Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Beste alleen

Geweldig zo als paddestoel hier een antwoord op geeft klasse top

Ik kan mij hier mee helemaal mee vinden bedankt

Voor mij einde draadje want allles en iedereen is aan woord geweest en juiste antwoord is gegeven Door paddestoel div cache verschillende maten moet er gewoon zijn. Punt uit ..... :dribble:

bewerkt door hooningkorf
Geplaatst

[cynisme]

:ph34r:

Als je echt een hekel hebt aan nano's dan zou je kunnen overwegen om die als volgt te loggen:

"wateenfantastischeorginelemanieromopdezefraaielocatieeencacheteverstoppennormaalgesprokenzouiknooitopzozdezeplekzijngeweestzondereersteentetanusvaccinatietehalenechtsuperhartstikkebedankttftcT" *)

En dan natuurlijk niet vergeten om direct achter het normale logje op internet een Needs Maintenance te plaatsen vanwege logrol vol.

*) Merk op dat om ruimte te besparen de spaties achterwege zijn gelaten en dat van de teamnaam alleen het initiaal is gebruikt.

[/cynisme]

:blush:

Sorry, ik kon het niet laten.

• 2 years later...
Geplaatst

Sorry kon het niet laten

Nanocontainers zijn zeer geschikt als tussenpunten bij multicaches, maar als eindcache getuigen ze van gemakzucht en creatieve bloedarmoede. Een volwaardige geocache is een kist met voldoende ruimte voor een echt logboek, reizigers en artikelen om te ruilen. Dat zijn wezenlijke elementen van het spel geocaching. Met het verstoppen of camoufleren van een kist in een stedelijke omgeving toont een plaatser zijn vaardigheden. Een nano als eindcache doet afbreuk aan het spelplezier van veel geocachers en is vooral een bewijs van onvermogen.

Dit vind ik echt grote onzin. De kracht van geocaching is juist de diversiteit! Ik vind het alleen maar leuk om continu verschillende cache containers tegen te komen. Van nano;s tot jampotten tot tupperware bakjes tot zelf uitgeholde boomstammen tot bakstenen met een holle ruimte etc. Ik waardeer het natuurlijk ook meer als de cache container wat origineler is dan al bekend is (het filmrolletje, het tupperware bakje.) maar ik vind het niet zo erg om het meteen tot creatieve bloedarmoede te bombarderen. Vind ik wat kortzichtig. Wat is er creatief aan steeds dezelfde opzet? Groot, met veel spullen, en dit in elke omgeving door proberen te douwen?De diversiteit is juist leuk! Speuren naar een nano in een kunstwerk van staal, steek daar liever geen ammobox in.Een klein kokertje in de nok van een vogelhuisje, moet hier ook weer een ammobox onder de vloer geramd worden? Word ook saai. Nee geef mij maar caches in alle soorten en maten.Voor mij bepaald de opzet, het thema, of iets creatief is of niet.Zo begrijp ik een nano in een kunstwerk van staal beter, dan een nano in het veluwse bos. Ja bij het laatste mag er wel een ammo box komen ja.Maar sommige situaties lenen zich uitstekend voor wat anders.En het verstoppen en camoufleren van een cache in een stedelijke omgeving... Klinkt leuk op papier wat je zegt maar in het echt kan het gewoon niet. Je kan niet een complete ammobox onder een bankje op een stadsplein verstoppen, of in een plantsoen. Dan ziet het winkelend publiek hoe men grote kisten uit de bosjes trekt...Juist dan kan een nano uitkomst bieden.Als er zich op het plein bijv. een mooi beeld bevind, kan je daar een cache omheen maken en bij een bankje wat uitzicht bied op het beeld, een nanotje verstoppen. Die kan je dan nog met een goede hint onopvallend pakken, namelijk zitten en wat voelen.Dat vind ik zeker wel creatief bedacht, en ook juist uitgaan van de omgeving met zijn beperkingen. Dat vind ik juist creatief, en dat iemand goed nadenkt over wat wel en wat niet kan.
Geplaatst (bewerkt)

Dit verhaal vertelt het heel aardig. Een plaats waar je niet op je gemak iets kunt loggen ter grootte van een ammobox is ook een plek waar ik liever niet naar toe ga in mijn vrije tijd. Ik ben ten slotte bezig met een hobby. En als je iets creatief wilt verstoppen in de buik van een koolmees oid, dan ligt het coördinaat van het volgende waypoint meer voor de hand dan een cache. Zo valt alles op zijn plaats.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst

Eerlijk gezegd sla ik caches waar ik een nano vermoed, over. Door een handicap (gekke rechterhandje zoals mijn dochter het noemt) krijg ik nl nooit meer het rolletje fatsoenlijk in de nano. Ik stel me er dan meestal (als ik er per ongeluk 1 tegenkom) ook al tevreden mee als ik hem in mijn handen heb gehad. Eerlijk gezegd vind ik een nano als eindcache voor een multi niet kunnen.

Geplaatst

Ik heb o.a. 2 nano caches. Maar niet als eindcache van een multi. Vind ik niet kunnen. Maar als dochter (of iemand anders) meegaat, kunnen die toch helpen? En ik heb ook wel eens foto geaccepteerd in een soortgelijke situatie. Het belangrijkst vind ik dat men de plek bezocht heeft en de cache gevonden. In principe moet er natuurlijk gelogd worden op het rolletje, maar er kan m.i. wel eens een uitzondering worden gemaakt. Dit zal wel tegen de schenen van sommige cachers/CO's zijn, maar moet kunnen, volgens mij.

Geplaatst

Door een handicap (gekke rechterhandje zoals mijn dochter het noemt) krijg ik nl nooit meer het rolletje fatsoenlijk in de nano.

Achjee, is het een bekende ziekte die ik blijkbaar ook heb ?

Geplaatst

zolang er mensen zijn die Nano's en Kokers "verheerlijken" zal ik als tegengewicht de grijze plaat maar weer afdraaien, al was het maar om ook een ander geluid te laten horen

Nano plaatsen doe je in mijn optiek om twee redenen, de eerste luiheid/ ongeïnteresseerdheid in het spelletje

als je vind dat de mensen die plek moet heb gezien ( ik kan zeer wijnig Nano's die plakken op plekken waarvan ik echt dacht dat mijn leven incompleet zou zijn geweest als ik daar niet was geweest) waarom plaats je daar dan een nano? omdat het "moet" van .com? omdat je anders geen mensen daar na toe krijgt omdat ze geen "puntje" krijgen? omdat je geen moeite wil doen om minimaal een doosje te plaatsen? Ach joh, een foto is toch ook goed, en als iedereen zijn mond houd dan gaat het goed?

De tweede reden is volgens mij, omdat je je bezoekers wil plagen, een zwarte nano op een zwarte hek (hint magnetisch) ow ow wat "leuk" #zucht een nano op een schroef gedraait in een boom bij (voorkeur) veel ijzer en dan ook de hint "Magnetisch" gelachen dat we hebben #DiepeZucht

Waarom zou je zo een ding eigenlijk willen gaan vinden? een heleboel tijd verdoen met zoeken op een 4 kante meter helemaal niets van de verdere omgeving zien en altijd het gepriegel met het klere rolletje, (vooral je naam niet voluit schrijven anders moet de CO elke keer weer er heen om een nieuw rolletje er in te priegelen)

als dat tegenwoordig "geocachen" moet voorstellen ben ik zielsblij dat ik dus een totaal andere hobby heb,

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Toevallig was ik gisteren bij een plek waar een nano lag. Een hele mooie plek. Zonde dat het een nano betrof. Ik heb ter plekke besloten nooit meer naar een nano te zoeken. Maar dat betekent wel dat ik dit soort plekken dus misloop. En dat zou ik jammer vinden.

http://coord.info/GC44XK5

Geplaatst

ach ja geen naam, die Nanocache die jij aangeeft heeft bezoekers gehad die met het zelfde gemak een vlaggetje gestoken in een welriekende drol op de foto zetten als ze dat een "puntje" oplevert,

en volgens mij spreek je niet voor alle bezoekers van je nano maar misschien slechts 3 van die 757 bezoekers die "het plekje" de moeite waard vonden om er een Favo aan te spenderen...............

een beetje de logjes lezend (vanzelfsprekend tamelijk veel logjes met maar een paar nietszeggende woordjes) van mensen die jou nano hebben bezocht begrijpen zelfs het simpelste wat het spel inhoud niet, dat is dan ook meteen de reden dat ze dat ding gaan opzoeken.

ik ben er niet geweest, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er ook met een beetje meer moeite iets geplaatst had kunnen worden wat meer inhoud geeft.

ik zie tevens dat je zelf ook totaal niets van het spelletje snapt (niet echt verrassend) dat lees ik in je hint die je gebruikt, "bovenste trede, linkerkant, magnetisch" #linkerkant Geocachen is een navigatie spelletje, je heb een GPS nodig om je naar een cache te dirigeren, wat is er dan zo moeilijk aan om ipv links of rechts dan ook Noord of Oost te gebruiken, zo is er nooit twijfel wat nu links of rechts zou zijn.

maar je heb bevestigt wat ik al dacht, als jij vind dat jou hobby "geocachen" word gesymboliseerd door die Nano van je, blijf ik zeggen dat ik heel blij ben dat ik een andere hobby heb

Barny

• Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

Ha, ha, jongens, inderdaad de te verwachten actie + de te verwachten reactie door een thuisfluiter.

@Barney: Nee, inderdaad, Barney, (zucht) ik spreek niet namens AL die mensen. Het was de bedoeling dat je begreep dat het echt niet alleen MIJN mening was, maar dat er genoeg mensen zijn die nano's wel leuk vinden (of op zijn minst, niet erg).

Waar haal je overigens het idee vandaan dat mijn nano's symbolisch zouden zijn voor mijn hobby? Niet mijn woorden. Dat riekt naar stemmingmakerij. Mijn caches bestaan uit nano's, kokertjes, doosjes EN munitiekistjes. Het zijn traditionals, multies EN (eenvoudige) mysteries. En die verscheidenheid van caches is WEL symbolisch voor mijn hobby.

En wat die hint betreft; op een plek waar het druk kan zijn lijkt het mij wel zo prettig de cache zo snel en zo onopvallend mogelijk te kunnen pakken. Liever een duidelijke hint dan zoiets als "boomstammetje" in een bos waar het bezaait is met boomstammetjes.

Er is al eens eerder gezegd dat favo's niet zoveel waarde hebben. Zelf heb ik er ook nog een paar honderd staan. Ik deel ze niet uit. Ik schrijf mijn waardering wel in het logje.

Ik ben blij voor je dat je een andere hobby hebt. Kun jij blij zijn voor anderen dat die hun hobby op een andere manier beleven? Of wordt je alleen maar blij van het afzeiken van die anderen?

bewerkt door no-name
Geplaatst

Of wordt je alleen maar blij van het afzeiken van die anderen?

Dat IS zijn hobby. Het geocachen gebruikt hij slechts als opmaat voor de legalisatie van die hobby.... Wees blij, dat WIJ een andere hobby hebben.... Als ik ooit in Wijk aan Zee kom.... Ik ga de trap op, dan links, vervolgens rechts, mijn hoofd gaat onder de ijzers, ik laat mijn vrouw de nano beschrijven en weer oprollen en 's avonds krijg jij van mij een favo, terwijl ik zit te GSAKEN.... Snap je het nog? :-) :-) Als je dwars door het forum heen prikt, is het hier best leuk toeven.... :-)

Geplaatst

Yup No Name, kerel wat moet jij slim zijn dat het simpelse wat er is niet meer kan begrijpen,

ik weet dat er mensen zijn die Nano's niet erg vinden, jij heb er 757 van die mensen gevonden die zonder morren en zonder enige kanttekening gaan lopen priegelen op een minirolletje of anders voor het puntje een foto maken omdat ze daar geen zin in hebben,

volgens mij beweer ik nergens dat dat het van mij niet mag, verboden zou moeten zijn of wat dan ook, iedere gek mag van mij zijn gebrek hebben

ik vraag mij alleen af wat die mensen daar toe beweegt? daarom mijn stelling dat die mensen ook met het zelfde gemak een drol met een vlaggetje op de foto zetten voor een puntje.

duidelijk een andere hobby dan die ik wil hebben.

over jou veelal favoloze "cache's" of met een paar favo's van vriendjes, het overgrote deel zijn gewoon micro's en welgeteld 1 "zegge Een!" (dus niet zoals jij graag wil doen geloven meerdere) regular cache

die tip van die hint wil het er bij jou ook niet (veelzeggend, zie openingzin)

ach, als je als iemand anders als zeiker neerzet weet je diep in je ziel dat de zeiker eigenlijk wel een beetje gelijk heeft maar wil hem geen gelijk wil geven, waarbij je dan gaat verschuilen in allerijl smoesjes, halve waarheden en het voor het gemak afdoet van "hij is een zeiker" zodat er weer verder onnozel gegaan kan worden :)

Barny

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...