Spring naar bijdragen

Zoeken Zonder Gps.


bastos

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Lijkt mij niet zo'n probleem toch? Of je nu de coordinaten in de GPS invoert of in Google Maps/Earth, lijkt mij niet zo'n verschil.

 

Ik heb ook weleens een mystery opgelost door goed in google maps, met streetview, te zoeken, in plaats van buiten op zoek te gaan.

 

Ook hebben we weleens een cache gevonden waarvan we niet eens wisten dat ie daar lag! In Duitsland hebben we ooit een fotorolletje gevonden onder een plateau van een telefooncel. Onderweg naar huis, bij een Duitse Burgerking, stond eenzelfde telefooncel. Mijn dochter wilde toch even kijken, en kwam toch met een rolletje terug!

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mooiste caches vind je waarschijnlijk alleen met een GPS en dan bedoel ik wandelingen in een natuurgebied of iets dergelijks.

Maar zonder GPS is ook wel leuk. Een van mijn familieleden heeft zo eens een cache gevonden in een Zwitserse stad. Het was niet de bedoeling om te cachen dat weekend, maar zittend op een terrasje zag ze een cache gevonden worden. Dan kan je die toch niet laten liggen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou niet graag cachen zonder GPS, maar het kan zonder......

Afgelopen zomer een multi in Frankrijk gedaan, waarschijnlijk ergens een fout gemaakt, want op de eindccordinaten niets kunnen vinden. Op de terugweg, zonder gebruik te maken van de GPS, langs een bepaalde plek gelopen. Waarbij wij de opmerking maakten: Wij zouden de cache hier verstopt hebben. Tot onze grote verbazing lag de cache daar dus ook! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een beetje handig bent met kaart, kompas en protractor ben je in staat om vrijwel ieder wp en iedere cache te vinden. Als je tenminste in staat bent om de coördinaten om te zetten naar het gewenste systeem. Bij topo kaarten in Nederland naar RD of België, Frankrijk UTM.

 

Google Maps en Earth zijn natuurlijk ook opties...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...