Spring naar bijdragen

Bereikbaarheid Cache


hooningkorf

Aanbevolen berichten

Misschien is dit een idee?

 

Waarschijnlijk is dit commerciële gedoe ( uiteindelijk ) niet te stoppen :( . Hiermee wil ik natuurlijk niet alle commerciële caches over één kam scheren maar :no: , als ze (=Geocaching.com) er nu eens een eigen nieuwe subgroep voor maken, b.v. “Commercial”. Zo kan iedereen op de kaart zien om welk type cache het gaat.

 

Door die eigen groep, kan je ook filteren. Wil je b.v. geen ‘commercials’ en alleen maar ‘multi-cache’ dan laat je alleen voor ‘multi-cache’ een vinkje staan. Heb je geen problemen met ‘commercials’, dan pas je het filter aan en zie je ook wat je wil.

 

Door er nu een aparte groep van/voor te maken, voorkom je misschien een (illegale) scheef groei, de er later moeilijker uit te halen is dan nu het geval is.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het antwoord van GeoGuy n.a.v. een soortgelijke discussie in februari 2011 link

 

 

 

 

 

 

 

Het attribute commercial cache bestaat overigens al, maar wordt toegevoegd aan caches van commerciele bedrijven waarmee Groundspeak afspraken heeft gemaakt. ( bijvoorbeeld de Timberland caches waarover op dit forum ook een hele discussie is gevoerd toen die gepubliceerd en ook weer gearchiveerd werden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is dit een idee?

 

Waarschijnlijk is dit commerciële gedoe ( uiteindelijk ) niet te stoppen :( . Hiermee wil ik natuurlijk niet alle commerciële caches over één kam scheren maar :no: , als ze (=Geocaching.com) er nu eens een eigen nieuwe subgroep voor maken, b.v. “Commercial”. Zo kan iedereen op de kaart zien om welk type cache het gaat.

 

Door die eigen groep, kan je ook filteren. Wil je b.v. geen ‘commercials’ en alleen maar ‘multi-cache’ dan laat je alleen voor ‘multi-cache’ een vinkje staan. Heb je geen problemen met ‘commercials’, dan pas je het filter aan en zie je ook wat je wil.

 

Door er nu een aparte groep van/voor te maken, voorkom je misschien een (illegale) scheef groei, de er later moeilijker uit te halen is dan nu het geval is.

 

Alsjeblieft niet. Ik erger me er al teveel aan dat de televisie in het bezit is van de commercie. Laat het spelletje het spelletje blijven voordat de commercie het helemaal overneemt. Dan haak ik af en ga weer dennenappels verzamelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsjeblieft niet. Ik erger me er al teveel aan dat de televisie in het bezit is van de commercie. Laat het spelletje het spelletje blijven voordat de commercie het helemaal overneemt..........

 

Ik ben het helemaal met je eens, behalve dat met die dennenappels zoeken. Maar zoals je al zegt, het wordt allemaal steeds commerciëler. Stoppen kan je het waarschijnlijk niet ( meer ), dus moet je het proberen te 'sturen'. B.v. via een eigen groep, zodat JIJ deze aan/uit kan zetten wanneer JIJ dat wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen denkt dat je alle caches MOET doen, wil je geen toegangsgeld betalen dan ignore je toch deze cache.

Maar op deze manier kan je goed 2 dingen samen doen, naar een museum gaan en ook nog een puntje pakken.

 

En als je geen caches mag maken waar toegang betaald moet worden, dan vallen alle cache bv uit het Duingebied PWN af. Je moet daar een kaartje kopen om de duinen in te gaan, en zo zullen er meerder gebieden zijn.

 

Een cache in de stad waar je alleen nog maar in een parkeergarage kan parkeren zou dan ook niet meer kunnen.

 

Geocachen kost nu eenmaal geld, voor een gps en het vloeibare goud wordt veel aan uitgegeven, dan moet een keer wat entree toch ook kunnen.

 

En je moet het niet, je mag deze cache doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vraag zou eigenlijk zijn waarom stelt groundspeak zelf (plaatsing) "regels" op waar ze zich zelf daarna niet meer aan houden?

ik mag wel zeggen dat de revieuwers meesters zijn in het verzinnen van "oplossingen" als ze zich weer eens vergist hebben om of "vriendjes" te "adviseren" om bedenkelijke caches te kunnen publiceren binnen de "ruime" bevoegdheden die ze hebben gekregen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen denkt dat je alle caches MOET doen, wil je geen toegangsgeld betalen dan ignore je toch deze cache.

Maar op deze manier kan je goed 2 dingen samen doen, naar een museum gaan en ook nog een puntje pakken.

 

En als je geen caches mag maken waar toegang betaald moet worden, dan vallen alle cache bv uit het Duingebied PWN af. Je moet daar een kaartje kopen om de duinen in te gaan, en zo zullen er meerder gebieden zijn.

 

Een cache in de stad waar je alleen nog maar in een parkeergarage kan parkeren zou dan ook niet meer kunnen.

 

Geocachen kost nu eenmaal geld, voor een gps en het vloeibare goud wordt veel aan uitgegeven, dan moet een keer wat entree toch ook kunnen.

 

En je moet het niet, je mag deze cache doen

 

Ik ben het wel met je eens maar toch zou het jammer zijn als er werkelijk een commerciele bijbedoeling is; organisaties die een flauw kokertje leggen in hun museum/pretpark/dierentuin waar het eigenlijk niks voorsteld maar men heeft wel weer die paar euro entreegeld gescoord. Daarbij, er zijn toch wel genoeg "gratis" plekken in Nederland die de moeite van een bezoek (meer dan!)waard zijn?

 

Gisteren een mooie multi gelopen in een Limburgs bos. Kost niks, zelfs parkeren is gratis. (de benzine niet, helaas :bag: )

 

Off topic: :eek: Eh, moet je voor wandelen in de duinen tegenwoordig een kaartje kopen :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Off topic: :eek: Eh, moet je voor wandelen in de duinen tegenwoordig een kaartje kopen :eek:

Ja [klik]

 

Enne, dan wil ik het wel eens hebben over events waar geld voor gevraagd wordt. En heus niet alleen voor "zaalhuur".....

Daar hoor je nooit iemand over, dus laat a.u.b. die enkele betaalde cache toch lekker met rust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haakmeer, goed punt. Waarom eist iedereen toch dat ze elke cache moeten kunnen doen? Geklaag over entreegelden, puzzels die te moeilijk zijn, caches die alleen maar met speciale methoden bereikbaar zijn, enz enz.

Je kunt die toch gewoon overslaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Commerciële caches en entreegeld zijn toch verschillende zaken. Alhoewel ik voor wat betreft mijn eigen caches zorg dat er geen entreegeld of parkeergeld moet worden betaald, heb ik op zich niets tegen een (kleine) uitgave. Een cache in museum Kröller Müller, prima, want daar wil ik toch weer eens naar toe. Zo kan ik het aangename met het nogmaals aangename combineren. Maar ik betwijfel of dat museum zit te wachten op rondlopende GPSvolgers. Maar een noodlijdend restaurant wil zijn klandizie wel graag zien groeien met een cache onder voorwaarde dat er wordt gegeten. Dat is dus voor mij het verschil tussen commercie en kosten willen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache in museum Kröller Müller, prima, want daar wil ik toch weer eens naar toe. Zo kan ik het aangename met het nogmaals aangename combineren. Maar ik betwijfel of dat museum zit te wachten op rondlopende GPSvolgers.

Tja....in het park de nationale veluwe lagen er een aantal, wij hebben er 44 euro voor uitgegeven aan entree kosten en helaas de laatste multi niet af kunnen maken omdat ze opeens geen caches meer willen daar.

Jammer van het geld?? Nee hoor, het is daar prachtig en we hebben enorm genoten van de omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache in museum Kröller Müller, prima, want daar wil ik toch weer eens naar toe. Zo kan ik het aangename met het nogmaals aangename combineren. Maar ik betwijfel of dat museum zit te wachten op rondlopende GPSvolgers.

Tja....in het park de nationale veluwe lagen er een aantal, wij hebben er 44 euro voor uitgegeven aan entree kosten en helaas de laatste multi niet af kunnen maken omdat ze opeens geen caches meer willen daar.

Jammer van het geld?? Nee hoor, het is daar prachtig en we hebben enorm genoten van de omgeving.

 

Mee eens, voor de Hoge Veluwe wil ik best (graag zelfs) betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...