Spring naar bijdragen

Kinderwagen Geschikt Voor Geocaching


hjjnoordam

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zeer geschikt ? Hmm, wat haal je je in je hoofd. Kies dan een model met brede banden, goede vering, net kapje, warme afdek, mogelijkheid om er wat goodies aan te hangen, regenproof, maar verwacht niet dat je overal makkelijk doorheen komt. Hangen van je kleintje aan je borstzijde is wellicht nog niet zo'n slecht idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ons altijd zeer goed gered met een Bugaboo.

Zeer wendbaar en smal. We zijn er op alle plekken mee gekomen.

Kleine banden voor en grote achter, maar dat kan met een beweging veranderd worden.

Makkelijk bij mulle paadjes. Dan heb je de grote banden voor.

 

http://img.geocaching.com/cache/log/af29f9b6-a860-4686-9217-d6309ebb0497.jpg

 

Nadeel van een draagzak is dat wanneer je valt dat je dan op je kind kunt vallen.

 

Gewoon in de winkel achter verschillende modellen gaan lopen en kijken wat je het beste bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een Maxi Cosi Mura 4, de keuze is op deze wagen gevallen omdat we ook met de kleine leuke wandelingen in de natuur willen maken. Dus vier wielen voor de stabiliteit en luchtbanden die weer voor wat comfort zorgen.

 

Nu onze zoon wat groter is kan hij mee in de rugdrager, en dat maakt het wandelen wel weer wat makkelijker. Want met name mulle paden en heuvelachtig gebied maken het wandelen met een kinderwagen wat zwaarder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze keuze is 3 jaar geleden gevallen op de Easywalker. 3 luchtbanden, vering op de achterwielen, voorwiel vast te zetten of zwenkbaar te maken.Hij rijd soepel op bijna elke ondergrond. Wel moet ik zeggen, dat wanneer ze nog echt heel klein zijn, je met geen enkele wagen zou moeten cachen. Welke wagen je ook kiest, op een gemiddeld bospad hobbelt de baby al gauw door de kinderwagen heen. Mocht je voor de easywalker gaan, nog een tip. Kijk eens in de rentepunten shop van de Ing. Dat scheelt de helft.

 

Succes met het maken van jullie keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn zeer tevreden over onze Mutsy 4-rider. Je kunt een hoop meenemen wanneer je de boodschappenmand erbij hebt, hij is erg stabiel en stevig. Met de optionele luchtbanden kom je overal wel doorheen, en je hoeft niet meer op zoek naar een autozitje en reiswieg. Je moet je wel bedenken dat niet elke cache bereikbaar is met een kleine in de wagen, welke wagen dan ook. Een draagzak of draagdoek maakt je veel mobieler. Afgelopen zomer in de Ardennen hadden we de wagen mee, maar niet gebruikt. Onze dochter ging overal mee naartoe in de draagdoek (tricot slan). Die is van zeer kleine baby tot peuter bruikbaar (buik, rug, zittend, liggend) en ergonomisch een topper voor ouder en kind.

Inmiddels hebben we voor het serieuzere werk een Deuter Kid Comfort II, zo'n rugzak-met-kinderzitje. Die proberen we morgen voor het eerst uit in het wild, maar hij zit in ieder geval lekker en de kleine is er blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeep-jogger.jpg

Kwam deze tegen tijdens de 1/2 marathon van Egmond, nou dan weet je het qua terrein wel (strand, duinen, schelpenpaden etc)

De bewuste hardloopster was er erg tevreden mee en de uk die erin zat had het ook prima naar haar zin. (Warmpjes ingepakt, want een tikkie koud.)

Schijnt ergens rond de tweehonderd euro te kosten (nieuw)

 

.....das toch beduidend goedkoper dan bijv. een Easywalker of een Phil en Ted etc...

 

Oh ja...het is een "Jeep Overland Limited Jogging Stroller"

 

Ik heb in Ede nog een quinny Freeweeler 4 wielen staan incl wandelwagen bak en voetenzak.

Voor een bloemetje mag je die ophalen.

 

Verder was ik bij het cachen heel blij met mijn draagdoeken.

 

Zou ik zeker niet afslaan... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit ervaring kan ik je aanraden op het volgende letten:

- Grote, iets bredere wielen tegen losse ondergrond en takken

- Geen zwenkwielen, maar vaste wielen tegen oneffenheden

- Een vijfpuntsgordel, want je wilt ook met kind weer thuiskomen :P

 

Succes, Moose61

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen de jongens wat kleiner waren hadden we ze in de draagdoek, maar nu gaan ze mee in de tweelingwagen of op de rug.

 

Eventueel heb ik nog een Quinny freestyle 3wieler staan die opgehaald kan worden (ook in Ede).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit ervaring kan ik je aanraden op het volgende letten:

- Grote, iets bredere wielen tegen losse ondergrond en takken

- Geen zwenkwielen, maar vaste wielen tegen oneffenheden

- Een vijfpuntsgordel, want je wilt ook met kind weer thuiskomen :P

 

Succes, Moose61

 

Ter aanvulling;

Een driewieler, makkelijker te besturen.

Met een voorwiel dat je vast kunt zetten en kunt laten zwenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een driewieler, makkelijker te besturen.

Met een voorwiel dat je vast kunt zetten en kunt laten zwenken.

Wij hebben juist bewust gekozen voor een vierwieler vanwege de stabiliteit op zwaarder terrein. Nooit gemerkt dat die moeilijk te sturen was. Driewielers noemen ze niet voor niets joggers, om achteraan te rennen over vlakke paden. Voorwielen vast kunnen zetten is inderdaad fijn.

Edit: Overigens zou ik het wel weten als ik een kleine op komst had: niet meer verder zoeken en naar Ede rijden en de twee gratis wagens eens bekijken om daar vervolgens uit te kiezen. Veel fijner, kiezen uit twee in plaats van het complete aanbod uit de winkel waar alles toch vrijwel hetzelfde is.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in Ede nog een quinny Freeweeler 4 wielen staan incl wandelwagen bak en voetenzak.

Voor een bloemetje mag je die ophalen.

 

Verder was ik bij het cachen heel blij met mijn draagdoeken.

 

 

Daar hebben we zeker interesse in. Heb je een foto van de wagen? stuur hem maar even naar chantalvyperen@hotmail.com

 

Toen de jongens wat kleiner waren hadden we ze in de draagdoek, maar nu gaan ze mee in de tweelingwagen of op de rug.

 

Eventueel heb ik nog een Quinny freestyle 3wieler staan die opgehaald kan worden (ook in Ede).

 

Heb je een foto van de wagen? Wil je die misschien zenden naar het adres chantalvyperen@hotmail.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...