Spring naar bijdragen
Het nieuwe forum is online! Lees meer... ×

Aanbevolen berichten

Ze hangen nog maar net in de 'lucht' en nu al defecten: ESA kampt met negen falende atoomklokken op Galileo-satellieten

Als het zo doorgaat, is de helft defect als Galileo operationeel ( zou ) worden: dan blijven we wel zoekende ^^

bewerkt door Linkalovers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las het net in de Tweakers nieuwsbrief, inderdaad. 9 klokken defect op een aantal van 72, dat lijkt me geen toeval. :no:

Hopen maar dat het hierbij blijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondanks de problemen is Galileo recent wel Open for business! verklaard.
In de nieuwere chipsets zit Galileo ondersteuning inderdaad al ingebakken. Ben benieuwd of de datasteam al zichtbaar is.
Komende week ga ik testen met deze uBlox chip.
Printje is al gemaakt. De bout staat bijna heet :thumbsup:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een groeiend aantal smartphones is geschikt voor navigatie m.b.v. de Galileo satellieten. Hier een voorlopig lijstje. (even klikken op het rondje achter 'Smartphones')

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een groeiend aantal smartphones is geschikt voor navigatie m.b.v. de Galileo satellieten. Hier een voorlopig lijstje. (even klikken op het rondje achter 'Smartphones')

Vanmorgen een artikel hierover gelezen bij Tweakers.net, maar toen vond ik het niet nodig om dit hier te vermelden. Nu als toevoeging wel: Steeds meer telefoons ondersteunen Europees GPS-alternatief Galileo

Ook in de bijbehorende 'Reacties' ( scroll daar naar beneden ) staat interessante informatie. Echter, altijd wel 'onder voorbehoud' lezen.

bewerkt door Linkalovers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd wanneer Garmin met nieuwe producten op de markt komt die Galileo ondersteunen.

Dit bericht van Garmin vind ik tamelijk vaag.

Vooralsnog zie ik alleen de Foretrex 601 en 701 als compatible met Galileo op de site van Garmin.

bewerkt door Ringeling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie foto's!

Overmorgen gaan er weer 4 (nrs. 19-22) de lucht in, volgens dit schema:

Dec. 12 Ariane 5 • Galileo 19-22
Launch time: 18 36:07 GMT (1:36:07 p.m. EST)
Launch site: ELA-3, Kourou, French Guiana
Arianespace will use an Ariane 5 ES rocket, designated VA240, to launch four Galileo full operational capability satellites for Europe’s Galileo navigation constellation. Delayed from Aug. 9. [sept. 12]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden