Jeroenvdberg Geplaatst 11 september 2012 Geplaatst 11 september 2012 (bewerkt) Hallo Cachevrienden, Sommige caches mag je alleen loggen als je iets behaald hebt, zoals de Top25 To Move caches. En laatst zag ik er ook eentje in Limburg die vereiste dat je alle vakjes van de kalender gevuld moet hebben met minimaal een gevonden cache per dag (ben even kwijt welke cache dat was). Ik kan me ook voorstellen dat er caches zijn die als vereiste hebben dat je bijvoorbeeld minimaal 1000 finds moet hebben. Dit soort caches vind ik leuk om te doen, omdat ze niet voor iedereen weggelegd zijn en omdat je echt iets bereikt moet hebben. Wie kent er meer van dit soort caches in Nederland? 11 september 2012 bewerkt door Jeroenvdberg
thex Geplaatst 11 september 2012 Geplaatst 11 september 2012 (bewerkt) Caches die nooit gevonden zijn? Caches met een reisafstand van meer dan 1000 km ? Verzin maar wat. oh ja, vergeet het Sleeping Beautie project niet (te vinden op iedere beautie cache pagina). 11 september 2012 bewerkt door thex
Jeroenvdberg Geplaatst 11 september 2012 Auteur Geplaatst 11 september 2012 Ik bedoel eigenlijk: geef mij eens wat voorbeelden van bestaande caches die als vereiste hebben dat je iets behaald moet hebben.
volksdansje Geplaatst 11 september 2012 Geplaatst 11 september 2012 The Distance to finds bij Hoorn, alle vakjes van distance moet je dan gekleurd hebben.De GC code is: GC3VBTQ Succes en misschien heeft iemand er een bookmarklist van gemaakt.
geonauten Geplaatst 11 september 2012 Geplaatst 11 september 2012 Bedoel je challange caches? Zoals deze: Project 81 - The Netherlands [Challenge] http://coord.info/GC2RT3W Beetje verwarrend met de andere challenges. Je kan ze opzoeken door te zoeken op naam met daarin het woord challenge, de buren/Caches/default.aspx
Jeroenvdberg Geplaatst 11 september 2012 Auteur Geplaatst 11 september 2012 Bedankt voor de reacties. Ik wilde het woord "challenge" niet gebruiken, omdat dat inderdaad wat verwarrend kan werken. Meer challenge caches zijn welkom. Er zal niet in alle gevallen het "challenge" in de cachenaam staan.
Sivota Geplaatst 11 september 2012 Geplaatst 11 september 2012 De Challenge cache is het enige cache type waarbij (deze) z.g. aanvullende log eisen mogen worden gesteld. Punt 1 van de extra guidelines bij dit type cache is dat het woord Challenge moet worden opgenomen in de naam van de cache. Zie ook hier De caches die je bedoelt zijn dus allemaal Challenge caches. Verder bestaan er diverse bookmark lijsten waarin deze caches zijn opgenomen en die je (als ze openbaar zijn) kunt inzien. Je vindt ze aan de rechter kant van de cache pagina van de caches die in zo'n bookmark lijst zijn opgenomen. Voorbeeld van zo'n bookmark lijst: Challenge caches Nederland & Vlaanderen 1
thex Geplaatst 11 september 2012 Geplaatst 11 september 2012 Ik heb er hier 74 met het woord challenge erin (alleen nl).
Twentse Mug Geplaatst 12 september 2012 Geplaatst 12 september 2012 Hallo Cachevrienden, Sommige caches mag je alleen loggen als je iets behaald hebt, zoals de Top25 To Move caches. En laatst zag ik er ook eentje in Limburg die vereiste dat je alle vakjes van de kalender gevuld moet hebben met minimaal een gevonden cache per dag (ben even kwijt welke cache dat was). Ik kan me ook voorstellen dat er caches zijn die als vereiste hebben dat je bijvoorbeeld minimaal 1000 finds moet hebben. Dit soort caches vind ik leuk om te doen, omdat ze niet voor iedereen weggelegd zijn en omdat je echt iets bereikt moet hebben. Wie kent er meer van dit soort caches in Nederland? Elke zogenaamde bonuscache bij een serie.
Team WECA Geplaatst 24 september 2012 Geplaatst 24 september 2012 Hallo Cachevrienden, Sommige caches mag je alleen loggen als je iets behaald hebt, zoals de Top25 To Move caches. En laatst zag ik er ook eentje in Limburg die vereiste dat je alle vakjes van de kalender gevuld moet hebben met minimaal een gevonden cache per dag (ben even kwijt welke cache dat was). Ik kan me ook voorstellen dat er caches zijn die als vereiste hebben dat je bijvoorbeeld minimaal 1000 finds moet hebben. Dit soort caches vind ik leuk om te doen, omdat ze niet voor iedereen weggelegd zijn en omdat je echt iets bereikt moet hebben. Wie kent er meer van dit soort caches in Nederland? Eentje in Limburg met alle vakjes gevuld hebben als eis: http://coord.info/GC2KBDN (t.i: Premium Member-only geocache).
topzoekertje Geplaatst 25 september 2012 Geplaatst 25 september 2012 Elke zogenaamde bonuscache bij een serie. Nee, deze mag je altijd loggen. Meestal is het wel nodig om de andere caches uit de serie te vinden, omdat je anders het coördinaat van de bonus niet compleet hebt. Maar de CO mag je log niet verwijderen als je de cache hebt gevonden zonder alle voorliggende caches te hebben gedaan. Ook hier geldt: log in het boekje is gevonden.
Flaker91 Geplaatst 26 september 2012 Geplaatst 26 september 2012 (bewerkt) Er is er 1 in NL (omg. Flevoland volgens mij, maar niet zeker), waarbij je alleen mag loggen als je 2500 logs in een jaar hebt gedaan. Dus zeg maar voor de puntjenspakkerts/actieve cachers. Verder zijn er wel meerdere met 81/81 en 366/366. Als ik toevallig de 2500 tegenkom, post ik um nog wel. Sivota's lijstje, page 7. http://coord.info/GC39NBH en http://coord.info/GC39NBJ 26 september 2012 bewerkt door Flaker91
vechtdal Geplaatst 30 september 2012 Geplaatst 30 september 2012 Hier in Noorwegen zijn er wel meer van dat soort, -Een 365 dagen geleden gevonden cache. ( deze kom je haast in elke provincie tegen) - 7 verschillende type caches op één dag - de 1000, 2000, 3000 enz zijn er ook Tja , wees creatief. :-)
Aanbevolen berichten