leendertpeter Geplaatst 19 november 2011 Geplaatst 19 november 2011 Hallo, Ik probeer te achterhalen welke stappen ik moet ondernemen om een Cache op Tenerife geadopteerd te krijgen. Ik heb al een oproep gedaan op het Spaande deel van de www.geocaching.com maar nog geen reactie hierop gehad. Is dit de juiste weg of zijn er andere methoden dit te realiseren? Ik hoor graag opvattingen en suggesties. Met dank. Leendert
Koen-Thirza Geplaatst 19 november 2011 Geplaatst 19 november 2011 Volgens mij al de CO hem ter adoptie heeft aangeboden moet je op geocaching.com/adopt de GC code invoeren en dan kan je hem adopteren.
leendertpeter Geplaatst 19 november 2011 Auteur Geplaatst 19 november 2011 Hallo, Misschien het ik het niet goed uitgelegd maar ik heb een cache geplaatst op Tenerife die ik door een 'local' wil laten onderhouden. Dus geadopteerd in de andere betekenis. Groeten Leendert
@rend Geplaatst 19 november 2011 Geplaatst 19 november 2011 Volgens mij je vanuit Nederland geen cache willen leggen op Tenerife. Hier in Nederland is toch nog plek genoeg en laat die Spaanse geocacher er maar eentje in Tenerife leggen.
Sivota Geplaatst 19 november 2011 Geplaatst 19 november 2011 Voor de meeste caches die geplaatst worden in het buitenland c.q. vakantieland, worden gewoon ter plekke 'locals' gevraagd voor het onderhoud. Dat kunnen dus ook niet geocachers zijn, die in de buurt wonen en door de cachers persoonlijk zijn geinformeerd en instructies hebben gekregen en met wie je contact kunt hebben, wanneer er iets niet helemaal goed gaat. Persoonlijke contacten/vrienden maken op Tenerife lijkt mij dus een belangrijke stap...
TuuronTour Geplaatst 20 november 2011 Geplaatst 20 november 2011 Wat me eigenlijk wel nieuwsgierig maakt: als de lokale cachers in staat zijn een geocache te onderhouden en dat met plezier doen, waarom plaatsen ze die dan niet zelf? Gebrek aan eigen initiatief?
Geopatra Geplaatst 21 november 2011 Geplaatst 21 november 2011 (bewerkt) Voor de meeste caches die geplaatst worden in het buitenland c.q. vakantieland, worden gewoon ter plekke 'locals' gevraagd voor het onderhoud. Dat kunnen dus ook niet geocachers zijn, die in de buurt wonen en door de cachers persoonlijk zijn geinformeerd en instructies hebben gekregen en met wie je contact kunt hebben, wanneer er iets niet helemaal goed gaat. Persoonlijke contacten/vrienden maken op Tenerife lijkt mij dus een belangrijke stap... Volgens mij ontbreekt er nog iets aan dit verhaal: diegenen die het cacheonderhoud locaal gaan plegen moeten "actieve" geocachers zijn ! Dat maakt het wat moeilijker natuurlijk. Het is dan ook aan te raden om alvorens een "holidaycache" te willen plaatsen eerst onderzoek te doen naar lokale geocachers en dan ook nog contact met hen te leggen omtrent onderhoud. Pas dan is het zinvol een "holidaycache" te gaan plaatsen. Doe je dat niet: jammer, verspilde energie en toegenomen vervuiling. Ergo: "bezint eer u begint !". Geopatra, (wiens alter ego RedRocks enige ervaring heeft op dit gebied.) 21 november 2011 bewerkt door Geopatra
Sivota Geplaatst 21 november 2011 Geplaatst 21 november 2011 Volgens mij ontbreekt er nog iets aan dit verhaal: diegenen die het cacheonderhoud locaal gaan plegen moeten "actieve" geocachers zijn ! Dat maakt het wat moeilijker natuurlijk...... Is dat zo? Neem me dan niet kwalijk voor het foutief verstrekken van informatie. Ik dacht dat dit niet noodzakelijk was
De Oliva's Geplaatst 21 november 2011 Geplaatst 21 november 2011 Je kan eens kijken wie er in de buurt zoal actief is en dan zo'n team direct benaderen? Misschien de FTF van de betreffende cache.
de-fam Geplaatst 21 november 2011 Geplaatst 21 november 2011 Ik snap sowieso niet waarom iemand een cache legt in Verweggistan. Als het te ver is om te onderhouden, moet je hem ook niet leggen.
antarctica Geplaatst 21 november 2011 Geplaatst 21 november 2011 @de-fam: helemaal mee eens! Liever een fraaie cache in de tuin van de buren dan een lege dop op Tenerife(of zoiets ...) Antarctica
technetium Geplaatst 21 november 2011 Geplaatst 21 november 2011 Ik snap sowieso niet waarom iemand een cache legt in Verweggistan. Een reden om een cache in het buitenland te leggen: Ik heb www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC22XE7 op La Palma, ieder logje brengt weer herinneringen boven aan die fantastische vakantie. Tc
TuuronTour Geplaatst 21 november 2011 Geplaatst 21 november 2011 Technetium, je weet best dat er een groot verschil is tussen een earthcache en een fysieke geocache
Aanbevolen berichten