Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Niet zó somber, Od. Er hebben zich nú al een handvol positievelingen gemeld! Positief blijven hoor!

Geplaatst

Persoonlijk zie deze actie wel zitten, waarom niet proberen? De bedoeling lijkt mij helder, en ik zit er dus ook over na te denken om een kwaliteit cache neer te leggen op wel een leuk plekje en deze mag dan ook zo vaak gelogd worden als men wil.

Vrijheid blijheid toch? :)

• Top! 1
Geplaatst

Niet zó somber, Od. Er hebben zich nú al een handvol positievelingen gemeld! Positief blijven hoor!

Ach Kik, ik maak me niet druk. Ik negeer de kokertjes toch, alhoewel ik er soms over struikel en er geen plaats meer is voor geocaches.

Waar begon dit draadje ook alweer mee? O ja, 2.000.000 caches. Inmiddels zijn er weer 3.252 bijgekomen.

Overigens heb ik zelf ook een paar petlings geplaatst, dus of ik recht van spreken heb?

Geplaatst

......ik zit er dus ook over na te denken om een kwaliteit cache neer te leggen op wel een leuk plekje...

:clap: Dat is dus de eerste winst :clap:

Winst voor wie of ten opzichte van wat?

de-fam heeft/had namelijk al prachtige kwaliteits caches en hoeft niet te worden overtuigd.

De z.g. "veelrapers" zien ook onder alle caches van Nederland de juweeltjes wel hoor, daar hoef je geen nieuwe cache voor neer te leggen.

Laten we nu niet net doen alsof er in Nederland helemaal geen mooie caches zijn bij gekomen, want dat zijn er, denk ik, ook meer dan in de beginjaren.

Geplaatst

Kun je gearchiveerde caches ook loggen?

Jazeker, tenzij de eigenaar de cache heeft geblokkeerd. Echter, het is nadrukkelijk NIET de bedoeling om in het wilde weg gearchiveerde caches te gaan loggen! CO's moeten hun al dan niet gearchiveerde caches beschikbaar stellen voor het saneringsplan.

Moet je de cache ook fysiek loggen?

Dat is bij gearchiveerde caches vrij lastig. De CO bepaalt de voorwaarden waaronder je zijn cache kunt loggen. Hij/zij kan ook een limiet stellen, bijvoorbeeld maximaal 10 'found'-logs per team/persoon.

Helaas, de guidelines zeggen anders: http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx#listingmaintenance Je moet fake logjes wissen. Dus: Ja, je moet de cache fysiek loggen en Nee, je kunt geen gearchiveerde caches loggen.

Wil niet zeggen dat ik het idee van een regenton met fotokokertjes die je ieder afzonderlijk kunt loggen, en waaraan bezoekers ook zelf hun kokertjes aan kunnen toevoegen (FTF gegarandeerd), best een geinig idee vind.

Hoewel ik wel denk dat ik die cache maar een keer op geocaching.com zou loggen (dat heb ik tot nu toe ook gedaan bij caches waarbij ik twee kokertjes vond).

Verder ook wat Sivota schrijft.

Tc

Geplaatst

Hoe kan ik een cache voor het saneringsplan aanmelden?Er komt een lijst op een speciale website, maar je kunt vast op je cachepagina aangeven dat de cache onbeperkt als 'found' mag worden gelogd.

Goh, laat me raden.....deze website komt zeker op 1 april online? ;)

Geplaatst

en waarom zou je tradie's vele malen loggen, vele event's staan ook mooi op je statestieken

het event http://coord.info/GC3YJAY wat ik had georganiceert is daar een mooi middel voor

trouwens net als al mijn cache's kan men daarvoor gebruiken daar mag ik namelijk geen enkele log meer verwijderen op straffe van het verliezen van mijn spelersaccount

Barny

Geplaatst

......ik zit er dus ook over na te denken om een kwaliteit cache neer te leggen op wel een leuk plekje...

:clap: Dat is dus de eerste winst :clap:

Winst voor wie of ten opzichte van wat?

de-fam heeft/had namelijk al prachtige kwaliteits caches en hoeft niet te worden overtuigd.........

Ik doe niet aan puntjes, dus juich ik iedere nieuwe "...prachtige kwaliteits cache..." toe. Hoe meer, hoe beter....

Geplaatst

Jippie! :clap: Ik begrijp dat fam een nieuwe kwaliteitsscache neer gaat leggen? Linka dat is idd reden om te juichen :clap:

Senks fam :)

Geplaatst

Kun je gearchiveerde caches ook loggen?

Jazeker, tenzij de eigenaar de cache heeft geblokkeerd. Echter, het is nadrukkelijk NIET de bedoeling om in het wilde weg gearchiveerde caches te gaan loggen! CO's moeten hun al dan niet gearchiveerde caches beschikbaar stellen voor het saneringsplan.

Moet je de cache ook fysiek loggen?

Dat is bij gearchiveerde caches vrij lastig. De CO bepaalt de voorwaarden waaronder je zijn cache kunt loggen. Hij/zij kan ook een limiet stellen, bijvoorbeeld maximaal 10 'found'-logs per team/persoon.

Helaas, de guidelines zeggen anders: http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx#listingmaintenance Je moet fake logjes wissen. Dus: Ja, je moet de cache fysiek loggen en Nee, je kunt geen gearchiveerde caches loggen.

Wil niet zeggen dat ik het idee van een regenton met fotokokertjes die je ieder afzonderlijk kunt loggen, en waaraan bezoekers ook zelf hun kokertjes aan kunnen toevoegen (FTF gegarandeerd), best een geinig idee vind.

Hoewel ik wel denk dat ik die cache maar een keer op geocaching.com zou loggen (dat heb ik tot nu toe ook gedaan bij caches waarbij ik twee kokertjes vond).

Verder ook wat Sivota schrijft.

Tc

Je moet helemaal niks. Er zijn geen regels, alleen richtlijnen. En de richtlijn waar jij op doelt geeft een logische volgorde van handelingen aan: "Physical caches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed" ofwel "Nadat het fysieke logboek is getekend kun je de cache online loggen". Nadat je de auto hebt gestart kun je wegrijden. Dat verplicht je geenszins om de auto te starten. Het is echter wel logisch om dat te doen als je weg wilt rijden.

Als je de richtlijnen graag wilt zien als spelregels, teken dan het fysieke logboek en bedank de CO online 100 keer in aparte "found"-logjes. En gearchiveerde caches kun je heel goed loggen, probeer het maar eens.

Geplaatst

Hoe kan ik een cache voor het saneringsplan aanmelden?Er komt een lijst op een speciale website, maar je kunt vast op je cachepagina aangeven dat de cache onbeperkt als 'found' mag worden gelogd.

Goh, laat me raden.....deze website komt zeker op 1 april online? ;)

Waarschijnlijk later. Inmiddels zijn er 17 caches aangemeld, waarvan er 3 door diverse personen meermaals als 'found' zijn gelogd. Eén cacher heeft met zijn eigen creatie op die manier in 2 dagen zelfs 1200 punten gescoord. Een knappe prestatie, toch?

Geplaatst

Ik voorzie in de nabije toekomst een groep nieuwe cachers die denken dat het zo hoort en elke cache zo gaan behandelen. En ik denk ook al te weten wie daar over gaan klagen...

Geplaatst

Waarschijnlijk later. Inmiddels zijn er 17 caches aangemeld, waarvan er 3 door diverse personen meermaals als 'found' zijn gelogd. Eén cacher heeft met zijn eigen creatie op die manier in 2 dagen zelfs 1200 punten gescoord. Een knappe prestatie, toch?

Voor dit soort types komen binnenkort gelukkig klinieken ter beschikking, waar een adequate behandeling gegeven kan worden.....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...