barny Geplaatst 18 januari 2013 Geplaatst 18 januari 2013 nou Wuppie1976 als we elkaar eens treffen op een event schiet mij dan maar eens aan en vraag mij het verschil eens uit te leggen van het geocachen van vroeger en wat nu door 95% van de mensen het geocachen nu moet voorstellen, ik hoop dat je even de tijd heb want het kan wel even duuren maar ik heb gezien dat jij twee hele mooie en goeie events heb bezocht dus ik kan begrijpen dat je daar vol lof over ben, en ook zag ik dat je redelijk selectief ben met de cache's die je uitzoekt, dat betekent dat jij tot een van de weinigen newby's behoord die wel kan nadenken, mijn petje gaat voor je af En cacmpflicht was voeger toen je alleen op het pijltje moest navigeren niet alles veel avontuurlijker, die sloot die op 20 meter van de cache lag vergeet je nooit nu moet alles snell makkelijk en zonder tegenslag, men gaat totaal overcompleet op pad, mat het nieuwste apparatuur, alle spoilerfoto's mee, eigenlijk alle avontuur en de onbekentheid wat je nu weer tegen zal komen weggepoetst, eigenlijk s er geen moer aan een afgelebberde wandeling met herkengspunten die je op de pagina heb uitgeplozen, het enigste wat je windt met deze manier is dat je in het veld veel meer opschiet zodat je per dag nog meer "cache's" bij je totalen optelt Barny
Flaker91 Geplaatst 18 januari 2013 Geplaatst 18 januari 2013 En na deze hele discussie ben ik als newby zo benieuwd wat de cacher van het eerste uur nu mist ten opzichte van vroeger. Wat maakte het vroeger dan zoveel leuker dan nu? Wat is er veranderd aan de cachers, de caches? Of zijn het veranderende regels en afspraken? Want wat ik ontdekt heb door deze voor mij nieuwe hobby zijn prachtige multi's, goed verzorgde puzzels, onverwacht mooie plekjes, met passie georganiseerde events en vooral heel veel, leuke en aardige medecachers die ons als nieuwkomers altijd welkom heten "bij de club" en zonder aarzeling hun kennis van geocachen willen delen. Wat is het echte geocachen dan? Dat ligt er dus maar aan hoe je het spelletje interpreteert. In andere draadjes is het vaker aangehaald dat vroeger er nog geen puntjesjagers en geen massaproducties lagen. Het is goed dat jij/jullie de niet-opraap-kant van't verhaal waarderen, dit geeft de burger moed
jeroen78 Geplaatst 18 januari 2013 Geplaatst 18 januari 2013 Waarom moet iedereen in hokjes geplaatst worden? Een ieder is op een gegeven moment aangestoken door deez of geen om het te gaan doen. Als ze dan na een half jaar afhaken, so be it. Dan kan je beter de vraag stellen: Wat is de reden dat jij begonnen bent met cachen? Dan vraag ik me ook nog af hoe iemand kan reageren zonder er zelf geweest te zijn om te zeggen of een cache al dan niet de moeite waard is. (ga je dan af op de cachegrootte, soort cache, of de mening van een ander). Zelf kan ik een gewone tradi ook meer dan genoeg waarderen. Zo kom je ook nog eens ergens en dat is niet alleen maar bij een lantaarnpaal. Gelukkig is de functie filteren op de kaart, dus wil je alleen multi's doen, zet de rest dan uit! Geoaching is wat dat betreft een redelijk simpel spel waar het geheel aan jezelf is wat te doen en wat niet. Enne, als je naar vroeger blijft kijken dan loop je vanzelf wel tegen de muur die heden en toekomst heet (en dat kan behoorlijk pijn doen). Dan zou ik ook lekker met kaart en kompas gaan cachen. Voordat het gezeik komt dat ik veelal alleen maar tradi's heb opgepikt: Klopt en dat boeit me geen biet. Dezen heb ik met plezier gedaan en de multi's komen vanzelf wel. 2
sprinkhaan Geplaatst 18 januari 2013 Geplaatst 18 januari 2013 Vraagje : Heeft een ECHTE geocacher schoenen aan of laarzen ?? IK bedoelde eigenlijk SNOWBOOTS (dat zijn laarzen)
MacDD Geplaatst 18 januari 2013 Geplaatst 18 januari 2013 nou Wuppie1976 als we elkaar eens treffen op een event schiet mij dan maar eens aan en vraag mij het verschil eens uit te leggen van het geocachen van vroeger en wat nu door 95% van de mensen het geocachen nu moet voorstellen, ik hoop dat je even de tijd heb want het kan wel even duuren maar ik heb gezien dat jij twee hele mooie en goeie events heb bezocht dus ik kan begrijpen dat je daar vol lof over ben, en ook zag ik dat je redelijk selectief ben met de cache's die je uitzoekt, dat betekent dat jij tot een van de weinigen newby's behoord die wel kan nadenken, mijn petje gaat voor je af En cacmpflicht was voeger toen je alleen op het pijltje moest navigeren niet alles veel avontuurlijker, die sloot die op 20 meter van de cache lag vergeet je nooit nu moet alles snell makkelijk en zonder tegenslag, men gaat totaal overcompleet op pad, mat het nieuwste apparatuur, alle spoilerfoto's mee, eigenlijk alle avontuur en de onbekentheid wat je nu weer tegen zal komen weggepoetst, eigenlijk s er geen moer aan een afgelebberde wandeling met herkengspunten die je op de pagina heb uitgeplozen, het enigste wat je windt met deze manier is dat je in het veld veel meer opschiet zodat je per dag nog meer "cache's" bij je totalen optelt Barny Of je zit in een berggebied, ziet die cache op 200m omet je pijltje, blijkt het echter 600m naar beneden te gaan en dan weer omhoog. Geweldig eigenlijk. OP die momenten ook wel frustrerend Vraagje : Heeft een ECHTE geocacher schoenen aan of laarzen ?? IK bedoelde eigenlijk SNOWBOOTS (dat zijn laarzen) Snap het nog steeds niet.
neus Geplaatst 18 januari 2013 Geplaatst 18 januari 2013 JIJ bent de echte geocacher. ??WIE?? gewoon JIJ.
Jarod67 Geplaatst 18 januari 2013 Geplaatst 18 januari 2013 Ik denk dat de "liefde" voor geocachen is, het puzzelen, oplossen van de puzzel, denken dat je het goed hebt maar op de plaats van delict..... neh fout maar teleurgesteld van je "meestal" je eigen fout lees "niet goed lezen" vloekend op je zelf, tot de conclusie komen dat je weer ergens bent geweest waar je anders nooit zou komen, genietend van de omgeving genietend van de voorpret en je eigen onvolkomenheden en niet te vergeten van je eigen bakje koffie of biertje.... tja volgen de keer beter en na de 4e keer gelogd.... vol trots op www.geocaching.com je cache loggen. ondertussen je flessenpost "TB en of Coin" zien dat ze weer een leuke 1000 k(m) hebben afgelegd. Kortom cachen is leuk boeiend, terleurstellend maar vergeet een ding niet. het is een hobby.
Odlaniger Geplaatst 18 januari 2013 Geplaatst 18 januari 2013 Goh, wat een leuk draadje! Iedereen heeft een mening en volgens mij heeft iedereen gelijk. Ook B heeft gelijk, zijn theorieën zijn om van te smullen. En als hij in de praktijk het tegendeel doet van hetgeen hij beweert dan heeft hij zelfs twee keer gelijk. Alle cachers beleven plezier aan deze hobby en zo niet, dan staat hun GPS te koop. En daarmee kom ik op het volgende punt: mijn GPS valt uit met volle batterijen. Het is een Etrex Legend HCX. Wat te doen (ik wil nog wel doorgaan met cachen)?
Team Tabak Geplaatst 19 januari 2013 Geplaatst 19 januari 2013 Goh, wat een leuk draadje! Iedereen heeft een mening en volgens mij heeft iedereen gelijk. Ook B heeft gelijk, zijn theorieën zijn om van te smullen. En als hij in de praktijk het tegendeel doet van hetgeen hij beweert dan heeft hij zelfs twee keer gelijk. Alle cachers beleven plezier aan deze hobby en zo niet, dan staat hun GPS te koop. En daarmee kom ik op het volgende punt: mijn GPS valt uit met volle batterijen. Het is een Etrex Legend HCX. Wat te doen (ik wil nog wel doorgaan met cachen)? Gewoon een nieuwe kopen.... Of even wachten op de "echte" geocacher, die toch niet zo "echt" blijkt te zijn en zijn of haar GPS voor een schappelijke prijs aanbiedt.... :-) Succes!
Flaker91 Geplaatst 19 januari 2013 Geplaatst 19 januari 2013 Goh, wat een leuk draadje! Iedereen heeft een mening en volgens mij heeft iedereen gelijk. Ook B heeft gelijk, zijn theorieën zijn om van te smullen. En als hij in de praktijk het tegendeel doet van hetgeen hij beweert dan heeft hij zelfs twee keer gelijk. Alle cachers beleven plezier aan deze hobby en zo niet, dan staat hun GPS te koop. En daarmee kom ik op het volgende punt: mijn GPS valt uit met volle batterijen. Het is een Etrex Legend HCX. Wat te doen (ik wil nog wel doorgaan met cachen)? Optie 1: Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt (of een servicepunt) Optie 2: Nieuwe GPS kopen (misschien de nieuwe Oregon-serie?)
sprinkhaan Geplaatst 19 januari 2013 Geplaatst 19 januari 2013 ##MacDD Ik bedoel gaat een ECHTE cacher met sneeuw (DUS NU) naar buiten en zoeken (DENK HET WEL )
regenboog2 Geplaatst 19 januari 2013 Geplaatst 19 januari 2013 De echte cacher gaat natuurlijk naar buiten, ook in de sneeuw. Maar hij/zij kijkt wel heel goed uit dat er geen sporen achtergelaten worden waardoor 'niet echte cahcers' op het idee gebracht worden dat er iets te halen is. En natuurlijk niet buiten spelen met zonder jas.
MacDD Geplaatst 19 januari 2013 Geplaatst 19 januari 2013 En wederom wij. 14,5 kilometer gelopen voor een multi. Oja, door de polders met een Oostenwind. Nu net 5 minuten thuis en aan de warme chocomelk.
Team Tabak Geplaatst 19 januari 2013 Geplaatst 19 januari 2013 Zeg het nou maar eerlijk.... Die cache kon je geen moer schelen, maar die chocolademelk op het eind.... Daar deed je het allemaal voor!!!! :-) :-) 1
Aanbevolen berichten