Spring naar bijdragen

Electronisch Kompas


BeeksePythagoras

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een multi gedaan en daar kwamen we een ander team tegen. Bij de laatste opdracht moesten we de plaats van de cache bepalen m.b.v. een koers en een afstand. Ik loste dat op met een van de opties in GCC maar het andere team ging te werk met het kompas. We moesten, zeg maar vanaf het punt waar we stonden, 90 graden en 100 meter lopen. Hoe dat ik dat met het kompas op mijn GPS apparaat? Ik ben gewoon reuze benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hangt een beetje van je gps af welke functies die heeft. Heb je een oregon-achtig iets, dan markeer je een waypoint en kiest gelijk Opslaan en bewerken. Dan kies je de knop projecteer waypoint en voer je koers en afstand in. Vervolgens naar dat waypoint navigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan wel met de GPS

Als bijvoorbeeld naar 127 graden 345 meter moet. Dan sla je het laatste WP op en dan stel je die in als destination

Dan moet je er voor zorgen dat je terecht komt op 345 meter afstand en je "bearing" moet op 127+180=307 graden uitkomen.

Je staat dan op de juiste volgende plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je startpost heb je het over 90 graden en 100 meter; dat kun je prima bij "Peil en ga" invoeren.

De waardes die Heracross beschrijft moet je niet bij "Peil en ga" invoeren, want dan ga je precies de verkeerde kant op (de door Heracross beschreven methode is overigens niet onjuist).

Misschien gewoon met je GPS eens een middagje het bos in en dit soort dingen uitproberen.

Waarom kun jij het niet ingeven bij "Peil en ga"?

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik ontvangst heb kan ik het werk selecteren. Dan zie ik Zet peeling vast.wanneer ik dat selecteer kan ik kiezen uit Stel koers on, projecteer wayppoont en Peil opnieuw. En dan? Wanneer ik stel koers in selecteer, zie ik vier vakken. Daar kan ik alken niets invullen

Gewoon uitproberen was makkelijker geweest dan de vraag te stellen. Kies 'projecteer waypoint'. Andere optie: waarschijnlijk kun je vanuit een geopend waypoint ook projecteren door op de knop die op jouw apparaat de menu's opent te drukken. Vervolgens kies je ook daar 'projecteer waypoint'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...