Spring naar bijdragen

Cache In Het Bos


BeeksePythagoras

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als je er toestemming voor krijgt er misschien een nachtcache van maken? En anders zet je creatieve geest is aan, misschien kan je zelf wel een oplossing bedenken. Overigens is het niet heel vreemd dat je continu andere coords krijg, in een bos is het moeilijk meten. Wat ook kan helpen is op verschillende dagen een aantal metingen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er nu weer mis met een simpele muty?

anders zet je toch een gecodeerde hint achter elk WP die niet lastig is, dan kunnen de mensen die zo nodig moeten zoeken de boel ondergraven en slopen terwijl de mensen die gewoon gaan voor een zalige rustige tocht en daardoor meer van de omgeving willen genieten de hint oplossen en eenvoudig de tussenpunnen vinden.

dan is iedereen blij lijkt mij,

of je moet er zo eentje zijn die vind dat geocachen zoeken is en daarom ook anderen verplichten om zich het apezuur te zoeken met alle ongewenste wansmaken er bij

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het belangrijkste hulpmiddel bij het uitpeilen van waypoints in het bos is GEDULD. Leg je GPSr neer en ga enkele meters verderop rustig een appeltje zitten eten. Na een paar minuten zullen de coördinaten redelijk nauwkeurig zijn, tenzij ...

 

1. de GPSr aan de voet van een boom ligt; behalve rechtstreekse GPS-signalen ontvangt je toestel ook gereflecteerde signalen (via de stam) en dat maakt de meting onnauwkeurig

 

2. de satellietconfiguratie ongunstig is; er moeten minstens 4 satellieten met een krachtig signaal verspreid op het scherm staan. Zijn het er minder, of staan de satellieten dicht bij elkaar of op een rij, dat zullen de coördinaten minder accuraat zijn.

 

3. Je geen vrij zicht op de hemel hebt. Stammen. takken en bladeren kunnen de signalen blokkeren en/of verstrooien.

 

Zet de route uit op een droge en bij voorkeur zonnige dag. Kies (open) plekken en geef de GPSr enkele minuten tijd om de juiste coördinaten te bepalen. Let op de satelliet-configuratie. Staan de satellieten laag achter een obstakel (boomgroep) kies dan een betere plek. Staan de satellieten op een kluit bij elkaar, kies dan een beter moment.

 

Loop de route op verschillende dagen. Wijken de coördinaten af, controleer dan de satelliet-configuratie. Is deze gunstig (goede spreiding, krachtige signalen) voer dan een nieuwe meting uit.

 

Waypoints markeren is altijd een goed idee. Zoekers lopen ook niet altijd onder gunstige omstandigheden. De nauwkeurigheid van de coördinaten zegt echter iets over je kwaliteiten als cacheplaatser, net als het thema van cache, de beschrijving met aanwijzingen, de route, de locaties, de uitvoering en de inhoud van de container en de verstop- danwel camouflagemethode. Uit alles moet de uiterste zorg spreken. Alleen dan voegt een cache iets toe. Zorg dat niemand je kan beschuldigen van broddelwerk.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topicstarter, je hebt allerlei vragen die op mij overkomen als echte beginnersvragen.

Niks mis mee, maar misschien is het verstandig een ouwe rot bij je in de buurt te zoeken, die je eens mee kan nemen het bos in en je goed uit kan leggen hoe je GPS werkt en hoe je een mooie cache maakt.

Succes!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen beginner. Ik heb inmiddels 150 caches gevonden en daar zijn heel wat multi's bij, met heel veel verschillende technieken. Mijn eerste multi cache die ik heb geplaatst wordt goed ontvangen maar ik sta open voor nog veel meer adviezen. De manier die ik gebruik hoeft niet de meest effectieve manier te zijn. Daarom wil ik dat graag even checken. Dat wil dus niet zeggen dat ik er niets van weet :no:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen markeringen bij je WP's wilt en ook geen hints wilt plaatsen, probeer dan op ieder WP een plek te kiezen die eruit springt.
Dus niet één den temidden van 100 andere dennen die allemaal ongeveer even dik zijn, maar die ene berk die ertussen staat. Een driestammige boom die de enige in de omtrek is; een eik en een den die aan de voet bijna vergroeid zijn ... kortom: iets speciaals waarvan je - als je de cache zou lopen - meteen zou denken: hé, daar moet ik zijn! Dan maakt het ook niet zo verschrikkelijk veel uit of je WP's wat afwijking hebben.

 

Sommige bomen 'vragen' gewoon om een cache of WP. Zo heb ik eens (helaas heb ik een zeer slecht geheugen voor plaatsen) een tijdelijke cache neergelegd op een plek waar we meer dan 5 jaar van tevoren de cache van iemand anders geript vonden. Bij exact dezelfde boom! En waarom? Nou, het was verreweg de dikste eik in het rijtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

150 'Founds', waarvan ongeveer 45 geocaches. Dan ben je geen inderdaad geen beginner meer. 'Eet gezond ...' is als kindercache een aardige aftrap en een multi in het bos is een goed vervolg. Verstop onder de houtblokken maar een joekel van een kist. Daar maak je kleine en grote kinderen blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...