Spring naar bijdragen

Samen Met De Hond Cachen


jip11

Aanbevolen berichten

@Spyball65, Jammer dat je zo snel de handdoek in de ring gooit.... Als ik het draadje zo doorlees, dan is er niet echt aanleiding toe. Hondenbezitters zullen altijd wat haartjes rechtop doen staan bij mensen, die geen honden hebben. Die discussie dateert al van de dagen toen de hond ontstond..... Ook wij vinden het vervelend als wij al lopende op een bospaadje ineens een hond recht tegen ons aan hebben staan met de mededeling van het baasje, dat hij (of zij) dat eigenlijk zelden of nooit doet. Het bezorgt mij of mijn vrouw een schrikreactie en een verhoging van het adrenalinegehalte, gevolgd door een soms ongewilde nukkige reactie. Mede ook omdat je verwacht, dat hondenbezitters hun viervoeters aanlijnen op plekken, waar dit geboden is. Je moet er wel van uitgaan, dat wij (medewandelaars op datzelfde pad) niet de kennis bezitten die jij hebt, nl. dat jouw hond één van de weinige goed opgevoede honden is, die in principe geen voor ons ongewenst gedrag zullen vertonen. Onze ervaring heeft ons geleerd, dat we met enig wantrouwen een hond tegemoet treden, die -waar dan ook trouwens- los rondloopt. Vergeef ons!

 

Als gezegd, deze discussie is al een oude (net als die over overlast van uitwerpselen). Geen van de tegenover elkaar staande partijen gaat zo'n discussie ooit winnen. Jij dus ook niet en ik al helemaal niet, want de situatie is over de jaren heen niet verbeterd, zo heb ik gemerkt.... Helaas is het op een forum ook nog eens een keer zo (hebben wij hier allemaal tot onze schade en schande ondervonden) dat woorden vaak 2 x, wat zeg ik... soms wel 5 x zo hard overkomen als tijdens een face to face discussie. Dat helpt dus ook allemaal niet mee.

 

En wat betreft Barny.... Hij baseert zijn hele geocachersbestaan op één grote aanname.... :-) Dat is zijn goed recht. Daar waar jij en ik vermoedelijk nog wel eens aan twijfel onderhevig zijn over onze aanwezigheid in deze hobbysector is hij dat niet..... Maar in het ventileren van die aannames zou hij er (als hij dat schriftelijk doet) af en toe eens wat tijdsruimte kunnen laten tussen het tikken van het laatste woord en de ram op de "enter" knop.... Die tijd kan dan benut worden voor het nog eens doorlezen van het berichtje. Misschien leidt dat er toe, dat zijn boodschap dan uiteindelijk iets milder op ons afkomt, zodat velen onder ons zich wat minder snel gekwetst hoeven te voelen. Hij mag in ieder geval geen reden zijn voor jouw vertrek hier. Met een extra potje zout naast je laptop overleef je hem wel.... Het is mij na enige tijd en veel ergernissen over zijn aannames ook redelijk gelukt..... Succes en tot je volgende bijdrage!!!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@TeamTabak,

 

Dank je wel voor je genuanceerde reactie.

 

En nogmaals voor de goede orde, ik ben het volledig eens met jouw stellingname over honden. Als gezegd handelen wij daar ook naar, onze honden komen nooit ongevraagd op passanten af, doen hun behoefte op de daarvoor aangewezen plaats en ongelukjes ruimen we op met de poepzakjes die we daartoe altijd bij ons hebben. Wij proberen te voorkomen dat onze liefde voor honden (of welke ander hobby of actie dan ook)tot overlast voor anderen lijdt.

 

Verder probeer ik ook mensen met respect tegemoed te treden zonder vooroordelen of generalisaties, noch meet ik met twee maten.

 

Groeten,

 

Mick

bewerkt door Spyball65
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de draad kwijt.......Antarctica aangelijnd overdag het bos in en de zwaar afgetrainde hond onder appèl 's nachts het bos in?

Of laten we elkaar gewoon met rust en gaan we lekker cachen?

 

Oja, ik ga wel eens met de m10bike van de "toegestane" paden af, maar rij niemand omver! Is dat ook goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt me een goed plan! Heb je al iets leuks uitgezocht X? Of zit je dit weekend al veel bij de Mac? Als je zonder hond gaat cachen, dan mag je gerust ons drents blafschaapje een keertje lenen hoor! Ik denk namelijk dat Ant gerust los in het bos kan rondbanjeren! Daar lijkt hij mij getraind genoeg voor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt me een goed plan! Heb je al iets leuks uitgezocht X? Of zit je dit weekend al veel bij de Mac? Als je zonder hond gaat cachen, dan mag je gerust ons drents blafschaapje een keertje lenen hoor! Ik denk namelijk dat Ant gerust los in het bos kan rondbanjeren! Daar lijkt hij mij getraind genoeg voor :)

Nee, volgend weekend 9 maart bij de Mac in Steenwijk en jullie zijn welkom. Opruimers heb je nooit genoeg.

Enne, met Antarctica komt het helemaal goed, die mag binnenkort een weekend mee, aangelijnd dag EN nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, laten we een draadje openen over m10bikers. Komen we ook niet uit maar vult wel weer lekker.

 

Daar hoeft toch geen draadje voor geopend te worden: als iedereen zich aan de regels op de groene bordjes houdt zijn er de minste problemen.

Weet je dat een natuurgebied een losloopgebied voor honden is, dan kun je er zónder hond voor kiezen om er wel of niet te gaan lopen. Ga je toch, dan kun je loslopende honden verwachten (duh). Andersom, waar een aanlijnplicht is zie ik de honden graag aan de lijn. Met nadruk op 'zie' want ik ben me al vaak genoeg kapot geschrokken van een hond die ik niet hoorde aankomen.

Idem voor MTB'ers: loop je op een mountainbikepad dan kun je MTB'ers verwachten en moet je extra opletten. Op een gewoon wandelpad 'ring-ring' roepen heeft helaas niet bij iedere wandelaar effect. Mag een MTB'er best wat meer rekening mee houden!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow ja na (bijna) alle hondenbezitters, ADHD kids met energidrank op nu die fietsers, vooral die in groepsverband zijn het net een bepaald soort jongeren die zich ophouden in de armoedige buitenwijken van de steden

 

als ik geen scheldwoorden meer weet te verzinnen om mijn logjes mee te verfraaien spring ik eens een keertje niet op zij nadat er achter mij ring ring word gebruld

dan heb ik voor de aankomende maand genoeg gehoord om vele logs te schrijven

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij zijn vooral de mountainbikers met los mee rennende hond en doorn in het oog. En als ze dan ook nog kinderen bij zich hebben...brrrr...

 

Mij krijg je hier 's nachts het bos niet in. woeste everzwijnen hoef ik 's nachts niet tegen te komen.

Overigens denk ik niet dat je 's nachts het wild meer of minder stoort dan overdag. Maar het lijkt mij dat 's nachts een geschikter moment is om het bos te laten aan de beestjes die er wonen. Uit puur praktisch oogpunt dat er nu eenmaal meer mensen zijn die overdag het bos in willen dan mensen die dat 's nachts willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco zegt: Mij zijn vooral de mountainbikers met los mee rennende hond een doorn in het oog. En als ze dan ook nog kinderen bij zich hebben...brrrr...

 

Kan het nog erger dan dit horrorscenario?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...