Geofalc Geplaatst 26 maart 2012 Geplaatst 26 maart 2012 Hoe kan ik gevonden geocaches - deksel van icookistje is open - verwijderen uit mijn GPSmap62st. Waypoints verwijderen gaat makkelijk, maar hoe moet dat met caches?
post@co Geplaatst 26 maart 2012 Geplaatst 26 maart 2012 (bewerkt) dat kan alleen via de PC, dus je moet de garmin aansluiten via de USB kabel en dan de juiste file van de GPS verwijderen die file heet bij mij [GPSMAP62s] geocache_visits.txt en zit in de map "Garmin" Als je caches wilt verwijderen die je nog niet gevonden hebt, maar wel naar je GPS hebt geupload, dan kan je de folder "GPX" in de "Garmin" folder leeggooien, daar staan namelijk de GPX files van de geuploade caches in. 26 maart 2012 bewerkt door post@co
WillemvOranje Geplaatst 28 juli 2012 Geplaatst 28 juli 2012 Ik vind dit wel een tekortkoming van de 62 serie. Er moet toch gewoon een menutje op te vragen zijn om een geocache te verwijderen.
jefmen Geplaatst 28 juli 2012 Geplaatst 28 juli 2012 Ik vind dit wel een tekortkoming van de 62 serie. Er moet toch gewoon een menutje op te vragen zijn om een geocache te verwijderen. dit heeft alle garmin gpsen. er is geen menu wat je kan oproepen
thex Geplaatst 29 juli 2012 Geplaatst 29 juli 2012 Dit komt omdat een cache of een extern aangeboden waypoint in een xml bestandje aangeboden wordt. Bij opstarten leest de gps dit in intern geheugen in. Bij verwijderen blijft het xml bestandje staan. Die wordt immers niet meer gebruikt wanneer het apparaat aanstaat. Garmin zou zijn taktiek moeten aanpassen, en na inlezen de xml moeten verwijderen.
StefandD Geplaatst 29 juli 2012 Geplaatst 29 juli 2012 Caches zijn vrij complex voor een gps. Naast een variabele hoeveelheid data kan je ook nog te maken hebben met child waypoints in een apart bestand. Maar die kunnen ook in het zelfde bestand zitten. Een gps kan niet één cache uit een pq van 1000 caches verwijderen. Dat doet geen enkel computerprogramma zonder de boel opnieuw te moeten exporteren. Losse GCxxxx.gpx-bestanden zouden nog wel kunnen, maar dan krijg je de vraag waarom het met de ene cache wel kan en de andere niet. Dus om het uniform en simpel te houden: geen enkele cache kan vanaf de gps verwijderd worden. Je zet ze er met een extern medium op, dus je haalt ze er ook met een extern medium af. Een bestand verwijderen na inlezen is geen optie. Een gps laadt de cachelisting niet in tot je de cache opvraagt. En dan zou je na een batterijwissel of reset ook nog eens die cache waarmee je al drie uur bezig bent kwijt zijn... Lees de Oregon wiki eens door. Hoewel bedoeld voor de Oregon, gaat het meeste ook op voor andere modellen zoals de 62 of de etrex. Sommige getallen en extra's zullen anders zijn, maar de basis klopt voor alle huidige outdoor modellen.
Bob'ke Geplaatst 29 juli 2012 Geplaatst 29 juli 2012 Caches zijn vrij complex voor een gps. Naast een variabele hoeveelheid data kan je ook nog te maken hebben met child waypoints in een apart bestand. Maar die kunnen ook in het zelfde bestand zitten. Een gps kan niet één cache uit een pq van 1000 caches verwijderen. Dat doet geen enkel computerprogramma zonder de boel opnieuw te moeten exporteren. Losse GCxxxx.gpx-bestanden zouden nog wel kunnen, maar dan krijg je de vraag waarom het met de ene cache wel kan en de andere niet. Dus om het uniform en simpel te houden: geen enkele cache kan vanaf de gps verwijderd worden. Je zet ze er met een extern medium op, dus je haalt ze er ook met een extern medium af. Een bestand verwijderen na inlezen is geen optie. Een gps laadt de cachelisting niet in tot je de cache opvraagt. En dan zou je na een batterijwissel of reset ook nog eens die cache waarmee je al drie uur bezig bent kwijt zijn... Lees de Oregon wiki eens door. Hoewel bedoeld voor de Oregon, gaat het meeste ook op voor andere modellen zoals de 62 of de etrex. Sommige getallen en extra's zullen anders zijn, maar de basis klopt voor alle huidige outdoor modellen. Doe daarom je Gpsmap60C(S)X NIET/NOOIT weg. Daarmee verwijder je elke opgeslagen geocache (gevonden of niet) eenvoudig -op de gps zelf en zonder PC- per stuk uit de lijst van waypoints.
Bob'ke Geplaatst 29 juli 2012 Geplaatst 29 juli 2012 (bewerkt) Edit: verwijderd. Op de een of andere manier werd de bovenstaande post 2x opgenomen. 29 juli 2012 bewerkt door Bob'ke
StefandD Geplaatst 29 juli 2012 Geplaatst 29 juli 2012 Doe daarom je Gpsmap60C(S)X NIET/NOOIT weg. Daarmee verwijder je elke opgeslagen geocache (gevonden of niet) eenvoudig -op de gps zelf en zonder PC- per stuk uit de lijst van waypoints. Tja... ook op de nieuwe modellen kan je caches en hun child waypoints als eenvoudige waypoints opslaan en per stuk verwijderen als je wilt. Maar dan mis je heel wat extra functionaliteit. Toegegeven: vaak heeft het geen meerwaarde. Maar in de stromende regen hoef ik geen papiertje of telefoon nat te laten regenen om de beschrijving, hints of de laatste logjes van een multi op te roepen. Of in het buitenland waar ik per MB betaal en ik echt geen dik pak uitgeprinte beschrijvingen bij me heb. Mijn oude eTrex Vista HCx werkte gelijk aan de 60 maar toch vind ik mijn Oregon 450t op alle fronten superieur en ik ben blij dat ik hem ooit vervangen heb.
BeeksePythagoras Geplaatst 2 april 2013 Geplaatst 2 april 2013 Ik heb een Garmin vista etrex HCX. Die zit nu aardig vol met wp's en caches. Is de enige manier om die eruit te krijgen via de knop Wissen of laat hij dan nog verborgen informatie op de Garmin achter?
Linkalovers Geplaatst 2 april 2013 Geplaatst 2 april 2013 GPSmap 60Cx: Find Waypoints Menu Wis Geocache gevonden Wilt u echt alle Waypoint wissen met het Geocache gevonden symbool >> Yes
Aanbevolen berichten