Spring naar bijdragen

Robert, Bouwer Van Collega Cache Sites, Genomineerd Als Geocacher Van


Mars Express

Aanbevolen berichten

1: Waarom moet een nederlander op een nederlander stemmen ? Het lijkt het songfestival wel. :thumbdown:

Wie heeft er dan gezegd dat je op een nederlander moet stemmen? Stem gewoon op wie je wilt!

2: Waarom toch op iemand stemmen met een voorgeschiedenis als hij ? :crybaby:

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.

3: Waarom toch zoiets als geocacher van de maand : het nivo daalt nmm. en dat ook nog met iets dat ik sowieso al idioot vind en nooit objectief is en zal zijn! :crybaby:

Als je de verkiezing niets vind is dat ook prima. Maar ga dan gewoon cachen!

4: Ga toch cachen ! :thumbup:

Geopatra.

Ik zeg: Gewoon doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1: Waarom moet een nederlander op een nederlander stemmen ? Het lijkt het songfestival wel. :thumbdown:

Wie heeft er dan gezegd dat je op een nederlander moet stemmen? Stem gewoon op wie je wilt!

Zie bericht 1?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou me niet verbazen als deze post mijn laatst op dit forum zal zijn, dus laat ik eens afsluiten met een compliment aan het adres van barny. Dat was een (verbazend :-)) goede post!

 

Het verbaast mij niet dat het compliment aan Barny geen afsluiting was [:D][:D].

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1: Waarom moet een nederlander op een nederlander stemmen ? Het lijkt het songfestival wel. :thumbdown:

Wie heeft er dan gezegd dat je op een nederlander moet stemmen? Stem gewoon op wie je wilt!

Zie bericht 1?

Ok, ik haal bericht 1 er even bij:

 

Geocaching.com heeft wat nieuws, de “Geocacher van de maand”. :thumbup:

 

Als de eerste geocacher van de maand zijn 4 personen genomineerd, en één daarvan is een Nederlander, Robert – de bouwer van collega geocaching websites in Nederland en Italië. Het lijkt mij leuk als de eerste geocacher van de maand een Nederlander is! Stem jij ook?

 

http://blog.geocaching.com/2011/08/geocacher-of-the-month-nominees-add-your-comments/

 

Groeten, Marcel.

 

'Nederlandse' versie: http://blog.geocaching.com/nl/2011/08/geocacher-of-the-month-nominees-add-your-comments/

Zoals ik het lees lijkt het Mars Express leuk als een nederlander wint. En hij vraagt om te stemmen. Maar hij vraagt toch niet om op een nederlander te stemmen? Natuurlijk hoop hij daar wel op, maar hij vraagt er toch niet expliciet om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer is deze verkiezing klaar want dan zijn we eindelijk van dit topic af. Er zijn duidelijk voorstanders en ook tegenstanders van Robert en daar draait het hier dus voornamelijk om. Laat het nou gewoon bij de mededeling dat er een nominatie is, en laat de rest van het strijden achterwege. Iedere keer gaat het hier weer over de "strijd" met global. Als iedereen met een uitgesproken mening nou eens een definitieve keuze maakt welke website ze willen bezoeken dan blijft het hier ook prettig op het forum. Iedere keer kunnen de bekende global trollen hier weer komen om de boel bewust op te ruien. Ik zeg niet dat Robert dat doet maar er is een vaste groep die zich er iedere keer weer schuldig aan maakt. Wees blij dat ik die rode knop niet meer heb want die had roodgloeiend onder de wijsvinger gezeten.

 

En dan heb je nu ook nog de groep naïeve meelopers die zogenaamd de geschiedenis niet kennen. Ik zou zeggen, lees je even een middagje in op de diverse fora en je weet ineens een stuk meer. Laat je nou niets wijsmaken dat hier een anti-global sfeer heerst, het is namelijk de keus van Robert geweest om iets nieuws op te bouwen wat hier niet zo makkelijk te creëren was. Daarnaast nam hij functionaliteit over die overduidelijk het jagen op punten en het veel waarde hechten aan ranglijsten in stand hield of zelfs in de hand werkt. De keus van gc.nl om dat af te schaffen is gebaseerd op duidelijke en niet mis te verstane klachten die bij het bestuur en bij de reviewers binnen kwamen over de sterk toenemende drang van cachers om de wet te negeren bij het zoeken van caches.

 

Ik heb respect voor hoe Robert zijn programmeer werk gemaakt heeft. Maar op communicatie gebied is hij minder goed. Ieder zijn kwaliteit toch.

Wat ik jammer vindt is dat Robert hier openlijk zelf geen afstand neemt van de opruiende oudgedienden van de global site. Dat zou de sfeer zeer ten goede komen.

 

Bah zo klinkt het weer of ik terug aan het modereren ben. Ik moet zeggen dat ik respect heb voor de nieuwe moderator. Het is niet eenvoudig om je in dit soort steeds vaker voorkomende vervelende sfeer topics je staande te houden.

  • Top! 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere keer kunnen de bekende global trollen hier weer komen om de boel bewust op te ruien.

 

Als hier iemand nieuws meldt dat met global te maken heeft, zijn het blijkbaar automatisch trollen. Daar is die term toch echt niet voor bedoeld.

 

 

Als iedereen met een uitgesproken mening nou eens een definitieve keuze maakt welke website ze willen bezoeken dan blijft het hier ook prettig op het forum.

 

Sinds wanneer betekent het hebben van een uitgesproken mening dat je niet meer alle websites mag bezoeken waar je belangstelling naar uit gaat?

 

Laat je nou niets wijsmaken dat hier een anti-global sfeer heerst, het is namelijk de keus van Robert geweest om iets nieuws op te bouwen wat hier niet zo makkelijk te creëren was.

 

Mij ontgaat even de logica hier.

 

Daarnaast nam hij functionaliteit over die overduidelijk het jagen op punten en het veel waarde hechten aan ranglijsten in stand hield of zelfs in de hand werkt. De keus van gc.nl om dat af te schaffen is gebaseerd op duidelijke en niet mis te verstane klachten die bij het bestuur en bij de reviewers binnen kwamen over de sterk toenemende drang van cachers om de wet te negeren bij het zoeken van caches.

 

Ik geloof niet dat Robert functionaliteit heeft overgenomen. Hij heeft iets aan zijn site toegevoegd dat voorheen hier te vinden was, maar de functionaliteit heeft hij voor zover ik weet zelf opgebouwd. Het zijn twee sites voor Nederlandse geocachers, dus er zijn wel meer dingen die op beide sites voorkomen. Als deze site ergens mee stopt betekent dat nog niet dat een andere site dat ook moet doen of iets dergelijks niet mag implementeren.

Het feit dat global de geocoinrace host omdat dat hier schijnbaar niet kon, dat mag dan zeker weer wel?

Ik denk niet dat deze site heeft te bepalen wat er wel of niet op een andere site gebeurt.

En als je de suggestie wilt wekken dat global zich niets aantrekt van aspecten als overlast door geocachers, dan zit je er volgens mij behoorlijk naast.

 

Ik heb respect voor hoe Robert zijn programmeer werk gemaakt heeft. Maar op communicatie gebied is hij minder goed. Ieder zijn kwaliteit toch.

 

Op communicatiegebied slaagt Robert er toch maar mooi wel in om bijvoorbeeld prima contacten met landschapsbeheerders te onderhouden.

Op global is voor zover ik weet nog nooit ook maar één post van het forum verwijderd. Hier gebeurt het excelleren op communicatiegebied (ahum) blijkbaar met de botte bijl.

 

Wat ik jammer vindt is dat Robert hier openlijk zelf geen afstand neemt van de opruiende oudgedienden van de global site. Dat zou de sfeer zeer ten goede komen.

 

 

Als je dit en andere topics eens zou teruglezen zou je merken dat de vervelende sfeer overal ontstaat door mensen die vervelende opmerkingen en vage toespelingen maken aan het adres van global en Robert. Dat mensen die global en Robert wel een goed hart toedragen, daar vervolgens tegenin gaan lijkt mij vrij normaal.

Bovendien hoeft Robert geen verantwoordelijkheid af te leggen over wat andere mensen op welke website dan ook uitspoken. Of gaat er soms ook steeds iemand van deze site naar global om excuses te maken als daar iets door een .nl-oudgediende wordt geroepen wat global niet aanstaat?

bewerkt door kdv
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor het eerst van mij leven heb ik een reputatie puntje weg gegeven, en dat aan de post van BY Angels

KDV is een hopeloos geval, ik zou niet graag in haar schoenen staan als haar ogen geopend worden, als dat ooit een kan gebeuren

 

ow ja, de Fin is cacher van de maand, je moet waarschijnlijk in je schuur een logboekje hebben en alle cachers besluipen/bespieden als ze willen loggen

bij de "the most memorable" cache zijn 600 founds er maar 5 foto's bij geplaatst, zo mooi is het.......

 

Announcing the First ‘Geocacher of the Month’

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, Robert is het niet geworden. Voor degenen die hem sowieso geen geschikte kandidaat vonden: aarzel niet om zelf iemand voor te dragen, het heet niet voor niks Geocacher of the Month. Hoewel, er zijn al meer dan 100 cachers voorgedragen deze keer, en er waren natuurlijk maar 3 (heel eventjes 4) finalisten, dus wellicht hadden sommigen dat al gedaan.

En voor degenen die het hele initiatief niks vinden, om met Geopatra te spreken: ga lekker cachen.

bewerkt door kdv
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...