Spring naar bijdragen

Hulplijntje Voor Klimmen


mp3crew

Aanbevolen berichten

Wat dacht je van een waterballonnen katapult. Daar zijn wij het mee aan het proberen. Op de grond liggen, lussen in je voeten en voila..

en lukt het al? of is het toch nog lastig om te richten.

en vooral op je rug in de "modder/sneeuw/water" lijkt me ook niet super

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook een ideaal werpgewicht, maar niet altijd even makkelijk aan te komen:

 

Handgranaat.jpg

Er zit een handig ringetje aan, waar je je werplijn aan vast kan knopen.

Nadeel, als de omgeving wat dichtbebost is, moet je soms een aantal keren een nieuwe pakken.

Voordeel is dan weer wel dat dat nadeel steeds kleiner wordt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een ideaal werpgewicht, maar niet altijd even makkelijk aan te komen:

 

Handgranaat.jpg

Er zit een handig ringetje aan, waar je je werplijn aan vast kan knopen.

Nadeel, als de omgeving wat dichtbebost is, moet je soms een aantal keren een nieuwe pakken.

Voordeel is dan weer wel dat dat nadeel steeds kleiner wordt..

 

tot er geen cache meer is omdat hij in de kruising blijft hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja...zo hep elk voordeel ook weer een nadeel...blijkbaar :blush:

 

maar...alle gekheid op een stokje...voor een beetje creatieve geest zijn er natuurlijk legio manieren te bedenken om een lijntje ergens overheen te krijgen.

 

Ik heb al hondenbalwerpstokken, werphengels, katapults, werpzakjes een moer aan een touwtje en zelfs een kruisboog met een werpmolen erop in gebruik gezien.

 

Ook een zelf in elkaar geknutselde pijl en boog werkte heel prima.

 

Als kind maakten wij zelf katapults met een gevorkte tak met daartussen een elastiek gemaakt van ringetjes binnenband. Dat werkt verbazingwekkend goed en daar kom je met bijv. een moer ook heel ver mee.

Kunst is alleen dat je lijntje goed vrij blijft lopen. (maar dat geldt voor alle gebruikte technieken)

 

Het probleem met de douane is daarmee ook heel makelijk te tackelen, want als je een tak en een binnenband in de auto hebt liggen, zal niemand je daarover lastigvallen en eenmaal op je vakantie-adres is een katapult dan zo in elkaar geknutseld.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zelf hebben we hier ook mee lopen experimenteren. Uiteindelijk gaat de Wild Sling Solo erg goed. Verbazingwekkend hoe ver je hier mee kunt schieten en ook nog redelijk richten. Nu gebruik ik hiervoor een tennisbal volgespoten met water. Deze is bevestigd aan een metselaarslijn (Hubo bouwmarkt). Deze lijn is dun, soepel, licht en strak geweven. Haakt dus niet gouw. Tip voor het schieten; Rol eerst ruim voldoende lijn af en leg die los in lussen op je klimtas eindigend met de kant van de bal. Tas dan natuurlijk dicht bij de katapult plaatsen.

Wild Sling Solo heb ik via Pixmania besteld.

Succes

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...een bigshot

Geweldig apparaat.

zijn alleen nog nieuwschierig waar deze VRIJ verkrijgbaar is.

 

NL of BE maakt niet zo veel uit. en voor een redelijke prijs.

 

GRTZ Mp3crew

 

De BigShot is zowel in Belgie als in Nederland te krijgen. Maar bij mijn weten niet voor een redelijke prijs.

 

Bij Kletter-Spezial-Laden in Duitsland kost ie momenteel 175.49 EUR - 10% = 157,94 EUR inclusief BTW. Om de 10% korting te bekomen gebruik je de

geheime CODE: GEOCACHING. Deze code vul je in zodra deze zin verschijnt: "Falls Sie einen Gutschein haben, tragen Sie den Code bitte hier ein:"

 

De verzendingskosten zijn naar mijn ervaring altijd een vast bedrag voor pakketjes naar Belgie en Nederland. Is iets van 20 a 25EUR als ik me goed herinner. Dus als het even kan zorg je voor een voldoende grote bestelling, want anders is de verzendingskost relatief prijzig. Je kan bv samen met een paar andere T5ers een groepsbestelling plaatsen.

bewerkt door DeYo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...