Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

edit]Ik moet natuurlijk wel geod lezen... Tja, als je je eigen antwoord als beste kunt kiezen.. Maar goed, je kunt na wat onderzoek je eigen vraag vaak ook heel goed beantwoorden.[/edit]

Mogelijk...dat je na een aantal antwoorden in staat bent een goede conclusie te trekken, dat vervolgens als antwoord te formuleren en dat dan als beste antwoord op je vraag te kwalificeren.

Toch komt het een beetje vreemd op me over.

Het is toch eigenlijk zo, dat in diverse fora die mogelijkheid bestaat om juist dat antwoord (van een ander) als beste te kwalificeren dat jou het beste heeft geholpen om tot die conclusie te komen?

...maar we dwalen ernstig af. Terug naar de discussie maar weer.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Er worden in deze thread twee dingen door elkaar gehaald. Het moeten installeren van bepaalde software voor een cache is niet toegestaan en ik ben ook nooit een dergelijke cache tegen gekomen. Dit zou ook zeer onhandig zijn als er bv een Windows binary wordt geplaatst en je bezit geen Windows machine.

Voor steganografie of dergelijke trucs hoef je geen software te installeren om hem op te lossen. Dat kun je doen en dat kan het makkelijk maken voor sommige mensen om hem op te lossen, maar dat is dan je eigen keuze. Als je dat niet wilt kun je ook gebruik maken van een online tool of (zoals ikzelf en met mij nog meer cachers die dat kunnen) daar zelf een stukje code daarvoor schrijven. Of puzzels waarbij je zelf moet kunnen programmeren leuk zijn is natuurlijk subjectief, maar wat mij betreft voldoen die in elk geval aan de eis dat je er geen software voor hoeft te installeren.

Geplaatst

Er worden in deze thread twee dingen door elkaar gehaald. Het moeten installeren van bepaalde software voor een cache is niet toegestaan en ik ben ook nooit een dergelijke cache tegen gekomen. Dit zou ook zeer onhandig zijn als er bv een Windows binary wordt geplaatst en je bezit geen Windows machine.

Voor steganografie of dergelijke trucs hoef je geen software te installeren om hem op te lossen. Dat kun je doen en dat kan het makkelijk maken voor sommige mensen om hem op te lossen, maar dat is dan je eigen keuze. Als je dat niet wilt kun je ook gebruik maken van een online tool

Kwebbel is ook mijn grote vriend voor Steganografie, werkt goed :)

Geplaatst

ok snap je ,

Klein voorbeeld.

Ik installeerde een tijd geleden de juiste software volgens de CO.

Geen probleem? verre van , samen met de software kwam er nog een malware prg'tje mee dat gelukkig werd onderschept door mijn AV software.

En dit enkel omdat ik de laatste virus definitie's bij de scanner had...

En die android is inderdaad een juweeltje wat oplossingen betreft bij de mysteries , maar dat doe je zelf ...

Ik zou enkel zoiets plaatsen indien er een online mogelijkheid te vinden is (niet dat dat altijd veilig is )

Is Excel van jou toegestaan? Of moet elke mystery perse met pen, papier en rekenmachine op te lossen zijn?

Geplaatst (bewerkt)

Voor steganografie of dergelijke trucs hoef je geen software te installeren om hem op te lossen. Dat kun je doen en dat kan het makkelijk maken voor sommige mensen om hem op te lossen, maar dat is dan je eigen keuze. Als je dat niet wilt kun je ook gebruik maken van een online tool of (zoals ikzelf en met mij nog meer cachers die dat kunnen) daar zelf een stukje code daarvoor schrijven. Of puzzels waarbij je zelf moet kunnen programmeren leuk zijn is natuurlijk subjectief, maar wat mij betreft voldoen die in elk geval aan de eis dat je er geen software voor hoeft te installeren.

Leuk kinder speeltje maar hier los je de 4 recentelijke steganografie caches bij ons in de buurt echt niet mee op :no:

Greetz yurrie-currie

bewerkt door yurrie-currie
Geplaatst

Leuk kinder speeltje maar hier los je de 4 recentelijke steganografie caches bij ons in de buurt echt niet mee op :no:

Greetz yurrie-currie

Hi yurrie-currie,

Wat gebruik je dan wel om stega-mysteries mee op te lossen? Ben al lang op zoek naar iets betrouwbaars.

Dormendo

Geplaatst

Greetz yurrie-currie

Hi yurrie-currie,

Wat gebruik je dan wel om stega-mysteries mee op te lossen? Ben al lang op zoek naar iets betrouwbaars.

Dormendo

Er is niet echt 1 stego programma voor alles.

Het hangt er echt vanaf welke de legger heeft gebruikt.

Een voorbeeld hiervan kan ik wel geven anderhand van de door mij gemaakte mystery's aangezien ze toch gearchiveerd zijn.

Mijn Lonely Knight moest met Invisible Secrets 4 en de andere Return of the Lonely Knight moest met ICC.

Andere steg programma;s werkte gewoon niet want die zagen niets in het plaatje.

Dat is vaak meteen de reden waarom sommige er tegen zijn want als je als maker dat niet duidelijk aangeeft word het zoeken naar een speld in een hooiberg welke te gebruiken.

Of moet ik zeggen de decrypter in de stegoberg ;-)

Vaak heeft dit met de codering te maken die gebruikt word en daar zijn er heel veel van.

Geplaatst (bewerkt)

Maar dat houdt dus in dat je ook geen picture in picture mag doen?

Maar dan wil ik nog wel verder gaan. JPG is ook een gecodeerd stukje. Dus eigenlijk mag dat ook niet. Of MP3, word documenten enzovoorts.

Al deze files zijn op een of andere manier gecodeerd.

bewerkt door MacDD
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...