Spring naar bijdragen

Met Stip Van De Kaart ............


keske27

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Waarom blijft men niet gewoon bij het topic ?

:no:

Tja...ooit hadden we een geocafe waar we konden lamballen.

 

en nu...doen we het af en toe gewoon in een topic.

 

TS vindt dat vast niet erg...... die organiseert zelfs Events in een cafe....en wordt ook niet graag au serieux genomen :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is gewoon de nieuwe norm. En om die te handhaven moeten de toppers razendsnel worden gearchiveerd.

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=adffb90f-f9d5-40f8-ad2a-4203dba5d315

Ik snap je frustratie wel een beetje, maar de cache die je aanhaalt heeft hij zelf begin juni al op disabled gezet en vervolgens gaat de CO wel lekker verder cachen, maar kijkt blijkbaar helemaal niet meer om naar zijn eigen cache. En als de CO dan ziet dat ze wel weer gelog worden kan hij ook gewoon weer enabled worden.

Maar het blijft wel zonde, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou...6 maanden...het was drie maanden ...en een beetje jammer dat de reviewer actie neemt, omdat een medecacher een opmerking plaatst.

Waardoor er uiteindelijk een cache verdwijnt die zeer de moeite waard was.

 

Soms vergt het aanpassen van een cache wat meer tijd....wachten op diensten, die paden aanleggen, omleggen, tijdelijke borden plaatsen, weer verplaatsen, een situatie die nog zo regelmatig wijzigt, dat het verstandig is om iets pas aan te passen als het helemaal klaar is.

 

De overheidsdiensten kennende duurt dat soms langer als "a few weeks"

Goed, enige uitleg naar de reviewer was wellicht op z'n plaats geweest, maar soms iets meer geduld, zeker met archiveren kan ook geen kwaad.

Die cache lag verder niemand in de weg, toch?

 

...of toch?

 

Voor de 20 toppers die op deze manier verdwijnen komen er hooguit 3 terug. want de ruimte die ontstaat door het archiveren van 1 mooie multi, wordt in no time geclaimd door 5 of 6 min of meer simpele tradi's.

 

Door puntjesjagers wordt dit natuurlijk gezien als een "verrijking" maar voor de liefhebber van een mooie multi is het dat natuurlijk niet.

 

Ik gun ieder het plezier in de hobby, dat roep ik al geruime tijd. Er zijn meerdere spelvormen waar iedereen plezier aan kan beleven, ook dat roep ik erbij.

Maar ik roep er ook altijd bij, dat dat goed samen kan gaan, zolang het een het ander niet schaadt. En ja...dan vind ik het soms erg jammer, om hele mooie caches te zien verdwijnen....en daar dan simpele puntjes voor in de plaats vind.

 

Over de hele linie is het dan uiteindelijk toch een "verarming"

bewerkt door Twin Peaks
  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de tijd dat 'Mergel' in de steigers stond kon je van een reviewer in Amerika een mailtje verwachten met de vraag wanneer de cache kan worden gepubliceerd. Ze rukten een cache bijna uit je handen om de database gevuld te krijgen. Ook waren ze vriendelijk, dankbaar en behulpzaam.

 

Tegenwoordig wordt de grootste troep direct online gezet en gedragen de reviewers zich als kleingeestige politieagentjes, die regeltjes bedenken en ultimatums stellen om cache-eigenaren onder druk te zetten. 'Mergel' is geen uitzondering. Tientallen klassiekers zijn op deze manier gearchiveerd. En nee, die komen NOOIT meer terug, omdat hun eigenaren een andere cultuur en mentaliteit gewend zijn en vinden dat het ZO voor hen niet langer hoeft.

 

De toekomst is aan het absolute onbenul, aan Stippen en ander onnozel strooigoed. Het spel is gekaapt door prullenrapers en puntenjagers, die, net als sommige reviewers, geen flauw idee hebben van wat geocaching inhoudt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In deze geef ik Vlindertje helemaal gelijk.

 

Ooit lag er in katwijk de cache “Kenny in the Dunes “ dit was de tweede of derde cache die in Nederland geplaatst is. Menig oldschool cacher heeft deze cache gedaan.

De cache lag in een pracht natuur gebied, geen paden dus een kaart was in deze waardeloos.

Na jaren trouwe dienst werd Kenny in het archief gedumpt door een reviewer.

Vorig jaar besloot ik om Kenny in the Dunes een nieuwe kans te geven, en plaatse een nieuwe ammo box op bijna de zelfde plaats. Na de eerste 3 founds was de ammo al verdwenen, want wat bleek, de schaamstaal jagers vonden het nodig om over een hek te klimmen “wat in de beschrijving als streng verboden stond”. Hek kapot en ammo binnen een paar uur verdwenen. Schande niets anders dan schande voor dit soort raap figuren die overal schijt aan hebben.

2 dagen daarna heb ik Kenny een andere plaats gegeven, een paar honderd meter verder, jammer maar het was niet anders, en de hekken klimmers hadden nu geen winst meer om een kortere weg te vinden. De cache lag uiteraard nog wel in het prachtige natuurgebied.

Helaas werd de cache hoe gek dan ook steeds op een andere plek neergelegd, ( haastige cachers die graag willen scoren) en werd Kenny wederom niet gevonden. Vervolgens werd de knop needs maintenance snel gevonden, wat 1 of andere nieuwe reviewer deed besluiten om Kenny binnen een paar dagen tijd op tijdelijk non actief te zetten.

Dit deed bij mij de das om en Kenny per meteen in het archief te plaatsen. Later bleek dat Kenny er nog gewoon was, alleen een heel stuk verplaatst.

Ik ben en blijf de mening behouden dat strooigoed zoekers een heel andere sport beoefenen dan geocaching.

En wat betreft groundspeak, het is/was mijn cache, mijn regels en niet die van een of ander clubje die rijk wil worden over mijn rug. Ondanks dat ik 2 vinkjes gezet heb.

 

De-Fam

  • Top! 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevolg van de vele plaatsingen van laagwaardige caches door lieden, die het na 20 vondsten met een mobieltje ook leuk vinden om een cache van zichzelf te hebben is dat er slecht onderhoud gepleegd wordt. Immers, na twee maanden is het enthousiasme voor het geocachen weer terug bij het nulpunt, de eigen cache wordt vergeten en zoek het dan verder maar uit. Het gevolg is natuurlijk dat er veel meldingen bij reviewers zullen komen over caches, die onderhoud nodig hebben of helemaal niet meer te vinden zijn. En dus wordt er wellicht wat sneller gewaarschuwd of gearchiveerd. In het geval van de caches, die ik nu bedoel is dat overigens naar mijn mening geen slechte zaak. Hoe eerder die rommel in het archief zit hoe beter. Maar het houdt meteen wel in, dat de mooiere caches, die enig onderhoud behoeven ook meegenomen worden in de opruimingsdrift. Dat kan in incidentele gevallen heel vervelend zijn. De cache-eigenaar van zo'n fraaie multi kan dan natuurlijk zélf ook in het geweer komen. In de meeste gevallen gaat het om serieuze cachers die wisten wat ze deden, toen ze de cache plaatsten en dus niet door nalatigheid of overgang naar andere hobby de cache verwaarloosd zullen hebben. De bovengenoemde voorbeelden van verplaatsingen van straatmeubilair, omleidingen of wat dan ook kan oorzaak zijn van een langdurige onbereikbaarheid van een cache. Dan moet er toch mogelijkheid van communicatie zijn met de reviewers, die dan (alles binnen redelijke grenzen) archivering achterwege laten?

 

Voorbeeld. Wij liepen in november een cache in het Park in Rotterdam. Nabij de Euromast. Helaas was de cache onbereikbaar omdat er precies op die plek een overigens prachtige lichtshow van Chinezen werd gebouwd. Deze duurt tot eind februari. Kortom, cache niet bereikbaar voor een periode van vier maanden, maar wel degelijk de moeite waard om gehandhaafd te blijven. In zo'n geval moet er toch een oplossing gevonden kunnen worden tussen cache-eigenaar en reviewers?

 

Als bij zoveel zaken draait het allemaal om een goede communicatie. Als die achterwege blijft, dan doet een ieder wat hem of haar goeddunkt en dan krijg je al dit soort misverstanden en frustraties.

 

Het verhaal van de-fam hierboven is van een andere orde. Het gaat hier om een cache die door het treurige niveau van medecachers de vernieling in wordt geholpen. Hier helpt communicatie zelfs niet meer.... Jammer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...