Spring naar bijdragen

Wie kan ons op weg helpen?


Gast First Class

Aanbevolen berichten

Gast First Class

Een vraag van een leek op het gebied van techniek en GPS.

Wat we doen is het organiseren van feesten.

Wat we nog niet doen is het organiseren van evenementen met GPS.

Waarom we dat niet doen?

Omdat we doodeenvoudig totaal nog niets van deze materie afweten.

Per slot van rekening kun je niet overal verstand van hebben!

Toch?....

Er lopen ongetwijfeld mensen rond die ons hiermee willen helpen.

We hebben een groot aantal vragen zoals onder andere:

Wat is de beste GPS?

Wat is de gemakkelijkste manier om teen tocht uit te zetten voor een zo breed mogelijkge doelgroep die ook nog nooit met een GPS gewerkt heeft?

etc.etc.etc.

Wij zijn gesitueerd in het vestingstadje Woudrichem.

Kun jij ons helpen?

We horen het graag

 

********* Geen commerciele uitingen toegestaan ********** Lees de forumregels

 

Alice & Herman van Diejen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kijk, het commercieel organiseren van feesten en partijen waarbij de GPS een rol speelt is geen probleem. Men denkt dat de GPS een leuke aanvulling kan zijn, vermoed ik. FCE kan dan zelf een tijdelijke cache uitzetten en die laten zoeken. Is wellicht een leuke kennismaking met de sport geocaching. Niks mis mee, volgens Grote Smurf. En anders kun je ook orienteering doen met een GPS, als een soort speurtocht zonder cache maar met GPS. Zeg maar een multi-cache, zonder eindcache. Of zo. Ook niks mis mee.

 

Maar: het wordt wat minder als FCE grote groepen leken op pad stuurt naar bestaande geocaches. Niet dat ik ze het niet gun, maar de kans dat een cache hierdoor verdwijnt is een stuk groter. En dat is jammer.

 

Maar ik heb er (ik ben naief, vertelde ik al eens eerder) alle vertrouwen in dat FCE dit op een geocache manier aanpakt: met oog voor de natuur en de sport. En wellicht blijven de FCE caches gewoon (met alle benodigde toestemmingen en dergelijke) liggen, melden ze ze aan op gc.com en mogen wij ze (dus) ook doen. Ook prima toch?

 

Dus gelieve dit initiatief niet af te branden voordat de details bekend zijn. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou je eens af moeten vragen wat je wil. Er kan namelijk heel veel met een GPS spel. En dat hoeft niet direct geocachen te zijn. Het klink natuurlijk wel direct modern en is voor bepaalde doelgroepen een reden om een arrangement bij jullie te nemen.

 

Een voorzetje: koop een basis GPS, dat is voldoende voor een spel en ook uit te leggen in één A4-tje. Bijvoorbeeld de Geko 201: je moet waypoint vanaf een laptop kunnen uploaden en eventueel tracks downloaden zodat je snel kan werken met verschillende teams. Let wel op de instellingen voor het batterijgebruik en investeer anders in een goede AAA lader.

 

Een spel met een GPS werkt ALTIJD met waypoints. Anders is het géén GPS spel :blush:

 

Een spel met een GPS is VAAK leuker zonder dat de deelnemers de beschikking hebben over een kaart van de omgeving. Kies dan de waypoints en opdrachten zo uit dat men niet onnodig van paden moet afwijken en maak eventueel een duidelijke SPELREGEL.

 

De simpelste spelvormen zijn:

 

een lijst met waypoint (in willekeurige volgorde) die men moet bezoeken. Als 'bewijs' moet men dan omschijven welk punt dat was. (ook na te gaan in de tracklog, maar dat hoef je niet te vertellen aan de deelnemers)

 

Een route volgen (op papier in tekst) en dat dingen zoeken. Bijvoorbeeld codeknijpers waarbij met moet opschijven op welke coordinaten dat was.

 

Of een vorm van geocachen: lees voor ideeen maar een paar honders cachebeschijvingen door.

 

Ik weet niet wat jullie doelgroep is maar als je evenementen organiseerd op wisselende locatie's dan heb je een dag nodig om een tocht uit te zetten. Het lukt je niet om dat vroeg in de morgen nog even te doen.

 

Heb je een vaste locatie in het land waar mensen naar toe komen dan kun je diverse spelllen 'op de plank' leggen met voorwerpen die je kan laten liggen/hangen. Maar bedenk wel dat je die ook regelmatig moet controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vraag van een leek op het gebied van techniek en GPS.

Wat we doen is het organiseren van feesten.

Gaaf, ben wel in voor een avondje Jan en Zwaan.

 

Wat we nog niet doen is het organiseren van evenementen met GPS.

Die zijn er anders al genoeg. Lees hier op het forum er maar over na. De ene event na de ander volgen elkaar op.

 

Waarom we dat niet doen?

Omdat we doodeenvoudig totaal nog niets van deze materie afweten.

Houden zo. Ga eerst maar eens een jaartje met een eigen GPS een zooi caches zoeken en wat events bijwonen. Wordt eerst maar eens een van "hun". Bekijk dan maar of je nog een GPSfeestje wil organiseren.

 

Per slot van rekening kun je niet overal verstand van hebben!

Toch?....

Psies, verstand er van krijgen doe je door je in de materie te verdiepen en er feeling voor te hebben, anders haak je af. Of... er moet al zoveel geld aan te verdienen zijn dat je alleen al daarom geinterresseerd bent.

 

Er lopen ongetwijfeld mensen rond die ons hiermee willen helpen.

Ongetwijfeld. Er zijn er altijd die een graantje willen meepikken.

 

We hebben een groot aantal vragen zoals onder andere:

Wat is de beste GPS?

Dat kun je uitzoeken door alle terzake doende postings hier eens door te spitten en de ervaringen van gebruikers te lezen. Let wel dat bijna iedereen voor zijn eigen GPS gaat.

Huur er eerst eens eentje en ga cachen.

 

Wat is de gemakkelijkste manier om teen tocht uit te zetten voor een zo breed mogelijkge doelgroep die ook nog nooit met een GPS gewerkt heeft?

Alsjeblieft, bewaar me. Een gemakkelijke tocht uitzetten leer je door tochten te lopen. En hou op, probeer alsjeblieft niet om half Nederland aan de GPS en aan het cachen te krijgen.

We hebben nu al moeilijkheden genoeg met alle mogelijke grondeigenaren die nu al bijna geen toestemming meer willen geven voor het plaatsen van een cache omdat er soms wel 2 a 3 mensen per week komen.

Grondeigenaren als Staatsbosbeheer etc.

 

Wij zijn gesitueerd in het vestingstadje Woudrichem.

Kun jij ons helpen?

We horen het graag

*****************

Alice & Herman van Diejen

 

Zulke gasten zijn het begin van het einde. Als geocachen commercieel wordt is dat het einde van onze hobby/sport.

 

Alice en Herman, houden jullie je nu lekker bezig met: Bennie de Beer, De Zingende Boeketten, JAZZHALL Streetparades, Mike & the old Hippies, MR. Bean, Liverpool Rockers en Leon Basley.

 

Zulke namen bestaan echt? Klinkt behoorlijk 3e hands en op zijn retour eigenlijk :blink:

 

Nee, blijven jullie je nu maar gezellig bezighouden met jullie swingende feesten in mergelgrotten, en middeleeuwse feestmalen inclusief vuurspuwers en acrobaten.

 

Alleen al het volgende doet mij het zuur spontaan omhoog kruipen:

 

Samen met een drietal freelance medewerkers een klein team dat borg staat voor persoonlijk contact en een perfecte organisatie van precies die activiteit die uw medewerkers, uw gasten, leveranciers en relaties niet verwachten.

 

Wist je dat het forum niet gebruikt mag worden vanuit commercieel oogpunt?

 

Moderator doe er wat aan aub. Is inmiddels gebeurd dus, waarvoor dank.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blush: Als er één schaap over de dam is, staat het hek open.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of de moderator hier gelijk heeft. Er is geen commerciele uiting, alleen dat men meer wil weten van iets (GPS en het gebruik) om dit misschien (staat er niet!) commercieel te gaan gebruiken. Er wordt geen directe reclame gemaakt; alleen achtergrond info gegeven.

 

Maar het meeste is gezegd: doen van caches en wandelingen (struinen in de natuur, Staatsbosbeheer) en lezen van dit forum. Dat kost wel een paar weken.

 

Ik zou er van balen als geocachen ooit commercieel wordt uitgebuit. Maar daar zijn we zelf nog altijd bij! Zie ook "voetballen"....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of de moderator hier gelijk heeft.

Volgens mij is de commerciële uiting weggehaald(**********) :blush: Zie de quote in Kruimel's reply.

 

Ik zou er van balen als geocachen ooit commercieel wordt uitgebuit.

Dat gebeurt al. Denk bv. aan de .com, denk aan de gps-handel, denk aan de bedrijfjes (ook in NL) die al gps-tochten uitgezet hebben of adventure-games met gps hebben bedacht en uitgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik niet. Maar stel dat je straks moet betalen om te kunnen geocachen. Daar zou ik van balen. Dat er allerlei commerciele randverschijnselen als gadgets bij komen, alla. Dat is vrijwillig, evenals het membership. Maar stel dat je straks eerst lid moet worden van de KNGB.

 

Maar hoe ze dat willen afdwingen, dat weet ik niet. Dus al met al, geocachen blijft altijd gratis :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het eerste bericht lees gaan mij de nekharen omhoog staan , wat zijn ze van plan? Het lijkt mij geen goed idee om het geocachen ten prooi te laten vallen aan mensen die er alleen financieel beter van willen worden. Dan gaat alles langzaam maar zeker naar de kl....!! Was tot een paar jaar geleden een fanatiek karpervisser en daar heb ik het zelfde zien gebeuren, alles gaat kapot. De eigenaar van verschillende viswateren gingen vanalles verbieden, en dit zelfde zien we nu ook al langzaam gebeuren met het geocaching, verschillende terein eigenaren gaan ook al moeilijker doen. Maar het is denk ik heel moeilijk om het buiten de deur te houden....

groet van Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan jullie de technieken voor scouting of commerciële doeleinden gebruiken?

Zo aan de vraag stelling zou ik aan het tweede denken, als dat het geval is wens ik jullie veel plezier....

En probeer het maar te leren via de trianingen van de dure erkende instanties.

 

Is het eerste het geval DAN wil ik jullie graag uitnodigen om een kijkje te komen nemen op de scoutiviteit, hier gaan we namelijk ( The Crow & The Greu) een GPS training geven waarin dit soort dingen behandeld worden, dit is dus uitsluitend en alleen voor de toepassing van GPS technieken binnen scouting.

Dus hoe je eenvoudig een tocht voor je kids kan uitzetten en hoe je oude spelletjes zoals forten roof in een nieuw jasje kan steken.

 

Ben je geen scouting lid, dan raad ik je aan om eerst eens zelf een jaartje of wat met GPS te gaan klooien er eentje huren en gaan uitproberen enzo, voordat je aan tochten als de HIT Alphen - Waypoint 11 gaat beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...