Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als de CO het geen probleem vind, dan is wat mij betreft bkj het puntje gegund. :yes:

Kom op jongens, waar praten we over ? Een puntje ..... Pffff, lekker belangrijk .....

Als zou ik helemaal geen punten krijgen bij geocachen, voor mij is geocachen het ontdekken van leuke plekken.

Geplaatst

Bij een tenniswedstijd tussen Rafael Nadal en Roger Federer slaat Nadal de bal buiten de lijnen.

De umpire roept "The ball is out!", de lijnrechters bevestigen dat en ook uit de camerabeelden blijkt dat de bal inderdaad uit is.

Als tennisscheidsrechter en -lijnrechter kan ik je vertellen dat het net andersom is: de lijnrechter zal de bal uit callen ("OUT!" niet meer, niet minder) en de umpire zal dat dan bevestigen (indien het daadwerkelijk zo was natuurlijk) :P

Maar alle gekheid op een stokje, er wordt wat mij betreft te vaak met de dooddoener "iedereen speelt het spelletje op zijn/haar manier" gegooid.

Hoe kun je in hemelsnaam een cache als gevonden beschouwen en loggen, terwijl de cache er gewoon niet ligt?!?! Iets wat er niet is kún je niet vinden! Mooi voorbeeld is een cache die ik vorige week gevonden heb, als found gelogd heb en weer (op verzoek van de CO) op de plek waar hij hoort, teruggehangen heb (daar hing-ie nl. niet meer, hij was verplaatst). De volgende cacher meldt dat alleen het magneetje met de tape er nog is, hetgeen zo maar zou kunnen, want de tape had z'n beste tijd wel gehad (kleefkracht). Hij logt wel een found :blink: en een NM.

De CO zet de cache op disabled met de mededeling dat deze er niet meer is en derhalve vervangen moet worden.

De volgende cacher logt ook weer ijskoud een find :cry: en vertelt er ook nog trots bij dat hij een beetje aan het cheaten is... :eek:

Sorry hoor, maar daar zakt dus echt mijn broek van af...

Wat betreft het loggen met foto:

Een foto van de cache op een onbereikbare plek: DNF.

Maar als je een foto van de cache in je handen hebt dan zou ik en Find ook goedkeuren, hoewel formeel het logrolletje ook beschreven moet zijn voor een find. Het moet natuurlijk wel onomstotelijk vaststaan dat de cache op de foto ook de betreffende cache is (niet het gelijk uitziende kokertje uit je eigen rugzak dus) en de CO moet akkoord gaan.

Geplaatst

Het gaat in het geval van dit draadje om het voorbeeld in je laatste alinea en daar zitten we volkomen op één lijn. Trouwens, voor wat je andere voorbeeld betreft óók..... Te bizar voor woorden.

Geplaatst (bewerkt)

Blijkbaar is er veel discussie mogelijk rond de vraag die ik gesteld heb. Het was niet de bedoeling om deze discussies te laten ontaarden in meningsverschillen. Sorry daarvoor!

Het is ook eigenlijk volstrekt zinloos om een probleempje, zoals de draadjesbeginner die had met zijn vergeten pen (wat is er onbelangrijker dan dat...) op dit forum ter discussie te stellen. Je weet immers, dat je door de zogenaamde "regelkenners" op je nummer wordt gezet, aan de schandpaal wordt genageld of als ultieme daad wordt gevierendeeld en door sommige minder regelvaste geocachers begripvol zal worden benaderd.

Ik ben het niet met je eens dat het een zinloze vraag is. Als ik als beginnend cacher zo maar wat ga doen en als alle beginnend cachers dat doen, dan is het spelletjes zo verpest. Ik had niet alle regels omtrent het loggen van een cache duidelijk. Twijfel bij dit punt is ontstaan doordat ik regelmatig mensen zie loggen door middel van een foto. Ik twijfelde of dat mocht en stel daarom de vraag. Ik wil het spel namelijk volgens de regels spelen.

Overigens allemaal wel bedankt voor de informatie!!! Happy caching!

bewerkt door davhor
Geplaatst

wie heeft het wel eens meegemaakt dat de CO niet accord gaat met een foto log?

de meeste co"s zijn alleng blij als er een log bij hun cache zit die ze bedankt voor de cache, die gaan echt niet al die trammeland aanhalen als er een cacher is die zonder wat gekrabbelt te hebben wil loggen.

maar aan iedereen die zo logt? waarom log je een cache als found als je naam (om wat voor een reden dan ook) niet in de cachelog staat?, tot nu toe begrijp ik dat nog steeds niet, leg me een uit en ik hoop dat ik het dan ga begrijpen

Barny

Geplaatst

De rest van de lezers haalt de schouders op en gaat door met ademhalen, hetgeen eigenlijk het verstandigste is....

Ik hoor bij de rest! :thumbup:

ook al kan ik me wel vinden in het feit dat je een spelletjes moet spelen en dan de regels in acht moet houden. Ik zou zelf dan ook nooit als een "found" loggen als mijn naam niet in het logboekje staat. Ik begrijp ook niet zo zeer waarom een "found" zo verschrikkelijk belangrijk is voor iemand. Ik zou een note plaatsen en mijn verhaal doen.

Maar dat er zo fanatiek gediscussieerd kan worden hierover vind ik soms ook verbazingwekkend. Maar van de andere kant is dat inherent aan een forum.

En nu hoor ik niet meer bij die rest ophalende schouders want ik heb er alsnog wat over gezegd :bag:

Geplaatst

De rest van de lezers haalt de schouders op en gaat door met ademhalen, hetgeen eigenlijk het verstandigste is....

Ik hoor bij de rest! :thumbup:

En nu hoor ik niet meer bij die rest ophalende schouders want ik heb er alsnog wat over gezegd :bag:

Haha! Leuk!

Geplaatst

Toch heb ik het gister nog gedaan.. Geen naam op de logrol, maar wel gelogd als found. Ik sta met de petling in mijn ene hand, dopje eraf, pen in de andere hand, maar de logrol (formaat canister) zit onderin de petling. Ik heb het geprobeerd met de pen, met de binnenkant van de pen, met de fietssleutel en uiteraard met mijn vinger die natuurlijk bijna klem zat. Maar het logrolletje kwam er niet uit. Nu was ik gister in Zeeland een paar dagen weg en nu weer in Flevoland dus ik kon ook niet even terug met een haaknaald, breinaald, stuk ijzerdraad of een ander hulpmiddel dus ja, gelogd als found. Ik heb 'm toch gevonden en in mijn handen gehad? Wel heb ik er een foto van gemaakt met de petling in mijn hand en deze naar de CO gemaild (niet bij de log geplaatst). Als ik de posts teruglees heb ik blijkbaar ook echt iets vreeeeeeselijks gedaan.. Jammer dan..

Geplaatst (bewerkt)

En wat vinden jullie dan van teams die voor andere teams loggen?

Tijdje geleden op een event, geloof het Horror event, was er 1 cacher die voor 14 teams logde.

En vervolgens belde hij de gegevens die hij had gevonden in de cache, door naar de andere caches (info voor de bonus).

Das misschien nog wel vreemder dan met foto loggen of als found loggen van een cache als je wel de stash gezien hebt, maar m niet in handen hebt gehad.

edit: spellllllvout

bewerkt door Leandraakje
Geplaatst

Toch heb ik het gister nog gedaan.. Geen naam op de logrol, maar wel gelogd als found......

En het was belangrijk om juist bij deze cache een found te kunnen loggen omdat......???

Geplaatst

Het is ook eigenlijk volstrekt zinloos om een probleempje, zoals de draadjesbeginner die had met zijn vergeten pen (wat is er onbelangrijker dan dat...) op dit forum ter discussie te stellen. Je weet immers, dat je door de zogenaamde "regelkenners" op je nummer wordt gezet, aan de schandpaal wordt genageld of als ultieme daad wordt gevierendeeld en door sommige minder regelvaste geocachers begripvol zal worden benaderd. De rest van de lezers haalt de schouders op en gaat door met ademhalen, hetgeen eigenlijk het verstandigste is....

Sja, als je dan tot die 10% behoort die wel op dit forum komt en een vraagje stelt, moet je niet gek staan te kijken dat je dan ook nog eens een antwoord krijgt!

Niks op je nummer gezet worden of anderszins, gewoon een antwoord zoals het hoort en zoals je kunt verwachten. Niks mis mee toch? Anders hier geen vraag stellen zou ik zou zeggen.

Geplaatst (bewerkt)

Ach ja het is een spel. Daar hoef je niet je leven voor te wagen.

En wat betreft de nano's: alleen maar goed bedoeld, om de zaak heel te houden.

:eek:

Het inderdaad een spel waar je je leven niet voor hoeft te wagen, maar het is ook zo dat niet elke cache gelogd hoeft te worden.

Als wij het te gevaarlijk vinden of er is een andere reden waarom wij niet kunnen loggen dan is het helaas pindakaas.

Heb al een paar keer meegemaakt dat we op een plaats stonden en dat je goed kon zien dat de cache er gelegen had, maar alles weg was. Sommige mensen loggen deze dan toch als een found.

Wij niet. We gaan wel weer een keer terug als hij weer online is. En als het een cache is die verder weg is dat terug gaan niet te doen is dan geld de regel....Niet elke cache hoeft gelogd te worden....weer.

bewerkt door TeamVanGerwen
Geplaatst

Toch heb ik het gister nog gedaan.. Geen naam op de logrol, maar wel gelogd als found. Ik sta met de petling in mijn ene hand, dopje eraf, pen in de andere hand, maar de logrol (formaat canister) zit onderin de petling. Ik heb het geprobeerd met de pen, met de binnenkant van de pen, met de fietssleutel en uiteraard met mijn vinger die natuurlijk bijna klem zat. Maar het logrolletje kwam er niet uit. Nu was ik gister in Zeeland een paar dagen weg en nu weer in Flevoland dus ik kon ook niet even terug met een haaknaald, breinaald, stuk ijzerdraad of een ander hulpmiddel dus ja, gelogd als found. Ik heb 'm toch gevonden en in mijn handen gehad? Wel heb ik er een foto van gemaakt met de petling in mijn hand en deze naar de CO gemaild (niet bij de log geplaatst). Als ik de posts teruglees heb ik blijkbaar ook echt iets vreeeeeeselijks gedaan.. Jammer dan..

en terug te komen op mijn vraag, waarom heb je hem als found it gelogt als je naam niet op papier staat,

was deze cache niet een echte NM op zijn plaast geweest zodat de CO wist dat er wat aan gedaan moet worden en de volgende bezoekers van de cache weer een cache optima forma tegen komen?

Barny

Geplaatst

en terug te komen op mijn vraag, waarom heb je hem als found it gelogt als je naam niet op papier staat,

was deze cache niet een echte NM op zijn plaast geweest zodat de CO wist dat er wat aan gedaan moet worden en de volgende bezoekers van de cache weer een cache optima forma tegen komen?

Barny

Inderdaad, wat is de reden om hem wel te loggen?

Geplaatst

Ik zou er geen enkel probleem van hebben gemaakt, mits ik (als CO van een cache) even op de hoogte zou zijn gebracht van wat er aan de hand was. (en dat is dus hier ook gebeurd). Dan heb ik ook de gelegenheid om de zaak te herstellen. Je hebt niets vreeeeeeeeselijks gedaan. Je kunt rustig gaan slapen..... ;-) ;-) haha

En wie hier zonder zonden is.... (als je het loggen van een stukje plastic al zondig kunt noemen), hij (of zij) werpe de eerste steen...... Zoveel stenen zul je niet zien rondzeilen.... nadat de hand eens flink in eigen boezem geduwd is...:-)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...