Spring naar bijdragen

Robert, Bouwer Van Collega Cache Sites, Genomineerd Als Geocacher Van


Mars Express

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik moet zeggen dat ik niet spreekwoordelijk, maar letterlijk misselijk werd toen ik de reacties in dit draadje begon te lezen. Natuurlijk is het prima als je zo'n Geocacher of the Month-verkiezing niks vindt en mag je dat dan hier ook melden (let je dan wel even op dat je jezelf over een paar aanden niet voor schut zet door er opeens wel enthousiast over te doen als er iemand it je eigen kliekje genomineerd wordt?). En natuurlijk kun je andere personen meer geschikt vinden als kandidaat. an kun je hier gaan lopen klagen over de bestaande kandidaat, of je kunt doen zoals ik gedaan heb: POSITIEVE energie gebruiken om zelf degene voor te dragen die jou de 'titel' waardig lijkt.

Ik zie persoonlijk niet in welke enorme bijdrage iemand aan de geocaching-gemeenschap levert door duizenden caches te vinden. Plaatsen is al een iets ander verhaal, maar door een nuttige website te maken die functies biedt die verder nergens te vinden zijn, lever je naar mijn mening toch zeker ok een constructieve bijdrage aan de geocaching-gemeenschap. Hoewel het hierbij natuurlijk ook iedereen vrijstaat om de voorkeur te geven aan een website waar in jaren niets aan veranderd of toegevoegd is (behalve het nieuws van de 20.0000e inschrijving natuurlijk).

De site van Robert legt (in tegenstelling tot andersom) aan niemand welke beperking dan ook op, en hij is zelfs zo gek om te helpen bij het mogelijk maken van een initiatief uit het forum van geocaching.nl (want het hosten van een simpele geocoinrace is hier blijkbaar nog een probleem).

Twinlife, als je iets te melden hebt, doe dat dan in plaats van vage toespelingen te maken waar niemand iets aan heeft. Ik vind het in ieder geval niet fatsoenlijk om op die manier te proberen anderen het zwijgen op te leggen.

'stemmen' voor de nominaties heeft, zoals al door iemand is opgemerkt, vrij weinig zin. Het staat allemaal op de blogpagina uitgelegd: men kan personen voordragen voor een nominatie, waarvan er dan enkele worden gepresenteerd als finalisten. En een aantal mensen van Groundspeak maakt de uiteindelijke keuze, waarbij ze zich vast laten beïnvloeden door de comments die door cachers worden toegevoegd (een comment als 'ik stem op Pietje' zal daarbij relatief weinig gewicht in de schaal leggen lijkt me). Als je er alles aan wilt doen om de kans dat Robert ditmaal geocacher van de maand wordt, zo klein mogelijk te maken, kun je het voorbeeld volgen van degene die een carambaverhaal ophangt over dat Robert dan wel een landgenoot is, maar als je zo de nominatie bekijkt zijn er toch veel waardigere andere kandidaten.

Op iemand stemmen omdat het toevallig een landgenoot is, is natuurlijk niet de allerbest denkbare reden, maar een oproep daartoe kan toch niet als zo vreemd worden opgevat. Of zou het toeval zijn dat er nu een hele eeks 'stem op Fins flipje'-comments aan de pagina zijn toegevoegd?

Trouwens, wil(de?) geocaching.nl niet hèt start- en eindpunt voor de Nederlandse geocacher zijn? Als je verwijzingen naar andere websites met interessante informatie en initiatieven voor de Nederlandse geocacher gaat censureren, ben je wat mij betreft niet erg geloof waardig in die rol.

Het zou me niet verbazen als deze post mijn laatst op dit forum zal zijn, dus laat ik eens afsluiten met een compliment aan het adres van barny. Dat was een (verbazend :-)) goede post!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je enorm positieve post.

Dat caramba-verhaal is van mij en een mening die klaarblijkelijk niet in jouw straatje past.

Begrijpelijk natuurlijk als je zo intensief met iemand samen werkt. Hoe haalt iemand het dan in zijn hoofd de motivaties van een andere genomineerde te preveleren?

Je laat jezelf wel een beetje kennen dat cachers alleen op de door jouw genomineerde persoon mogen stemmen.

Verkiezingen worden vaak gezien als vriendjespolitiek. Dat ontkracht jij hiermee natuurlijk helemaal ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lepman, nogmaals: het is geen kwestie van stemmen. En van mij mag iedereen stemmen op wie hij of zij wil, en voor of tegen welk initiatief dan ook zijn. Maar als jij denkt dat er ook maar één persoon is die gelooft dat jij om een andere reden dat commentaar hebt gepost dan om tegen Robert te zieken, ben je toch een stuk minder slim dan het trucje van dat commentaar deed vermoeden.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie er wel of niet wat van vindt vind ik eigenlijk niet zo interessant.

Dat leeft meer bij jou dan bij mij schijnbaar.

Als je mij partijdig vindt, kijk dan ook even naar jezelf ;)

In deze verkiezing wordt gevraagd om je mening en die heb ik gegeven.

 

Misschien moet je zelf eens de motivaties voor Dale and Barb lezen i.p.v. je blind te staren op jouw genomineerde.

Dan heb je mogelijk meer begrip voor mijn keuze.

 

Maar dit forum is volgens mij niet om persoonlijke keuzes te moeten verantwoorden.

Iedereen mag stemmen op de persoon of personen waarvan hij vindt dat ze het verdienen.

En ja, met motivatie heeft de voorkeur.

 

Ondanks dat ik me hier blijkbaar moet verantwoorden voor mijn keuze, blijf ik het een leuk initiatief van Groundspeak vinden :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Lepman, je hoeft je helemaal niet te verantwoorden, het is kraak- en kraakhelder.

En natuurlijk is mijn mening niet objectief. Subjectiviteit is inherent aan het verschijnsel 'menimg'. Anders moeten we 'meningen' voortaan maar door computers laten genereren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En natuurlijk is mijn mening niet objectief. Subjectiviteit is inherent aan het verschijnsel 'menimg'. Anders moeten we 'meningen' voortaan maar door computers laten genereren.

 

En het feit dat je samen met Robert een italiaans georienteerde geocaching site in de lucht helpt/houdt heeft natuurlijk niets met je objectiviteit te maken neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met welke objectiviteit zou dat precies al dan niet iets te maken moeten hebben? Misschien moet je nog eens een poging wagen om mijn post te lezen.

En mijn samenwerking met Robert heeft inderdaad veel met mijn voordracht van hem te maken. Waarschijnlijk trouwens minder met de 3 overige voordrachten van Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet waarom men elkaar hier loopt te bestrijden. Er is een verkiezing voor geocacher van de maand. Je kunt niet eens stemmen, maar alleen maar je motivatie geven waarom jij vind dat een van de vier genomineerden het zou verdienen. GS kijkt naar de reacties en vormt dan een oordeel.

Vind je dat één van de anderen het meer verdient dan Robert, dan motiveer je dat. Vind je dat Robert het verdiend dan schrijf je een motivatie waarom je dat vind.

 

Welke motivatie daar aan ten grondslag ligt is altijd een persoonlijke en daar kun je elkaar dan ook niet in bestrijden. Het kan voortkomen uit een samenwerking met Robert, een vriendschap of om het waarderen van zijn werk dat hij steekt in zijn global site. Allemaal legitieme redenen lijkt mij zo.

 

Persoonlijk vind ik het leuk dat er bij de eerste verkiezingen er een Nederlander tussen zit, ook een eer voor Robert en een beloning voor zijn harde werken.

Ik heb echter geen motivatie uitgebracht omdat ik de verkiezing op zich niet zie zitten, en nee ik ga ook niet een motivatie schrijven omdat er toevallig een Nederlander tussen zit.

 

Laat elkaar gewoon in waarde. Doe mee aan deze verkiezing of niet, en als je een betere kandidaat weet nomineer die dan voor de volgende maand.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb gestemd op een Nederlander. Wie dat is maakt me niet uit, het feit dat er tussen 3 gekozen mensen een nederlander zit op deze hele wereld vind ik bijzonder genoeg om daarop te stemmen.

 

1: Waarom moet een nederlander op een nederlander stemmen ? Het lijkt het songfestival wel. :thumbdown:

 

2: Waarom toch op iemand stemmen met een voorgeschiedenis als hij ? :crybaby:

 

3: Waarom toch zoiets als geocacher van de maand : het nivo daalt nmm. en dat ook nog met iets dat ik sowieso al idioot vind en nooit objectief is en zal zijn! :crybaby:

 

4: Ga toch cachen ! :thumbup:

 

Geopatra.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geopatra, waarom volg je je eigen raad niet op? Jij vindt zo'n initiatief niks, maar anderen wel. Ga toch lekker cachen in plaats van negatief en vaag te doen over iets en iemand waar andere mensen wel achter staan.

En wees anders alsjeblieft concreet, wat bedoel je precies met 'voorgeschiedenis'?

 

P.S. Bij het Songfestival let je blijkbaar ook al niet goed op. Of rijd jij dan speciaal naar België of Duitsland om van daaruit op Nederland te kunnen stemmen?

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...