De GEO Ridders Geplaatst 27 september 2011 Geplaatst 27 september 2011 In plaats van nano caches te gaan zoeken zou je beter met de challenges aan de gang kunnen gaan. Dan blijft er een plekje op die nano logrol voor mij over . O ja, en earthcaches, daar heb je ook geen last van nano papiertjes. Alleen je eigen papiertje waar je antwoorden op moet schrijven Nee even serieus. Een cache is een cache van ieder formaat. Hoe groot (zoals eerder vermeld een silo) of klein (een nano) dan ook. Het gaat volgens de beginselen van GCen, om de route naar de stash toe. En of dat nu in een woonwijk of een uigestrekt bos, oerwoud of over een waterpartij is, dat is de cache. De container, de stash, is een plek waar je logt - naam en evt je belevenis, wat bij een nano niet kan uiteraard - en klaar. En ja, natuurlijk moet de CO rekening houden als ie een nano legt dat ie wel eens snel een nieuwe rol er in zou moeten gaan stoppen. Dus.....een moeilijk te vinden nano of een verschrikkelijk lange route of een moeilijke puzzel zijn dan mogelijkheden om alleen die cachers aan te trekken die in 'de weg naar de stash toe' een uitdaging zien. Om nu te roepen en te vragen om een minimale grootte, gaat me te ver. Ik vind het prima een nano. Ga er binnenkort ook eentje leggen uh plakken dus. Ik kan me best voorstellen dat je het niet leuk vindt zo'n mini ding. Vooral als er kids mee zijn. Maar kies dan die caches uit die je wel behagen. Laat de andere op ignore en weg zijn ze. Simpel doch eenvoudig lijkt.
Vlindertje Geplaatst 27 september 2011 Geplaatst 27 september 2011 Nanocontainers zijn zeer geschikt als tussenpunten bij multicaches, maar als eindcache getuigen ze van gemakzucht en creatieve bloedarmoede. Een volwaardige geocache is een kist met voldoende ruimte voor een echt logboek, reizigers en artikelen om te ruilen. Dat zijn wezenlijke elementen van het spel geocaching. Met het verstoppen of camoufleren van een kist in een stedelijke omgeving toont een plaatser zijn vaardigheden. Een nano als eindcache doet afbreuk aan het spelplezier van veel geocachers en is vooral een bewijs van onvermogen.
mmjjt Geplaatst 27 september 2011 Geplaatst 27 september 2011 Nano's, holle bouten, schroefkoppen en wat al niet meer. Zijn leuk mits goed onderhouden, mooi verstopt en redelijk accuraat op de aangegeven coördinaten liggen en/of plek van hint. Natuurlijk zijn kisten leuk maar over het algemeen verzanden we dan in voortuincaches in de stedelijke omgeving, omdat het nu eenmaal nauwelijks mogelijk is om op een centraal station o.i.d. een kist te verstoppen. Een nano op die plek juist wel en de kick is dan het vinden zonder gezien te worden.
lingbeek Geplaatst 27 september 2011 Geplaatst 27 september 2011 Tja, leuk gecamoufleerde nano's kunnen soms leuk zijn. Maar een nano moet vor mij (net als ieder cache trouwens) voldoen aan een paar voorwaarden: Of de plek moet heel bijzonder zijn. Of de route moet heel mooi zijn. Of het moet een flinke puzzel zijn Maar een traditionele nano op een verkeersbord in de stad op een nietszeggende plek alleen maar voor de puntjes hoeft voor mij niet. Beter geen cache dan een slechte cache. Maar als je bijvoorbeelde de cache Wintersport van Pistol.Paul gaat doen (http://coord.info/GC2N271) dan kom je een leuke nano tegen. Ook heb ik wel eens een slak ergens gevonden die een cache bleek te zijn. Het kan allemaal heel mooi en leuk... Als je dan toch een nano gebruikt doe het dan leuk!
brouwertjes Geplaatst 27 september 2011 Geplaatst 27 september 2011 Een nano als eindcache doet afbreuk aan het spelplezier van veel geocachers en is vooral een bewijs van onvermogen. Volgens mij snapt vlindertje het niet helemaal. Heb nu een aantal nano's liggen: vb: GC2X2MF (24 favorieten 41% favorite ratio) GC2KT3F (38 favorieten, 21%) GC2X2MH (10 favorieten, 59% favorite ratio) Ben eigenlijk wel benieuwd wat Vlindertje gepresteerd heeft en creatief vermogen heeft getoond met grote ammoboxen
TeamLTC Geplaatst 27 september 2011 Geplaatst 27 september 2011 De eerste keer (zit nog maar een maandje in dit wereldje) dat we een nano zochten hebben we wel een half uur gezocht, maar uiteindelijk wel gevonden. Ik vond dat een mooie plek, want het was een historisch hekwerk. Nu vind we ze al makkelijker. Mits de rol tijdig wordt verwisseld is het voor mij geen bezwaar. Overigens een fotorolletje vind ik geen nano maar een micro. Deze kom ik het meest tegen en zijn soms best creatief verstopt.
bas & noortje Geplaatst 27 september 2011 Geplaatst 27 september 2011 Volgens mij gaat de hele discussie weer dezelfde kant op als de voortuincaches; je moet er van houden en anders niet... Einde draadje???
Geo Gravers Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 Ik heb nog nergens gelezen wat voor gedoe het is om met koude handen een logrolletje terug te stoppen. Een nano op zich heb ik geen moeite mee, maar onlangs was het logrolletje van een nano nat. Ten eerste kreeg je het rolletje er haast niet uit, maar terugstoppen was nog lastiger.
De GEO Ridders Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 Oplossing => Standard uitrusting uitbreiden met: pincet.
Krimpenees Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 Ik heb standaard een pincet in m'n uitrusting, maar ook daarmee zijn er niet altijd uit te krijgen.Nano's vind ik eerlijk gezegd rotdingen, en probeer ze zoveel mogelijk te ontwijken. Zoals al eerder gezegd zijn ze voor mensen met een lichamelijke beperking (zoals ik) een regelrechte ramp.Maar ja, soms is het onderdeel van een multi of een serie. Soms is het ook wel een mooi plekje. Dan ontkom je er niet aan.
Team Professor X Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 Oplossing => Standard uitrusting uitbreiden met: pincet. En een minimagneet op een uitschuifbare antennestokje. P(l)akt alles.
brouwertjes Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 Ik doe standaard een extra magneetje onder het rolletje. Het rolletje steekt dan een paar mm boven de rand uit en kan je dus zo pakken.
Belleblaozers Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 (bewerkt) Ik maak voor mijn nano's zelf log rolletjes die 3 mm breder zijn dan de standaard logrolletjes. Hierdoor zijn ze er gemakkelijk uit te halen. 28 september 2011 bewerkt door Belleblaozers
Tornado Bram Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 Ook ik heb meerdere nano's verstopt. Mijn ervaring is dat die dingen niet goed worden dichtgedaan, magneetjes gesloopt worden en weer nieuwe gekocht kunnen worden. Zelf vind ik het overigens ook ondingen om te loggen met mijn "grote" handen Ik heb al een paar opgeheven en sommige worden in de toekomst vervangen. Maar om nu hier weer regels voor op te stellen, zou ik niet doen, we zijn al een teveel regelland.
nichel Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 Bij een tradi kan ik me het voor de liefhebbers nog voorstellen..een nano.. Dan zoek je maar 15 meter ijzerwerk af. Vaak worden ze door vinders op een andere plek teruggeplaatst omdat die zogenaamd mooier zou zijn. Vervolgens komt de volgende en wanneer het coordinaat dan ook niet al te zuiver is, dan kun je je lol op. Bij een bruggetje waar constant iedereen overheen loopt en zich afvraagt wat die gek daar nou aan ijzer loopt te voelen....Je voelt je bijna een ijzer-fetisjist. By mysteries en multi's vind ik het helemaal niks. dat kan altijd creatiever. Ik noem ze na 2 bier dan ook gewoon klano's......als samentrekking van 2 bekende hollandse woorden. Maar het leuke van dit spelletje is dat er voor elk wat wils in zit en dan doe ik toch geen klano's..... Everybody happy, er liggen ondertussen al meer dan 1 miljoen caches over deze aardkloot verspreid en dat zijn niet allemaal klano's. Nico Lisse
Aanbevolen berichten