Spring naar bijdragen

Onzorgvuldig


Reuzen

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Net terug uit Ierland. Vlak bij het hotel lag een cache met ongeveer 25 not founds. Het begint met een stuk of 5 not founds, dan komen een paar founds (waaronder de vermelding dat er een deel van de cache (wellicht) gevonden is) waarbij duidelijk geen logrol is beschreven. Ook door een NL cacher met meer dan 2000 founds, dat vind ik nu onbegrijpelijk. Bovendien is dat erg lastig voor de cache-owner. Daarna volgen nog een stuk of 20 not founds en enkele needs maintance voordat een reviewer de cache uiteindelijk op unavailable zet.

 

Hoe moeilijk is het nu vraag ik me soms af. Er is eigenlijk maar 1(?) echte regel bij het geocachen....in het logboekje schrijven is loggen op internet en anders niet.

 

Ik vraag me af of de CO die founds nog gaat deleten nu overduidelijk is dat de cache echt weg is.

 

En o ja, bovenstaand overduidelijk enigszins off-topic, maar ik moest het even kwijt. Voor wie het wil nalezen

 

Jan

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel leuk, ik zie dat je heel goed hebt verdiept in de situatie en je alle achtergronden kent en bovendien zeer begaan bent met geocaching normen en waarden. Hoe bij diezelfde normen en waarden een dergelijke opmerking thuishoort weet ik alleen niet. Duidelijk ben je niet in staat je te verplaatsen in een bepaalde situatie, dat er zelfs maar meer kan spelen komt niet in je op, nee we roepen maar dat we het niet begrijpen en insinueren daarmee genoeg. De Nederlander die een found logt is diegene die hier iets doet wat schandelijk is, maar de CO is prima bezig. De desbetreffende CO reageert niet op not founds, niet op needs maintance logjes en niet op mailtjes. Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken dat hij logjes gaat verwijderen...

 

Er zijn ook Nederlanders die in Ierland not founds loggen, bijvoorbeeld bij een cache weg is, waarbij ze netjes de owner mailen en nooit antwoord krijgen, een van de vele voorbeelden...

 

Sneu volk zijn die mensen die continu maar moeten oordelen over anderen, continu maar moeten roepen dat alles en iedereen niet deugd.

Zou mooi zijn als die mensen eens een maand lang alleen maar positief zouden kunnen zijn over hun oh zo geliefde hobby. Ach nee, ze hoeven niet eens alleen maar positief te zijn, ze hoeven alleen maar eens te proberen net zo vaak iets positiefs te vertellen als dat ze iets negatiefs (en dat overigens consequent niet negatief maar kritisch durven te noemen) over geocaching/geocaches/geocachers schreeuwen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha lol.

Dit lijkt me typisch een geval van wie de schoen past trekke hem aan.

Ik bedoelde er helemaal niks mee, niet meer dan iedereen logt hoe hij zelf wil.

Als je je te persoonlijk voelde aangesproken, sorry daarvoor.

 

Jan

Edit: en nee, de co is niet goed bezig, een cache op disabled zetten tot je kunt checken is 1 klik

bewerkt door Team Gelaen
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Sneu volk zijn die mensen die continu maar moeten oordelen over anderen, continu maar moeten roepen dat alles en iedereen niet deugd.

Zou mooi zijn als die mensen eens een maand lang alleen maar positief zouden kunnen zijn over hun oh zo geliefde hobby. Ach nee, ze hoeven niet eens alleen maar positief te zijn, ze hoeven alleen maar eens te proberen net zo vaak iets positiefs te vertellen als dat ze iets negatiefs (en dat overigens consequent niet negatief maar kritisch durven te noemen) over geocaching/geocaches/geocachers schreeuwen.

 

oei, boos, terleurgesteld of anders, geeft niet, mag van mij, spui het er maar uit, hier mag het, maar ik hoop dat de schok niet te groot word als je ogen eens werkelijk open gaan.

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik vluchtig alle meningen lees, mag ik dan concluderen dat het een zooitje wordt (of is)? Ik neem zelf een logboek mee, zodat ik kan loggen als ik de cache niet vind en die vind ik niet omdat hij er niet meer ligt of omdat ik geen moeite doe hem te vinden. En het logboek verstoppen op een plek waar ik vermoed dat de cache zou moeten liggen. Maar dan kan ik beter achter de computer al loggen en me de reis besparen. Welke CO controleert of mijn naam in het logboek staat? En als hij wel controleert, dan klets ik me er wel uit. Pen vergeten, pen was verdwenen.

 

Kortom: laten we sportief zijn en geocachen zoals geocachen is bedoeld. Ik hou me aan de regels en dat geeft de meeste voldoening.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[knip]

 

Ongeacht wat de eigenaar van een cache doet of nalaat ... een found is pas een found als je je naam in het logboek hebt geschreven ... punt. Niet reageren op e-mail is vervelend, evenals achterstallig achderhoud en het te vroeg online zetten van de cache, maar als er niets gevonden kan worden dan kan er niets gevonden worden ... hoe moeilijk is dit? Natuurlijk moet de eigenaar zijn cache onderhouden, maar dat wordt zeker niet bereikt door zelf kokertjes te leggen of door vrolijk found-logjes te plaatsen.

 

Edit: Type voutje.

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

typisch dat alleen kokertjes worden vervangen, en geen ammo's compleet met logboek, goodies en coins. :blink:

 

Cache opwaarderen door een kokertje te vervangen door een ammobox met veel inhoud? Je hebt mij op een goed idee gebracht de-fam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strikt genomen is het posten van Needs Archived een mogelijkheid bij het langdurig uitblijven van onderhoud, maar ja ... dan nagel je wel iemand aan de schandpaal natuurlijk.

Ik heb vorige week voor het eerst zo'n needs archived log geplaatst. Ik heb daarop nog geen reactie gehad. niet van de CO en ook niet van de reviewer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de meeste reageerders hier vreemd vinden is het feit dat een andere cacher de cache vernieuwt (en gelijk logt).

Ik vind dat ook een vreemde gang van zaken.

Ik heb ook wel eens een logboek vervangen of een complete cache.

Dat kan natuurlijk alleen als zeker (ZEKER) is dat je de cache hebt gevonden. Ik vervang een volle logrol met een mailtje aan de CO achteraf. Een cache vervang ik niet eerder dan contact met de CO vooraf.

Er zijn genoeg caches, ook tradi's, waar je flink voor moet zoeken. Het is natuurlijk geen stijl om zo'n moeilijke/mooie/ingewikkelde cache te vervangen door het spreekwoordelijke kokertje achter lantarenpaal.

 

Op de waddeneilanden, vooral Ameland en Texel, zijn inderdaad veel duitse cachers actief. Ik snap eigenlijk niet dat de reviewers die caches goedkeuren. Ze staan vaak lang in 'needs maintenance'. Ik las pas nog een log uit januari waarin stond 'ik kom in mei voor onderhoud'. Dat is ver buiten de richtlijn van 2 weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Er is hier een cache die 3 maanden om tlc zeurt.....

Verscheidene malen gemaild naar de CO.

geen reactie tot nu toe.

Ondertussen heeft er een reviewer voor de tweede maal gevraagd om actie te ondernemen,en dit is ondertussen ook al weer bijna drie weken geleden.

 

Van mij mogen de regels wel worden aangescherpt of in ieder geval worden nageleefd!

 

To be continued...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...