campvache75 Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Ik werk op een kinderboerderij waar mensen toegang moeten betalen. Nu leek het mij leuk om hier een cache te plaatsen, niet voor commerciële doeleinden maar gewoon een extra voor de bezoekers die geocachen. Het is niet de bedoeling om dit commercieel uit te buiten of de de inhoud van de cache te voorzien van promotie materiaal. De cache zal ik dan ook onder mijn eigen naam plaatsen en ook zelf onderhouden. Probleem is dat het park alleen overdag bereikbaar is en de mensen dus toegang moeten betalen. Is dit toegestaan?
Turbo-Diesel Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Kun je de cache niet vlak bij plaatsen? Buiten het terrein van de kinderboerderij? Dan is het probleem opgelost!
Team WilP Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Niet als de waypoints op het terrein liggen.
Marcel en Micha Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Officieel mag het niet, soms worden er uitzonderingen gemaakt. Dit is even samengevat hoe het zit Ik denk dat je dit even op moet pakken met GeoGuy. Van ons zul je namelijk nooit een antwoord krijgen waar de reviewers zich aan gaan houden.
ikbenjanuz Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Volgens mij mag het wel als je in de beschrijving maar duidelijk aangeeft dat er betaald moet worden en hoeveel. Wel twijfel ik er aan of dit door cachers gewaardeerd zal worden. Zelf zou ik dan zo'n cache links laten liggen maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Zijn er geen andere mogelijkheden dichtbij?
campvache75 Geplaatst 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst 31 augustus 2011 Bedankt voor de antwoorden, ik zag net elders op het forum dat er op Dierenpark Amersfoort ook een cache ligt.... Ik ga wel even contact onpnemen met Geoguym, kan dat via dit forum?
maca_en_niels Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 kun je niet iets met de kniderboerderij regelen dat de toegang voor cachers gratis is? bv, dmv een print van de cache pagina of een bepaald woord afspreken? Dan is de cache toch gratis te bezoeken..
Sivota Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 In februari van dit jaar gaf GeoGuy het volgende antwoord op de vraag : Link
campvache75 Geplaatst 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst 31 augustus 2011 Na het lezen van de uitleg van Geoguy denk ik dat ik met mijn plek in een aardig grijs gebied zit. Ik ga hem mailen en kijken wat eruit komt. Bedankt voor het meedenken.
Heracross Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 In een ander draadje staat dat je morgen op stap gaat voor je eerste find (als alles goed gaat). Is het niet slimmer om eerst een stuk of 25 caches te vinden voor je zelf een cache gaat plaatsen? Dan krijg je een beetje door hoe het werkt (en hoe het niet moet)
campvache75 Geplaatst 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst 31 augustus 2011 Dat was ik ook van plan Mocht ik de cache gaan plaatsen dan gaat daar nog wel en flinke tijd overheen denk ik, heb al een leuk idee voor de exacte locatie maar voor de rest heb ik nog niks bedacht. Ik hoop inspiratie op te doen van de caches die ik (hopelijk) ga vinden.
Bjorn De Mecheleir Geplaatst 3 september 2011 Geplaatst 3 september 2011 Hetzelfde probleem hier. Ik wilde, in Mechelen, bovenop de Sint Romboutstoren, een cache leggen. Maar sinds dit seizoen moet er betaald worden om deze toren te beklimmen, al is dit maar 2 euro... We shall see of de reviewer deze in Belgie al dan niet goedkeurt...
bvdkruk Geplaatst 3 september 2011 Geplaatst 3 september 2011 In een ander draadje staat dat je morgen op stap gaat voor je eerste find (als alles goed gaat). Is het niet slimmer om eerst een stuk of 25 caches te vinden voor je zelf een cache gaat plaatsen? Dan krijg je een beetje door hoe het werkt (en hoe het niet moet) Ikzelf heb maar 4 caches gedaan en heb er ook al 1 zelf geplaatst. Deze cache loopt geweldig en zonder problemen, heb al ca 85 founds met alleen maar positieve reacties en zelfs 1 favorites! Je hoeft echt niet perse een x aantal caches te hebben gedaan om te snappen hoe het moet. Het komt meer op logisch nadenken en jezelf plaatsen op de plek van je (toekomstige) bezoekers..
J-Thread Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 heb al ca 85 founds met alleen maar positieve reacties en zelfs 1 favorites! Dit gaat een beetje onaardig klinken maar: dat is geen goede score. Je mag per 10 caches een favorite point geven. Niet iedereen deelt ze uit en niet iedereen is premium member, maar als ik het eerlijk inschat denk ik dat zo rond de 50 van de 86 teams dat wel doen. Het verwachtte aantal favorites voor jullie caches is dan 5. Of anders gezegd: als je 9 willekeurige andere caches erbij neemt die evenveel founds zouden hebben, zijn er 49 favorite points over die andere 9 caches verdeelt, dus gemiddeld ongeveer 5,5 favorite point per cache ten opzichte van 1 voor die van jullie. De 'positieve reacties' bestaan vooral uit 'TFTC' en ik zie erg veel korte logs, wat meestal duid op het feit dat mensen niet veel meer te melden hebben over de cache... Laat duidelijk zijn dat ik hem niet gedaan heb en ik hem ook niet wil afbranden, alleen ik gebruik dit nu als voorbeeld. Helaas zijn er zovelen die net als jij een paar caches vinden en dan denken dat ze het wel weten. Vind nou eerst eens 500 of 1000 caches en kijk dan nog eens eerlijk terug naar je eigen cache. Is het nou werkelijk zo'n bijzonder plekje, leuke verstopmethode of originele puzzel? Ik weet zeker dat je hem dan een stuk minder leuk zal vinden als dat het nu lijkt. Kortom: natuurlijk zijn er mensen die zelf leuke caches kunnen leggen zonder er veel te vinden, maar onze ervaring is dat dit in de regel niet zo is. Dus ons advies: vind eerst tenminste 100 caches (minimaal) waaronder ook een aantal hoog gewaardeerde caches, voordat je iets gaat leggen. En ga zeker als beginner niet gelijk andere de tip geven dat ze ook best caches kunnen leggen.
de-fam Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 natuurlijk zijn er mensen die zelf leuke caches kunnen leggen zonder er veel te vinden, maar onze ervaring is dat dit in de regel niet zo is. Dus ons advies: vind eerst tenminste 100 caches (minimaal) waaronder ook een aantal hoog gewaardeerde caches, voordat je iets gaat leggen. En ga zeker als beginner niet gelijk andere de tip geven dat ze ook best caches kunnen leggen. Mee eens..
Aanbevolen berichten