Spring naar bijdragen

Door Logger Geplaatste Foto "pikken"


fralanne

Aanbevolen berichten

Als ik als logger een foto plaats bij de log van een cache en constateer effe later dat de cache owner deze foto "gepikt" heeft voor zijn eigen gebruik, mag dit überhaupt wel?

Hij plaatst deze foto gewoon bij zijn cache zonder informatie en toestemming van mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De juridische ins-en-outs kan ik niet beoordelen, maar het lijkt me dat als je een foto toevoegt bij je log op een openbaar medium, dat die foto daarmee onderdeel van die cachepagina is geworden. Pas als de cacheowner hem voor andere doeleinden gaat gebruiken is er reden om over auteursrechten na te gaan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruiksrecht van foto's die je plaatst, liggen per direkt bij Groundspeak (staat in de regels).

Geen foto's plaatsen als je niet wilt dat ze (her)gebruikt worden dus...

Linken kan ook, dan blijf je buiten schot.

bewerkt door pyne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het gaat om je foto: "St. Annakapel met Hoogwaterhuis" dan is er van 'pikken' helemaal geen sprake.

De CO heeft alleen een (tekst)link opgenomen in de listing. Om je daar nu druk over te maken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan dit soort ge-oh en druktemakerij gaat onze maatschappij nou naar de kloten.

 

Mensen wees blij dat je foto wordt gebruikt, blijk vindt men hem interresant genoeg.

En als je het niet had gewild, had je hem niet moeten plaatsen.

 

Bij het spullen plaatsen op internet verklaar je je er mee akkoord dat men ermee doen wat men wil.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat gebeurde mij ook, een paar maal zelfs.

Ik stond er ook wat dubbel in, want ik vond het zeker een compliment, maar ik maak er voor mijzelf altijd een punt van om toestemming te vragen voor het gebruik van andermans foto.

Gewoon omdat ik dat netjes vind.

Dat had ik eigenlijk ook wel van de ander verwacht, maar ja zo blijkt dat niet in de praktijk te werken.

 

Ik heb er inderdaad wel van geleerd om geen foto's te plaatsen, waarvan ik niet wil dat die door anderen gebruikt worden.

Die bewaar ik wel in mijn eigen archief en dus niet op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit bij een cache van Carrotte samen met mijn cache-maatje Pioneer een in scene gezette foto gemaakt en die thuis in Photoshop wat verder bewerkt. Vond ik heel leuk om te doen. Mijn verrassing was nog veel groter toen ik op een gegeven moment die foto nog 'ns op de site bij m'n logje wilde bekijken - ff tonen aan een andere cacher - en zag dat hij nu héél prominent op de pagina zelf stond. Ik kan je vertellen dat ik me daarmee juist héél erg vereerd voelde. Overigens heb ik van Carrotte nog wel een melding hiervan ontvangen, dus dat deel is wel netjes afgehandeld.

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...