Spring naar bijdragen

Hulplijntje Voor Klimmen


mp3crew

Aanbevolen berichten

Goedemiddag ieder,

 

Ik ben opzoek naar een manier om mijn hulplijntje in een boom/object te gooien.

Nu gebruik ik hier een katepult voor met vislijn+moer alleen wil ik deze neit meenemen op vakantie daar deze misschien niet door sommige douanes komt.

 

ik heb er al wat zoek uurtjes opzitten maar alle websites waar klimmateriaal verkrijgbaar is tref ik geen gooizakjes+lijn.

wie kan mij helpen. Misschien een goede website of een winkel in regio zuidholland (of net iets daarbuiten)

 

Grtz MP3crew Anton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik Google op 'klimmen werplijn' of 'klimmen werpzakje' heb ik er meteen een aantal te pakken.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit brengt mij al een stukje verder naar mijn doel.

continu wezen zoeken op gooilijn gooizakje maar dan kom ik overal uit in 't Gooi.

 

adviezen zijn nog steeds welkom

 

Indien je een goedkoop adres zoekt voor een werplijn/zakje: www.industrieelklimmen.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfgemaakte werpzakjes, zijn wel een stuk goedkoper dan werpzakjes die onder andere worden gebruik bij de boomverzorging. Afhankelijk van hoogte, eigen kracht, model werpzakje, gewicht en type boom zal je een keuze kunnen maken. Meestal is een gewicht tussen de 250 en 500 gram voldoende.

 

  • Klein petfles met zand
  • washand met metaalkogeltjes.
  • polsgewicht (kan je zo een stuk of 6 uithalen) Mijn link

 

zelf heb ik zowel "officiele" werpzakjes als polsband-werpzakjes. Ik ben over beide type erg tevreden.

 

En in combinatie met waterballonkatapult zijn ze geweldig. :thumbup: (Helaas kan ik nu geen plaatjes toevoegen)

 

PS. tennisballen met een lijn eraan vond ik niet z'n groot succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, je neemt toch gewoon een eenvoudig opvouwbaar (telescopisch) werphengeltje mee, met wat peilloodjes.

 

Daar zal de douane niet moeilijk over doen, toch? :rolleyes:

 

Wel foto's bij je log plaatsen he van het boomvissen. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoef je niets met katapult te doen.[/color]

Tot een meter of 12 a 15 lukt mij wel om een werkzakje over een tak te gooien, maar het ontbreekt mij om het moment nog de vaardigheid om over hogere bomen/taken een werklijn te gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben inmiddels zelf erg creatief geweest. beetje leer, naaimachine erbij, wat vogelzand in een boteramzakje afwegen. dicht stikken. sleutelringetjes er aan en heb een 250gr gooi zakje.

Een vriend van me verkoopt spullen aan schepen en die heeft Werpkeesjes.( minder dan 5 euro altijd een keer proberen)

BTW gooilijn geregeld bij de gamma. 6 euro 100 meter ( het heet alleen metseltouw)

 

nu nog even mijn RopeBage in elkaar zetten.:

stevig dekzeil + 2 simpele kofferspanbanjes.

 

Hier in ons eigen kikker landje neem ik een hengel mee katepult en afgelopen donderdag zeker 15 metetr hoog netjes over de kruising.

 

die waterballon katepult ben ik ook bekeken maar ik kan een aantal plekken vezinnen dat deze niet praktisch is.

ok ok niet in de buurt. maar ooit :P.

die gast heeft wel mooi een tennisbal kanon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vorige week ben ik weer wezen klimmen en kwamen toevallig mensen tegen die wel even wilde helpen met "werpen".

na een loopje naar de auto kwam daar dus een bigshot aan.

Geweldig apparaat.

zijn alleen nog nieuwschierig waar deze VRIJ verkrijgbaar is.

 

NL of BE maakt niet zo veel uit. en voor een redelijke prijs.

 

GRTZ Mp3crew

Link naar opmerking
Deel via andere websites

126042_trixie_wurfarm_1_3.jpg

 

Na enige oefeing kun je hier behoorlijk precies en errruuuuggg ver mee gooien. (een zware moer ca 50 m. en wellicht zelfs verder)

 

Voordeel: je kunt het ook voor je hond gebruiken en is, in tegenstelling tot veel eerder genoemde technieken geen "verboden wapenbezit"

 

In combinatie met een klos metselaarsdraad IDEAAL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...