Spring naar bijdragen

Hoe doen jullie het?!


w.vdsnoek

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik vraag mij af hoe jullie je gevonden caches bijhouden, doen jullie dit in een excel bestand/uitdraai cache...

 

Ikzelf doe het als volgt:

1) Uitdraai cache;

2) Ozi-Explorer uitdraai volledi gelopen cache en een zoom van de locatie

van de gevonden cache;

3) 8 sfeer foto's van de gelopen cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volledig met je eens echter... probeer jij maar eens een vriend/vriendin/kennis... uit te leggen wat geocaching nou precies is.

Ik neem mijn map mee en leg a.d.h. van de cache-uitdraai, plattegrond en de foto's haarfijn uit wat ik nou allemaal precies doe in mijn vrije tijd...

Maar je hebt wel gelijk...het wordt idd voor je bijgehouden ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf doe het als volgt:

1) Uitdraai cache;

2) Ozi-Explorer uitdraai volledi gelopen cache en een zoom van de locatie

van de gevonden cache;

3) 8 sfeer foto's van de gelopen cache.

 

Jemig de Pemig wat een werk. :ph34r:

Zal er wel mooi uitzien!

Maar doe je het ook nog zo als je 300 caches hebt of een heftige cachevakantie hebt gehad?? :o

 

Wat ik/wij doen: we hebben meestal wel een uitdraai: deze gooien we op de stapel in de "cachekast".

Soms zetten we foto's bij de log.

De rest weet gc.com.

 

Ik heb geen kinderen , dus kleinkinderen hoeven ook mijn "heldendaden" niet in te zien, voor straf.

 

Groet,

 

Geopatra.

 

ps: tot nu toe nog geen enkele cache 2x gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig de Pemig wat een werk. :ph34r:

Ja sorry, ik ben ook zo erg B)

 

Wat wij doen:

Maken een uitdraai van de cache, met daarbij de eventuele onderweg tegengekomen oplossingen en waypoints.

Die print ik, en daarbij een uitdraai van onze log met de foto's. Soms zelfs een routekaartje.

 

Sommige mensen zullen dit dus echt wel vreselijk veel werk vinden. De reacties die we echter krijgen ( nee, geen hele avonden albums kijken ;) ) zijn echter altijd positief, het geeft wel een heel duidelijk beeld van wat geocaching eigenlijk is.

Marja ;)die het na ruim 200 gevonden caches nog steeds doet, 2 albums vol, op naar de volgende :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde eerst een soort van logboek maken van alle caches die ik had gelopen. Fotootje van elk tussenpunt en van het eindpunt. Eventueel van mooie uitzichten en omgevingen. De digitale camera die ik had gekocht bleek echter niet goed te werken, dus ging het feest niet door.

Ik ben nu wel van plan om weer een keer een nieuwe camera te kopen en dan ga ik het alsnog doen. Misschien zelfs nog wat routes opnieuw lopen. Voorlopig hou ik van elke cache een soort klein verslagje bij in een schrift. Ik loop er nu al mee achter terwijl ik slechts enkele caches heb gedaan, dus of ik het ga volhouden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe niet veel met de gelopen caches. Ik hou op mijn pc van elke cache enkele foto's bij met het cache id en voor de rest staan mijn bevindingen in de log.

Wel een goed idee om van elke cache de track uit te draaien op een kaartje. Maar dan moet je veel tijd hebben hiervoor. :ph34r:

 

Het uitleggen wat geocaching is, is inderdaad moeilijk. Maar de print van wiliii zal me hier zeker bij helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben pas bezig maar bij mij gaat het als volgt:

 

Maak van de cache een printable page

CTRL A + CTRL C en dan in Word CTRL V

 

Zoom via mapquest het kaartje in zodat ik zie waar het ongeveer is.

Haal dit plaatje ook over naar Word. En voeg het dus bij de cache.

Eventuele foto's die kunnen helpen (spoilers enz.) worden ook nog toegevoegd.

 

Zet de Multi-cache-coordinaten in een tabelletje met 3 kolommen, te weten:

Coordinaten, opdracht en uitkomst.

Kan ik onderweg makkelijk in één kolom zien welke de coordinaten zijn. Hoef ik ze dus niet tussen de teksten en opdrachten uit te vissen. De opdrachten staan overzichtelijk en in de derde kolom (vooraf uiteraard nog blanco) overzichtelijk de uitkomsten.

 

Dit geheel print ik voor onderweg.

Vaak typ ik de uitkomsten nog weer in het originele document na terugkomst (bv als ze nat zijn of verkreukeld) en print deze weer uit voor de verzameling die ik in een klapper bewaar.

 

Is wel even werk maar dan heb je ook wat.

Verder heb ik op mijn homepage nog een pagina geocaching waarop ik de caches die ik gevonden heb ook nog eens vermeld en daarbij zet ik nog wat fotootjes online.

 

Hoop dat ik dat volhoud. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bewaar de digitale foto's die we tijdens een tocht nemen. Soms neem ik wel es wat foto's mee naar iemand op de USB memory stick. Vaak als ik het mensen uitleg wordt het hun wel duidelijk en als ze op visite zijn laat ik het gewoon op internet zien. gc.com houd alles keurig bij en dat vind ik voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor dat we gaan cachen wordt alles opgeslagen en uitgeprint. Op papier hebben we een ingekorte versie van de cachepagina. Alle caches die we willen doen hebben we op papier bij ons, dus een soort route. Alles wat op papier staat met logs en foto's wordt ook als een ebook opgeslagen en meegnomen om op de pocketPC te kunnen lezen.

Van alle nog niet door ons gevonden caches staan de gegevens opgeslagen op de pocketPC

Hetzelfde voor alle maagden, alle travelbugs en alle caches niet ouder dan een week.

Al deze gegevens krijg ik per dag binnen van geocaching.com en worden opgeslagen op de pocketPC.

 

Tijdens het cachen en vooral als de cache gevonden is, dan noteert de Kralenfee in een klein zakboekje de log van de cache die ook in het logboekje staat en enkele gegevens van de cache inclusief de eindcoördinaten. Dit is voor eventuele cachers die de cache niet kunnen vinden en zo nu en dan eens rondbellen met het verzoek om een hint :o

 

Verder loggen we natuurlijk online met zeker een 4 tot 8 foto's van de cache zonder spoilers.

Normaal worden alle foto's min de spoilerfoto's op geocacher.nl gezet. Alleen ben ik 10 tot 20 caches achter....

 

Trouwens, een dagje cachen levert al snel 100 tot 200 foto's op. Ik heb er hier iets meer dan 5 gieg op de HD staan. De KralenFee knipt continu door. B)

 

Verder wordt er niets opgeslagen en een maand later ben ik toch al vergeten dat ik er geweest ben. (Kort geheugen).

En volgens mij praten we verder niet over cachen met een niet cacher.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: Rij nooit sneller dan dat uw bewaarengel kan vliegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De training van het korte termijn geheugen is er belangrijk voor kinderen...........

Tja, en aangezien ik de kindertijd al bijna een halve eeuw achter me heb liggen, hoef ik het niet meer te trainen.

Ze vertellen me maar wat ik vergeten ben en anders maar nie. Ik zit er niet mee, dat ben ik toch vergeten :o

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: Een bijtje bijt je? Nee, een bijtje steekt je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder wordt er niets opgeslagen en een maand later ben ik toch al vergeten dat ik er geweest ben. (Kort geheugen).

Dat is mooi Kruimel :o kan je twaalf keer per jaar dezelfde caches doen B)

Ruud :ph34r:die nog 10 berichten kan plaatsen voor hij maniakaal is, en dat wil hij voorkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...