragen worden beantwoord en een fotootje gemaakt. Nu hebben we zelf al heel lang geen earthcaches meer gedaan maar mijn insteek was altijd om pas te loggen wanneer de cache eigenaar had bevestigd dat de antwoorden in orde waren.

Bij onze earthcache zien we het laatste jaar vrijwel zonder uitzondering de log zo'n beetje gelijk met de antwoorden binnenkomen (dus, zonder OK af te wachten). Een positieve uitzondering hierop zijn Duitse geocachers die wel netjes vragen en wachten op "Logfreigabe".

Persoonlijk maakt het me niet zo uit want het gaat erom de plek te laten zien, en als iemand op die plek is geweest dan vindt ik het wel best, maar zijn er meer mensen die deze verschuiving is opgevallen? Of is er iets gewijzigd in de "regels" (bah, regels..) en is ons dat ontgaan?

Geplaatst

Valt ons ook op. Onze earthcache geeft echter een automatisch antwoord, als men de cache gedaan heeft, kun je een email adres samen stellen, dan meelt men de antwoorden, krijgt een email met alle extra info terug en meteen een log vrijgave. Handig als je net als ons wel eens een poosje zonder internet zit en leuk voor de cachers dat ze meteen antwoord en vrijgave hebben.

Geplaatst (bewerkt)

Klopt, maar als ze de antwoorden bij ons fout hebben, heb je ook geen email adres, dus geen antwoord. die enkeling die het niet snapt en je zo een email stuurt, ach ja, die zijn op 1 hand te tellen.

Foute logjes gaan er sowieso uit.

bewerkt door bas & noortje
Geplaatst

Wij houden niet zo van Earthcaches, maar zo nu en dan willen we als we in de buurt zijn er wel eens een doen. We sturen dan altijd eerst een mailtje naar de CO met de antwoorden en loggen direct daarna. Ik wacht echter nooit op reactie van de CO, want anders moet ik met het loggen van alle caches op die dag wachten (aangezien ik de volgorde van loggen wil doen in volgorde van vinden) tot ik reactie heb. En dat kan zomaar dagen duren. En de leukste logs worden geschreven als de herinnering nog vers is, dus loggen doen we het liefst zo snel mogelijk.

Ik heb nooit gehoord van het gebruik dat je moet wachten op reactie tot je kunt loggen. Wat zou daarvoor de reden zijn? Ik heb persoonlijk nog nooit ook maar enige twijfel gehad aan mijn antwoorden, en zelfs als we iets fout zouden hebben kun je de log toch nog steeds verwijderen? Ik wacht met het online loggen van een traditional ook niet tot de CO ter plaatse is gegaan om te controleren of mijn naam op de logrol staat. Toch is het wel eens voorgekomen dat ik achteraf mijn naam gezet bleek te hebben op iets wat niet de cache was, en toen heb ik mijn online log veranderd in een note. Geen punt toch?

Geplaatst

Ik denk, dat een deel van het probleem bij de cacheowners zelf ligt. Net als @J-Thread was het bij onze eartchcaches (en zoveel hebben we er niet) geen uitzondering, dat we tot vier dagen (twee keer helemaal nooit antwoord gekregen...) moesten wachten, voordat er een antwoord kwam. Overigens heb ik daar best wel begrip voor, want niet iedereen is meteen in een positie om antwoord te geven (vakantie, weg voor werk etc. etc.) Maar wat is er dan mis om gewoon te loggen, wanneer de herinnering nog rijp is? Wij schrijven wel altijd bij onze antwoorden, dat - mochten ze onverhoopt niet juist zijn- de cacheowner het logje toch vooral en onmiddellijk moet weghalen. Het uiteindelijke resultaat is dan toch hetzelfde??? Wij hebben geen earthcache, maar als we die wél zouden hebben, zouden wij er geen enkel probleem van maken. Maar we zouden wél de logjes verwijderen van hen die met een fout antwoord komen. (met een vriendelijk mailtje er bij van het hoe en waarom). Daar heb je geen dagtaak aan, want gezien de aard van de meeste vragen bij een earthcache is de kans relatief klein, dat er foute antwoorden komen.

• Top! 1
Geplaatst

Een logische (maar daarom nog geen goede) ontwikkeling, lijkt mij. Simplisme viert hoogtij, ook bij earthcaches.

Je staat aan de bron van de rivier De Dommel. Wat komt hier uit de grond?
A. Koffie
B. Olie
C. Water <= hint: kies bij twijfel C

Doorgaans ligt het correcte antwoord zo voor de hand dat wachten op goedkeuring onzin is. Direct loggen wordt dan gebruikelijk, ook bij de enkele earthcache die nog wel een uitdaging vormt.

Geplaatst

Klopt, maar ik heb ook wel eens dezelfde foto 2 keer voorbij zien komen bij onze cache... bewijs dan maar eens wie wie is! Soms gaan meerdere teams samen, maar hier zat redelijk lange tijd tussen, ach ja, je doet ook het spelletje voor jezelf niet waar?

De regels voor earthcaches zijn danig aangescherpt, je moet tegenwoordig open vragen er in verwerken, wij hebben die van ons ook aangepast, al met al krijgen we er wel leukere reacties op, maar het maken van een earthcache wordt niet eenvoudiger.

Geplaatst

Wel mee eens vlindertje, maar of de vragen al dan niet simplistisch zijn, is niet het topic.... Het vraag en antwoord spelletje kan me ook helemaal niet zo boeien, maar is bij Earthacaches een verplichting (kan inmiddels ook wel weer veranderd zijn trouwens) Ik wil mensen graag die locatie laten zien en that's it. Maar het viel me gewoon op dat de logs al gelijk volgen zonder op antwoord te wachten, en dat komt op mij een beetje ongeduldig over. Wachten op goedkeuring is dan niet zozeer onzin, als wel gewoon goed fatsoen.

Geplaatst (bewerkt)

Als we earthcaches doen, duurt het bij ons vaak erg lang voordat ik een mailtje naar de CO stuur [laks van mijn kant]...Maar ik wacht meestal max. een week op antwoord. Komt er geen antwoord, ga ik ervan uit dat ie goed is en plaats ik een log.

Bij die logs komen [zeker de laatste tijd] geen foto's meer. Gewoon omdat het niet meer verplicht is, en ik een foto'tje van mijn GPS met de "earthcache" op de achtergrond geen toegevoegde waarde vindt.

bewerkt door post@co
Geplaatst

Je staat aan de bron van de rivier De Dommel. Wat komt hier uit de grond?

A. Koffie

B. Olie

C. Water <= hint: kies bij twijfel C

Als jij nou even waarschuwt, wanneer je langs komt, staan wij er met een kannetje koffie. OK? Weliswaar is je logje dan fout, maar je hebt wel een paar gezellige momenten....

Geplaatst

Ik log bijna altijd direct de earthcache die ik gedaan heb.

De foto waarom gevraagd wordt kan ik nog terug vinden en ik weet nog hoe ik de cache vond. Ik zeg er altijd wel bij dat als de antwoorden fout zijn, ik graag een mail krijg en dan direct mijn log zal verwijderen.

De reden waarom ik het zo doe, is omdat ik een aantal earthcaches gedaan heb, waarvan ik na anderhalf jaar nog een mail moet krijgen van de CO. Laat hij mij maar een mail sturen als hij het niet goed vindt.

Maar... De meeste cacheowners plaatsen een earthcache om een mooie en leerzame plek te laten zien, en waar geen cache verstopt kan worden. En daarom vind ik earthcaches wel leuk om te doen

Geplaatst

Ik heb er een aantal gedaan en met foto en mail en gelijk gelogd. Maar ik moet tot op heden van elke earthcache horen of ze goed of fout zijn (ga er maar van uit, bij geen antwoord is het juist).

Dus, ook aan de CO is het wel zo netjes om te antwoorden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...