corina Geplaatst 30 november 2011 Geplaatst 30 november 2011 Telt de gemeente waar je hem zelf de eerste keer in dropt ook mee? Ook als het een bonus gemeente is?
De Wijngemachtigde Geplaatst 30 november 2011 Auteur Geplaatst 30 november 2011 Telt de gemeente waar je hem zelf de eerste keer in dropt ook mee? Ook als het een bonus gemeente is? Ja, je mag alleen zelf geen foto's aanleveren van je eigen coin.
corina Geplaatst 30 november 2011 Geplaatst 30 november 2011 Telt de gemeente waar je hem zelf de eerste keer in dropt ook mee? Ook als het een bonus gemeente is? Ja, je mag alleen zelf geen foto's aanleveren van je eigen coin. Oke bedankt. Dan drop ik hem na 1 januari zelf
De Wijngemachtigde Geplaatst 7 december 2011 Auteur Geplaatst 7 december 2011 @alledeelnemers: Naar aanleiding van wat onduidelijkheid is spelregel 20 van de Gemeenterace iets specifieker opgesteld. De volgende zinnen zijn toegevoegd: Indien een coin lange tijd in het bezit is van een cacher mag deze cacher verzocht worden de coin weer zsm te droppen in een cache, maar dit verzoek loopt via de wedstrijdleiding. Deelnemers nemen dus eerst contact op met de wedstrijdleiding alvorens een coinverplaatser te verzoeken hun coin te droppen. Dit betekent dus dat als er een coin in een rugzak blijft zitten en je wilt graag dat de geocacher die jouw coin in bezit heeft de coin weer eens een keer ergens gaat droppen, neem dan EERST contact op met de wedstrijdleiding alvorens zelf actie te ondernemen. Er is namelijk een grijs gebied qua tijd waarin je zou kunnen gaan handelen, en we organiseren dit liever iets strakker. Wat is 'lang' in een rugzak zitten? 5 dagen? 2 maanden? Dat is een subjectief begrip. In het licht van de race, waarbij we maar 1 jaar hebben om zoveel mogelijk gemeenten aan te doen, lijkt het redelijk om de grens bij 3 weken te leggen. Ergo: als een coin 3 weken of langer bij een cacher verblijft, mag er contact worden gezocht met die cacher en kan worden verzocht de coin weer 'ergens' in een cache te stoppen. Neem hierover altijd even contact op met de wedstrijdleiding via het bekende emailadres, zodat er niet achteraf onduidelijkheden ontstaan.
Miniatuur Geplaatst 7 december 2011 Geplaatst 7 december 2011 Dus een berichtje aan een cacher waarin je hem bedankt voor het meenemen van de coin en de hoop uitspreekt dat hij de coin weer snel dropt omdat deze aan een race deelneemt, is niet toegestaan? Zulke berichtjes hebben wij bij andere racen wel ontvangen en wij vonden die berichtjes niet vreemd.
De Wijngemachtigde Geplaatst 7 december 2011 Auteur Geplaatst 7 december 2011 Dus een berichtje aan een cacher waarin je hem bedankt voor het meenemen van de coin en de hoop uitspreekt dat hij de coin weer snel dropt omdat deze aan een race deelneemt, is niet toegestaan? Zulke berichtjes hebben wij bij andere racen wel ontvangen en wij vonden die berichtjes niet vreemd. Ik vind ze ook niet vreemd. Het probleem is alleen dat het bijna niet valt te controleren WAT er precies geschreven wordt en WAT er precies wordt gevraagd van de verplaatser. Een bedankje voor het meenemen en de hoop uitspreken dat de coin weer snel wordt gedropt is prima, maar een verplaatser vragen om liefst vandaag nog de coin te droppen in een makkelijke cache zodat de coin snel verder racet, is weer heel wat anders. Daarom is het beter om maar helemaal geen directe emails te sturen aan verplaatsers, en als die noodzaak er is, dat alleen via de wedstrijdleiding te doen. Je kunt ook een algemene note op de coinpagina plaatsen waarbij je een verplaatser bedankt, dan is het in elk geval openbaar wat er gebeurt.
mmjjt Geplaatst 7 december 2011 Geplaatst 7 december 2011 Ook wij bedanken onze verplaatsers/ retrievers geregeld en meestal eindigend met de opmerking dat het fijn is als hij snel weer door gaat. Is dit nu nog toegestaan?
De Wijngemachtigde Geplaatst 7 december 2011 Auteur Geplaatst 7 december 2011 (bewerkt) Ook wij bedanken onze verplaatsers/ retrievers geregeld en meestal eindigend met de opmerking dat het fijn is als hij snel weer door gaat. Is dit nu nog toegestaan? Ja, maar doe dit het liefst via de pagina van de coin zelf met een note, dan leest die cacher het ook wel. @iedereen: Het gaat gewoon om het principe dat je als coineigenaar de race zo min mogelijk ZELF beinvloedt. En zeggen dat het leuk is dat de coin snel verder reist is een beetje een open deur (in een race), dus dat is geen groot probleem. Omdat het een grijs gebied is van wat wel en wat niet door de beugel kan, is het beter als je als coineigenaar maar helemaal niks zegt of in hele algemene bewoordingen je waardering uit voor degenen die een coin verplaatsen. Ikzelf vind het wel een aardige om bijvoorbeeld de cachers in de beschrijving op te nemen die de coin in een volgende gemeente hebben geplaatst of een foto hebben aangeleverd, (in een lijstje, met daarachter de desbetreffende gemeente), of die een winnende log hebben geschreven. Het lijkt me dat daar ook een soort stimulerende werking vanuit gaat en daaruit volgt ook de waardering die je hebt voor de verplaatsingen (+ verplaatsers) en dat je de race op de voet volgt. 7 december 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
glennenmaik Geplaatst 31 december 2011 Geplaatst 31 december 2011 Ik krijg geen opvolgingen van topics via de mailbox. Ook niet van de buren. Waar moet ik me aanmelden om van alles een beetje op de hoogte te blijven? Twitter?
De broekies Geplaatst 31 december 2011 Geplaatst 31 december 2011 (bewerkt) Ik heb inmiddels in het draadje over de gemeenterace op globalca ching.eu informatie gegeven over hoe je goed op de hoogte kunt blijven van de race: zie hier -Hemma 31 december 2011 bewerkt door De broekies
glennenmaik Geplaatst 31 december 2011 Geplaatst 31 december 2011 Bedankt! Er zijn ook zoveel websites die je in de gaten moet houden tegenwoordig... Nu dat profiel hier nog aanpassen...
Skjal Geplaatst 31 december 2011 Geplaatst 31 december 2011 (bewerkt) . 31 december 2011 bewerkt door Skjal
Goedweerloper Geplaatst 31 december 2011 Geplaatst 31 december 2011 - De coin is aangemeld en doet mee. - Banners op de coin pagina gezet. - Kaartjes uitgeprint en bij de coin gedaan. Ben ik nog iets vergeten of kan ik de coin in een cache gaan leggen?
De broekies Geplaatst 31 december 2011 Geplaatst 31 december 2011 (bewerkt) Aangezien het erg lastig wordt gemaakt om naar globalcachin g.eu te verwijzen of überhaupt het woord globalcachin g te schrijven, stel ik voor dat de vragen op het globalcachin g forum gesteld worden. Daar loopt het draadje over de race met updates en is het ook een sticky, dus snel terug te vinden. Om dan toch nog een antwoord te geven op jouw vraag: Alleen nog de coin in een cache leggen is voldoende om te starten. - Robert 31 december 2011 bewerkt door De broekies
GeSi Geplaatst 31 december 2011 Geplaatst 31 december 2011 Aangezien het erg lastig wordt gemaakt om naar globalcachin g.eu te verwijzen of überhaupt het woord globalcachin g te schrijven, stel ik voor dat de vragen op het globalcachin g forum gesteld worden. Daar loopt het draadje over de race met updates en is het ook een sticky, dus snel terug te vinden. Om dan toch nog een antwoord te geven op jouw vraag: Alleen nog de coin in een cache leggen is voldoende om te starten. - Robert Robert, Ik heb geen enkel probleem om verwijzingen naar jouw site te lezen op dit forum. Daarom vraag ik me dan ook af waarom je deze oproep hier doet. Je snapt zelf toch ook wel dat dat wel eens heel verkeerd opgevat zou kunnen worden.
Aanbevolen berichten