Spring naar bijdragen

Disabelde Cache Loggen...


great4fun

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Prima plan!

Om nog wat lokvoer te strooien: een geocache bestaat uit de fysieke cache (inclusief logboekje) en de webpagina. Als een cache wordt gearchiveerd, dan moeten beide onderdelen verwijderd worden. Zolang dat nog niet het geval is is de cache in het archiveringsstadium en dus nog niet compleet gearchiveerd. Mijns inziens kan er daarom nog steeds gelogd worden als er een naam in het fysieke logboekje geschreven kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij kunnen nog zo veel vinden de revieuers zijn diegene die bepalen en dat is hier gebeurt

ben je het niet eens met de beslissing of denk je dat die revieuers hiermee echt over de scheef gaan is er altijd de mogelijkheid om een appael schrijven naar grounspeak over de misdragingen en van die revieuers, groundspeak is nooit te beroerd om hun eigen revieuers op de vingers te tikken.

hier mekkeren wat je er van vind is alleen maar ter vermaak van de popcorneters, als je dat leuk vind ga vooral door, helpen zal het niet

 

 

 

Barny

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Het gaat niet om een gearchiveerde cache maar een cache met een toegevoegde waarde door de reviewers.

Heb niets te maken met ontheffing niets met broedseizoen e.d. Ooit is er (denk ik) een needs maintenance op geplaatst en daar heeft de Cache owner nooit op gereageerd. De Cache owner hoef alleen maar een log te plaatsen met 'Owner maintenance' en deze cache kan er weer een tijdje tegenaan. Ik wil er noch moeite noch tijd insteken als ik op voorhand weet dat mijn 'Found it' verwijderd wordt.

 

 

Ik wilde alleen weten of de cache WIE DURFT nog te loggen is na de onderstaande reviewernotes;

 

Als eerste post: Post Reviewer Note...

Als tweede post: Temporarily Disable Listing...

 

Ik wil deze cache graag lopen en loggen VOORDAT deze gearchiveerd wordt.

(Zie startpost) Lees dan even de laatste logjes van WIE DURFT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil er noch moeite noch tijd insteken als ik op voorhand weet dat mijn 'Found it' verwijderd wordt.

 

 

 

Ik denk dat je uit de eerdere reacties al wel kunt afleiden dat je deze cache nog gewoon kunt loggen. Maar als je schrijven op een forum leuker vindt dan geocachen, waarom zou je de cache dan eigenlijk gaan zoeken? Misschien is het wel gewoon een leuke cache om te doen en worden de 'tijd en moeite' wel beloond door de ervaring zelf in plaats van alleen maar door het gescoorde puntje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima plan!

Om nog wat lokvoer te strooien: een geocache bestaat uit de fysieke cache (inclusief logboekje) en de webpagina. Als een cache wordt gearchiveerd, dan moeten beide onderdelen verwijderd worden. Zolang dat nog niet het geval is is de cache in het archiveringsstadium en dus nog niet compleet gearchiveerd. Mijns inziens kan er daarom nog steeds gelogd worden als er een naam in het fysieke logboekje geschreven kan worden.

 

Helemaal mee eens, op voorwaarde dat je de overblijfselen van wat ooit de stash was mee neemt naar huis om je er op een mens- en milieuvriendelijke wijze van te ontdoen. Een stash zonder publicatie is immers trash.

 

@Beukenootje; Knus zo ... nog een handje notenmix?

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig weet ik genoeg en de meningen lopen uiteen.

 

We gaan gewoon de cache lopen en loggen zien wat er van komt. Hoe het verder uitpakt met de log zien we dan wel. Hier kunnen we van leren voor in de toekomst. Ervaring opdoen (door bv te lopen) op deze cache hoeven we niet, we hebben al veel caches gelopen en gedaan en de nodige ervaring opgedaan (bijv Geocachen In Het Donker). Ervaring opdoen in de zin van gewoon lopen en loggen, zal moeten blijken uit de geplaatste log met 'Found it'. Blijft de log staan hebben we mazzel en de vraagstelling wordt bevestigd. Wordt de log verwijderd dan hebben we vette pech en weten dan ook dat de log verwijderd wordt na een Reviewernote.

 

Het enige waar we deze voor lopen is voor de Matrix. De meest dicht bij gelegen cache met D1/T4 is 75 Km verder.

 

Verder bedanken we een ieder voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een merkwaardige discussie vind ik dit.

Staat de cache op "temporarily disabled", dan is hij tijdelijk niet te doen.

Mijn advies aan de topic starter: Neem contact op met de CO wanneer je denkt dat er een misverstand is, het toch weer kan etc. en wacht even tot de cache weer online is.

 

"Archived" betekent doodgewoon gearchiveerd.

De CO is klaar met de cache en deze verdwijnt uit de zoeklijsten.

Niet meer doen dus na de datum van archiveren.

De cache blijft nog even te loggen voor wie de cache eerder wel gevonden heeft, maar er nog niet aan toe kwam om op tijd te loggen.

Wat is daaraan nu moeilijk te begrijpen?

 

Het lijkt wel een voetbalwedstrijd waarvan de spelers nog even doorspelen voor een extra puntje nadat de scheidsrechter het eindsignaal heeft gefloten.

Het veld ligt er nog, de spelers zijn er, een bal is zo geregeld etc.

Dus het spel kan door en een goal scoren telt?

En nu komt er ongetwijfeld iemand die gaat uitleggen dat deze vergelijking niet opgaat, maar we weten allemaal wat de spelregels zijn.... toch?

 

 

 

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt wel een voetbalwedstrijd waarvan de spelers nog even doorspelen voor een extra puntje nadat de scheidsrechter het eindsignaal heeft gefloten.

Het veld ligt er nog, de spelers zijn er, een bal is zo geregeld etc.

Dus het spel kan door en een goal scoren telt?

En nu komt er ongetwijfeld iemand die gaat uitleggen dat deze vergelijking niet opgaat, maar we weten allemaal wat de spelregels zijn.... toch?

:thumbup: Ik had precies dezelfde vergelijking in mijn hoofd bij het lezen van dit draadje, maar vond het niet de moeite om te reageren, omdat ik het van het begin al een compleet onzinnige discussie vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima plan!

Om nog wat lokvoer te strooien: een geocache bestaat uit de fysieke cache (inclusief logboekje) en de webpagina. Als een cache wordt gearchiveerd, dan moeten beide onderdelen verwijderd worden. Zolang dat nog niet het geval is is de cache in het archiveringsstadium en dus nog niet compleet gearchiveerd. Mijns inziens kan er daarom nog steeds gelogd worden als er een naam in het fysieke logboekje geschreven kan worden.

 

Helemaal mee eens, op voorwaarde dat je de overblijfselen van wat ooit de stash was mee neemt naar huis om je er op een mens- en milieuvriendelijke wijze van te ontdoen. Een stash zonder publicatie is immers trash.

 

@Beukenootje; Knus zo ... nog een handje notenmix?

Na archivering heeft de CO een actie te ondernemen, opruimen die zooi! Tenzij de CO ziek, zwak of nog erger is. Dan mag wat mij betreft een laatste vinder na de archiefdatum de boel opruimen, dit vermelden in een logje en dan de cache laten locken door een reviewer.

Maar ook dit is een discussie die al jaaaaaaaren geleden op dit prachtige forum (niet volledig) is uitgevochten. Ja, ja, geschiedenis herhaalt zich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...