Spring naar bijdragen

Teveel Informatie In Log


Kiblo

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Is mijn log dan zo verkeerd leo.

@Bbommel, Ik vrees dat het dus niet goed uit mijn reactie naar voren kwam, maar ik reageerde juist naar de TS (en dus niet op jouw laatste bericht :no: ) dat ik niet veel kwaads zag in hetgeen jij in je log geschreven had. Ik was het dus met JOU eens! :yes:

 

Groet, Leo

bewerkt door LeoCache
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kliko, eh, sorry klibo, perfect opgezette reclamecampagne voor je fantastisch mooie cache!

Mijn complimenten; ik had het zelf moeten bedenken!

Ik denk dat cachers nu wel in de rij staan om je voortuin te bestormen; maak je borst maar nat!

Ook ik ga een sterk team formeren om massaal de kliko in te duiken!

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zo de logjes lees, lijkt het mij veel ernstiger dat de CO via email herhaaldelijk hulp geeft aan de FTF. Beetje concurrentievervalsing, aangezien er ondertussen wellicht ook mensen volledig op eigen houtje aan het ploeteren waren. Volgens mij is het gangbaar om pas NA de FTF (en wellicht de andere podiumplaatsen) als CO hulp te geven.

De log van bbommel 'verraadt' alleen dat het om een voortuincache gaat, wat men maar beter sowieso van tevoren kan weten. Dat de cache (blijkbaar) in de kliko verstopt is, weten we pas dankzij dit draadje. bbommel schrijft alleen dat hij OP de kliko's gelogd heeft.

 

Helemaal mee eens.

Hulp geven mag eigenlijk alleen via mail en niet door de cachelist aan te passen.

Ik heb eens een cache ter review aangeboden met de volgende zin: "Na de FTF, STF en TTF volgt een hint." De reviewer keurde de cache af met de volgende bewoordingen: "Een cache moet vanaf publicatie tot archivering hetzelfde blijven". In de praktijk gebeurt dat overigens zelden. Afhankelijk van logs worden zaken als moeilijkheidsgraad en hints aangepast. En ik zie de laatste tijd een aantal caches verschijnen van Team Dinges die er een gewoonte van maakt door te zeggen "Hint volgt na TTF". Reviewers zijn dus ook maar mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand heeft in zijn log naar mijn mening teveel informatie weggegeven over de vindplaats.

Ik heb 2x verzocht het logje aan te passen, maar de logger is van mening dat hij niet teveel informatie geeft en dat we bovendien in een vrij land leven.

Ik ben echt van mening dat hij wél teveel informatie weggeeft, wat kan ik doen?

 

 

bedankt voor de extra hint,heb je ook nog de kleur van de kliko voor me ;-)

kom volgende week naar lelystad en neem gelijk mijn vuilniszakken oude coords mee ! :dribble:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand heeft in zijn log naar mijn mening teveel informatie weggegeven over de vindplaats.

Ik heb 2x verzocht het logje aan te passen, maar de logger is van mening dat hij niet teveel informatie geeft en dat we bovendien in een vrij land leven.

Ik ben echt van mening dat hij wél teveel informatie weggeeft, wat kan ik doen?

 

Als de logger niet meewerkt heb je enkele mogelijkheden mogelijkheden:

  1. Je delete de log (maar dan moet je wel heel zwaarwegende redenen hebben). De logger krijg daar automatisch bericht van en kan dan een nieuwe log plaatsten.
  2. Je versleutelt de log, zodat eventuele spoilers alleen te lezen zijn door degenen die eropzettelijk naar zoeken. De logger krijgt hier niet automatisch bericht van, maar het is wel zo fatsoenlijk dit aan hem te melden.
  3. Je negeert de log. Bij een cache die regelmatig bezocht wordt verdwijnt de log al gauw van de pagina.Er zijn maar weinig cachers die alle logs doorspitten om spoilers te vinden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar is iedereen op de hoogte van wat de richtlijnen zoal zeggen over het verwijderen van logjes, maar blijkbaar lezen slechts weinigen de laatste alinea van het stukje Log Deletion in het Help Center:

 

MESSY SITUATION?

We know that sometimes this issue can be contentious. If the other party is being stubborn, ask yourself, "Is this dispute really worth my time?" Try being the bigger person and conceding the point. You may discover that you feel better for doing so. At the very least, it will put the matter quickly behind you.

 

Ik wil dit berichtje dan ook niet langer maken dan strikt noodzakelijk ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas moet ik me weer gaan mengen in dit draadje.

Aangezien er tickets binnen komen

 

Misschien zelf nogmaals de regels nalezen rondom geocaching en contact opnemen met reviewers (als dit echt nodig is)

Wij kunnen namelijk geen logjes weghalen.

Ook kunnen wij geocachers niet op de vingers tikken dat het hier om een voortuincache gaat.

 

Juist om te voorkomen dat je ongewenste geocachers in je tuin krijgt is er een symbool verzonnen.

Dit zorgt ervoor dat een aantal mensen die een hekel hebben aan voortuinen niet komen en voorkomt irritatiemailtjes.

 

Ook denk ik dat je logjes met een korreltje zout moet nemen.

 

Soms komt kritiek bot over

Lees door de botheid heen en zie dat ze alleen proberen te helpen om cachen op niveau te houden.

 

(opmerking niet speciaal voor deze legger)

In een voortuin heb je juist zoveel mogelijkheden tot iets origineels.

Mensen lossen jouw puzzel op en verwachten ook een mooie cache te vinden.

Ik denk dat ik namens meer cachers spreek als ik zeg dat bloempotten, kliko's, pennen in brievenbussen enz niet orgineel zijn.

 

Dit is beslist niet om iemands cache af te kraken maar:

Als je alleen maar een doosje neerlegt om mensen in je voortuin te zien...

Dan moet je het ook niet vreemd vinden dat mensen je cache afkraken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kliko, eh, sorry klibo, perfect opgezette reclamecampagne voor je fantastisch mooie cache!

Mijn complimenten; ik had het zelf moeten bedenken!

Ik denk dat cachers nu wel in de rij staan om je voortuin te bestormen; maak je borst maar nat!

Ook ik ga een sterk team formeren om massaal de kliko in te duiken!

PN

 

De cache heet ook niet voor niets "Een Klasse Apart" :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ik denk dat ik dan toch wat verkeerds heb gezegd.....

 

Hallo,

 

Jammer dat je zo vreselijk gefrustreerd op berichtjes hebt gereageerd. Jouw taalgebruik paste beslist niet bij "een heer van stand". Er is altijd netjes en beleefd naar jou toe gereageerd en dat wordt van jou ook verwacht!

 

Jouw reactie dat we mensen wilden begluren door een cache voor het raam te plaatsen en dat we contact geil zouden zijn om mensen te willen ontmoeten raken kant noch wal. Alsof wij op mensen als jij zitten te wachten en niks beters te doen hebben! Hahaha, je bent wel een grapjas!!! :-)

 

Blijkbaar hou jij gewoon niet van voortuin caches. Deze cache ging echter niet om de vindplaats maar om de puzzel. Jammer dat jij deze niet hebt weten te waarderen.

 

Overigens zijn er wel een paar favoriet punten en diverse complimenten voor deze cache gegeven, dus hij werd wel degelijk door mensen gewaardeerd!

 

Door de reviewer zijn wij er destijds trouwens niet op gewezen dat er zou moeten worden aangegeven dat het om een voortuin cche ging, terwijl hij/zij dat wel wist toen de cache ter beoordeling werd aangeboden.

Het icoontje voor een voortuin cache is volgens ons pas in het leven geroepen nádat deze cache online is gekomen en is door ons daarna helaas over het hoofd gezien. Bovendien ben je niet verplicht om bepaalde icoontjes bij de cache te plaatsen.

 

Als wij makkelijk toestemming zouden hebben kunnen krijgen voor het plaatsen van een cache op een ander (schilderachtig en fotogeniek) plekje, dan had de cache natuurlijk wel ergens anders gelegen. Maar aangezien jij de cache 's avonds laat hebt gevonden, zou een schilderachtig, fotogeniek plekje tóch aan jou voorbij zijn gegaan.

 

Verder hebben bevriende cachers, die ons adres dus weten, na jouw logje ook geen noodzaak meer gezien de puzzel (verder) op te lossen, aangezien de vindplaats door jou al was weggegeven. Zij zijn wel teleurgesteld dat ze hem nu niet meer kunnen loggen.

 

Jouw opmerking in het logje (nadat deze was gecodeerd) dat dit tegen de regels van Groundspeak zou zijn, kan weerlegd worden: er is contact geweest met Bethany van Groundspeak Support en zij zegt: "As the cache owner you can edit the information on the cache page that you think gives away the cache hide" en: "If you wish to encrypt the log you may".

 

Overigens: waarom zou de mogelijkheid tot coderen bestaan als je hem niet zou mogen gebruiken?

 

Hopelijk dat jij in de toekomst wat beter na zult denken over de logjes die je plaatst en de manier waarop jij je uitdrukt. Reageren zoals jij hebt gedaan is helemaal niet nodig!

 

Jouw reacties hebben ons echter doen inzien dat mensen als jij niet op prijs worden gesteld in onze buurt.

De cache is dan ook gearchiveerd!

Bedankt voor dit inzicht! :-)

 

Hartelijke groeten,

Kiblo

 

P.s. Je hoeft niet op deze mail te reageren, mailtjes van jou zullen ongelezen verwijderd worden.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...