bastos Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 Goedemiddag,ik ben nog maar pas recent mij aan ,t verdiepen in geocaching. Ik heb begrepen dat de cordinaten altijd worden weergegeven als (bv.). N 50° 56.532 E 004° 51.370 Mijn vraag: bestaat er een eenvoudig programma waarin ik deze cordinaten kan in geven,zodat de locatie wordt weer gegeven op een map(kaart),zoals google maps of dergelijke. t.n.x.
Kopfdorf-Rangers Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 Ja hoor die bestaat: gpscoordinaten.nl. Als je bij google gps coordinaten intikt komt hij als eerste hit. Je kunt daar verschillende eenheden ingeven en hij toont ze erg mooi op een kaartje. Veel plezier met cachen.Hou er wel rekening mee dat in het veld het altijd toch weer anders is dan op een kaartje op de pc
bastos Geplaatst 21 april 2012 Auteur Geplaatst 21 april 2012 Oké, goed maar als ik het veld in ga ,doe ik mijn botten aan hoor! Nogmaals bedankt voor de input.
Team PeEr Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 Je kunt zo ook gewoon op google maps ingeven, dan zie je ook waar het coordinaat ligt.
BigFurryMonster Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 Google Maps accepteert inderdaad coordinaten in dit format (DD MM.MMM) of in een ander format dat je (buiten geocaching) nog al eens aantreft: DD MM SS. De desktop-versie plot het coordinaat vrij precies, en tegelijk het dichtstbijzijnde adres. De mobiele versie laat alleen het adres zien en is dus qua coordinaat niet precies.
Fotogravinnetje Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 (bewerkt) Als je voor het coordinaat nog loc: zet, dan geeft hij alleen de plek van het coordinaat aan. Werkt dacht ik ook zo in de mobiele maps Edit: even getest op m'n mobiel. Werkt met loc: idd op de mobiele maps 21 april 2012 bewerkt door Fotogravinnetje
BigFurryMonster Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 Woo-hoo! Dat werkt inderdaad! (alleen "loc:" met kleine 'l', niet "Loc:") Dat gaat helpen bij het vinden van caches als ik mijn GPS eens niet bij me heb. Dank!
dennden Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 (bewerkt) Google earth werk ook prima, hierbij is ook de street view gelijk te gebruiken. En met het .kml bestand van gc.com worden ook alle caches in de wereld weer gegeven. 21 april 2012 bewerkt door dennden
bastos Geplaatst 22 april 2012 Auteur Geplaatst 22 april 2012 Bij mij werkt het precies niet in google maps,geven jullie eens een screen ervan.dank u....
dennden Geplaatst 22 april 2012 Geplaatst 22 april 2012 Ik denk niet dat je van een prntscrn veel wijzer wordt. Je gaat naar Google.nl, dan naar "Maps", voer hier bv N 50° 56.532 E 004° 51.370 in, en voila. De Wijngaardstraat is daar. Werkt dit niet, dan is er iets anders mis.
bastos Geplaatst 22 april 2012 Auteur Geplaatst 22 april 2012 Ik heb dat nu een keertje geprobeerd en het lukt,alleen bij volgende pogingen lukt het weer niet meer!
Triskelle Geplaatst 22 april 2012 Geplaatst 22 april 2012 Ik heb dat nu een keertje geprobeerd en het lukt,alleen bij volgende pogingen lukt het weer niet meer! Wat krijg je de tweede keer te zien? Schotelt GE dan een aantal alternatieven voor? Oh ja: Controleer jezelf ook even op een juist gebruik van punten in plaats van komma's als decimaal scheidingsteken.
bastos Geplaatst 22 april 2012 Auteur Geplaatst 22 april 2012 Soms lukt het verschillende keren ,andere keren dan weer niet. Geeft dan de fout aan: de locatie........wordt niet herkend.
kalkendotters Geplaatst 22 april 2012 Geplaatst 22 april 2012 Soms lukt het verschillende keren ,andere keren dan weer niet. Geeft dan de fout aan: de locatie........wordt niet herkend. Je moet gewoon nog beter opletten wat je precies in het boxje typt. Google is weliswaar redelijk vergevingsgezind, maar er zijn grenzen. In je gegeven voorbeeld heb je bv een punt (.) staan tussen de Noord en Oost coordinaat, dat vindt ie niet fijn.
Aanbevolen berichten